Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Femkeeex schreef:Ik ken inderdaad de term high value woman. Emotionele onafhankelijkheid is inderdaad echt wat ik nodig heb. Ik ben dankbaar dat ik sinds jongsafaan altijd geliefd ben geweest en altijd een beste vriend heb gehad, maar het heeft inderdaad ook mijn (emotionele) ontwikkeling ergens geremd.
V wilt nu geen relatie omdat hij het de tijd wilt geven om naar elkaar te groeien en ook om zijn omgeving te laten wennen. Er is namelijk een grote vertrouwingsbreuk geweest omdat ik zo snel naar iemand anders ben gegaan. Maar hij wilt wel graag de intimiteit, affectie, contact die men heeft in een relatie. Dit vind ik ergens lastig. Ook omdat ik pas een paar weken geleden een punt heb gezet achter L, waar ik veel van hield en dat gaat ook niet zo snel weg. Ik gun mijzelf en de andere (welke van de 2 ook) een stabiele, rustige en liefdevolle toekomst. Ik ben aan het uitvogelen wat het beste voor mij ook. V wilt nu graag intensief contact blijven houden en ziet dit uiteindelijk uitlopen tot een relatie. Ik vind het contact wel fijn, het brengt rust met zich mee. Maar het blijft ergens knagen soms. Wat als ik over een paar maanden/paar jaar op hetzelfde punt sta als vorig jaar omdat ik niet de juiste beslissingen heb gemaakt? Ik ben sowieso al een enorme ‘overthinker’ wat het niet makkelijk maakt. V wilt verder, het liefste met mij. Ik wil ook verder, maar het blijft lastig wat nou de juiste weg exact voor mij is… ik denk ook niet dat er 1 juist antwoord is, er zitten altijd risico’s verbonden aan iedere keuze
Citaat:Ik gun mijzelf en de andere (welke van de 2 ook) een stabiele, rustige en liefdevolle toekomst.
Dorine92 schreef:Voor mij klinkt het alsof beide mannen jou alleen als prioriteit zien wanneer ze je kwijt dreigen te raken of zelfs al kwijt zijn. Beide ongeschikt dus.
Ik vind je verhaal sowieso super tegenstrijdig klinken. Je zegt dat iemand super goed kan communiceren maar hij noemt jou moeilijk. Dit gaat voor mij niet samen in 1 zin. Iemand die goed kan communiceren is begripvol en gaat niet op de ander afgeven wat er mis is met de ander
Zo staan je verhalen eigenlijk steeds vol met tegenstrijdigheden. Zo zouden ze allebei vol voor je gaan, maar tegelijkertijd is er geen tijd voor jou. Dat gaat voor mij ook niet samen. Het is óf het 1, of het ander
Iemand die de silent treatment op jou toepast ook. Hoezo noem je die goud? Dat is gewoon heel giftig gedrag
Maar eigenlijk heb je grappig genoeg het antwoord op al je vragen zelf al gegeven in de titel van topic. Je weet het dus ergens wel blijkbaar.