Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zoef123 schreef:pinto_1 schreef:Het stoplicht springt op rood net op het moment dat de rode auto erdoor rijdt. Vervolgens geeft de rode auto flink gas en maakt dan een noodstop.
Als ik dat zo lees zou de rode auto allang weg moeten zijn, en geen tijd meer hebben om nog voor het stoplicht te stoppen. Oftewel, het stoplicht sprong al eerder op oranje, de auto probeerde het nog te halen maar vond op het laatst dat hij dat niet meer maken kon.
Dat betekent dat jij, als je voldoende afstand hebt gehouden, niet meer door oranje had kunnen rijden. Want als je al afstand had, en de rode auto heeft gas gegeven zou hij nog verder van je vandaan zijn.
Ik denk dat je bezwaar sowieso niet goedgekeurd wordt, vanwege het afstand houden en het moeten stoppen voor oranje, maar ik denk dat je toch dichter op je voorganger en met meer snelheid reed als je zelf dacht.
Nee dit is niet correct. De rode auto rijd net voldoende afstand voor me. We passeren het stoplicht die met het passeren van de rode auto net op oranje springt. Dus met dat de rode auto er bijna onder door rijdt. Die besluit door te rijden en gelijk daarna maakt de auto een noodstop. Waardoor de rode auto net op de streep of iets er over stil staat.
Steppe schreef:Iets andere situatie maar zelfde uitkomst. Ik reed op 2 baansweg waar je 80 mag, voor mij reed niks en verkeerslichten groen. Ik nam al snelheid terug tot ca 50 omdat de lichten al enige tijd groen waren. Lichten worden oranje en ik rem verder af tot het laatste moment er ineens van de linkerbaan een auto voor mij schiet en vol op de rem gaat. Enige wat ik kon was vol op mijn rem en met 40km/h is dat toch nog een noodstop, auto voor mij rijdt toch door en net door rood.ik heb een schietgebedje gedaan en ben ook doorgereden omdat het alsnog penibel werd én er een vrachtwagen achter mij reed die er best vlak op zat.
Bet over de kruising stonden 2 motoragenten en werd ik een stuk verderop staande gehouden net als de auto die voor mij reed bij het verkeerslicht. In mijn geval ik geen prent maar de auto voor mij wel. Vaak hebben mensen geen idee van een remweg, als ik geen paard in de trailer had gehad was ik gestopt maar nu vond ik dat niet verantwoord.
Soms juist door te traag te rijden doen automobilisten dingen die verkeerd uit kunnen pakken.
zoef123 schreef:Winged schreef:Je zegt hiervoor dat je zelf hebt gekozen om met hem mee te rijden. Vervolgens geef je de andere bestuurder de schuld. Je bent zélf verantwoordelijk voor jouw rijgedrag.
Dat weet ik. Ik vind het vrij asociaal als je ziet dat er een trailer achter je rijd om dan als nog op het allerlaatste moment een nood stop te maken. En ja ik moet altijd kunnen stoppen maar sommige dingen verwacht je niet en m’n paard gun ik ook geen nood rem.
Cioccolato schreef:Gewoon bezwaar maken en hopen op een gelukje.
Kan het vanachter een scherm lastig inschatten. Aan de ene kant roept iedereen dat je moet kunnen reageren op zoiets naar aan de andere kant moet de verkeersdoorstroming ook doorlopen. Je kan niet voor elk verkeerslichten standaard 30 gaan rijden.
Hier overigens wel succes verhalen met door rood, bezwaar en met succes.
Popstra schreef:zoef123 schreef:[.
Maar als je voldoende afstand houd hoef je geen noodstop te maken!
Zie het als een goede leer voor de volgende keer..
slimmerik schreef:Alles is gezegd hier lijkt me. Ik hoop dat je ervan geleerd hebt. Door een toch te hoge snelheid en te weinig afstand heb je je voorganger, jezelf en je paard in gevaar gebracht. En imo mag dat wat kosten.
Exitium schreef:Cioccolato schreef:Gewoon bezwaar maken en hopen op een gelukje.
Kan het vanachter een scherm lastig inschatten. Aan de ene kant roept iedereen dat je moet kunnen reageren op zoiets naar aan de andere kant moet de verkeersdoorstroming ook doorlopen. Je kan niet voor elk verkeerslichten standaard 30 gaan rijden.
Hier overigens wel succes verhalen met door rood, bezwaar en met succes.
Je kan wel zorgen dat je voor kruisingen / rotondes meer afstand hebt, door iets eerder van je gas te gaan. Doe ik ook de enkele keren dat ik met wat zwaarders rij.
Konstantine schreef:Soms is het leven niet eerlijk en moet je kiezen tussen twee kwaden.
Je hebt de beste keuze gemaakt voor jezelf, je paard en ook voor de persoon in de auto voor je, al heeft die zich dat misschien niet gerealiseerd.
Ik denk dat je kansloos bent in je bezwaar, maar proberen kan altijd.
zoef123 schreef:Steppe schreef:Iets andere situatie maar zelfde uitkomst. Ik reed op 2 baansweg waar je 80 mag, voor mij reed niks en verkeerslichten groen. Ik nam al snelheid terug tot ca 50 omdat de lichten al enige tijd groen waren. Lichten worden oranje en ik rem verder af tot het laatste moment er ineens van de linkerbaan een auto voor mij schiet en vol op de rem gaat. Enige wat ik kon was vol op mijn rem en met 40km/h is dat toch nog een noodstop, auto voor mij rijdt toch door en net door rood.ik heb een schietgebedje gedaan en ben ook doorgereden omdat het alsnog penibel werd én er een vrachtwagen achter mij reed die er best vlak op zat.
Bet over de kruising stonden 2 motoragenten en werd ik een stuk verderop staande gehouden net als de auto die voor mij reed bij het verkeerslicht. In mijn geval ik geen prent maar de auto voor mij wel. Vaak hebben mensen geen idee van een remweg, als ik geen paard in de trailer had gehad was ik gestopt maar nu vond ik dat niet verantwoord.
Soms juist door te traag te rijden doen automobilisten dingen die verkeerd uit kunnen pakken.
leonie87 schreef:Ik heb dit ook voor gehad en heb bezwaar gemaakt EN toegewezen gekregen. Wel echt al zeker meer dan 10 jaar geleden.
Nee je hoort niet door rood te rijden maar je moet ook de veiligheid van het verkeer en je medeweggebruikers waarborgen. Dat heeft de auto VOOR jou niet gedaan.
Voor degene die zeggen, het is je eigen schuld, sorry ben ik het niet mee eens. Natuurlijk kunnen wij vanaf hier niet zien hoeveel afstand er was en wie hoe hard reed, maar als je er een personen auto voor jou VOL in de remmen gaat, is het heeel lastig remmen met zoveel levend gewicht achter je. Als het echt echt niet anders kan, de je dat, maar als je de veiligheid van En je dieren EN het verkeer kan waarborgen, is dat toch de meest gunstige oplossing in mijn ogen.
Gewoon aantekenen dat bezwaar. Het is het proberen waard!
Popstra schreef:Dit gaat niet altijd op.Maar als je voldoende afstand houd hoef je geen noodstop te maken!
_San87_ schreef:oliebol happens, TS. Je hebt gekozen voor het welzijn van je paard, je bent er verder niemand tot last mee geweest, je hebt alleen een boete.
Ik denk dat ik in jouw geval dezelfde keuze had gemaakt als ik het zo lees, echt een noodstop moeten maken wil je het liefst voorkomen. Dat het dan een boete oplevert, dat is dan maar zo. Zou je paard door die stop onderuit gaan is de schadel wellicht groter (en daarmee vaak duurder).
Ik ga helemaal mee met hoe pol013 erin staat.
pol013 schreef:Steppe schreef:Iets andere situatie maar zelfde uitkomst. Ik reed op 2 baansweg waar je 80 mag, voor mij reed niks en verkeerslichten groen. Ik nam al snelheid terug tot ca 50 omdat de lichten al enige tijd groen waren. Lichten worden oranje en ik rem verder af tot het laatste moment er ineens van de linkerbaan een auto voor mij schiet en vol op de rem gaat. Enige wat ik kon was vol op mijn rem en met 40km/h is dat toch nog een noodstop, auto voor mij rijdt toch door en net door rood.ik heb een schietgebedje gedaan en ben ook doorgereden omdat het alsnog penibel werd én er een vrachtwagen achter mij reed die er best vlak op zat.
Bet over de kruising stonden 2 motoragenten en werd ik een stuk verderop staande gehouden net als de auto die voor mij reed bij het verkeerslicht. In mijn geval ik geen prent maar de auto voor mij wel. Vaak hebben mensen geen idee van een remweg, als ik geen paard in de trailer had gehad was ik gestopt maar nu vond ik dat niet verantwoord.
Soms juist door te traag te rijden doen automobilisten dingen die verkeerd uit kunnen pakken.
Ik denk ook dat ze die flits bekeuringen best willen kwijtschelden als ze er met hun snufferd bovenop staan zoals bij jou nu.
Maar die boetes die een apparaat maakt kunnen ze bijna niet kwijtschelden omdat het altijd blijft bij een uitleg en verhaal van een bestuurde. Die ook nog eens gekleurd in de wedstrijd zit.
Daarom heb ik er voor mezelf ook niet per definitie moeite mee om door rood te rijden. Omdat het echt soms gewoon niet anders kan in die situatie. En dat oordeelden de agenten bij jou dus ook.
Ayasha schreef:[
oji schreef:Ik vind de situatie dat een andere auto ineens voor je schiet en boven op de rem gaat echt een totaal andere situatie als een auto die al voor je reed en dan remt voor oranje. Vlak voor een auto schieten en onmiddellijk remmen is afsnijden en dat is op zich ook strafbaar en gevaarlijk weggedrag. Een auto die voor je rijdt en misschien later en abrupter dan jij verwacht remt voor oranje, dat is gewoon iets waarop je dient te anticiperen als een stoplicht op oranje springt. Zeker als er een camera staat, nemen mensen vaak op het laatste moment toch de beslissing de gok op rood en een prent toch niet te nemen. De gok om er dan achteraan te sjezen is gewoon te risicovol als je een trailer met paard achter je hebt hangen.
Binoche schreef:Jij moet anticiperen en voldoende afstand houden zodat je kan stoppen, zowel voor de veiligheid van je dieren als die van je voorganger, dus bezwaar aantekenen zal wsl niets uitmaken. Je kan het natuurlijk wel proberen.