Ik woon in de buurt van een spoor, en als er goederentreinen over heen gaan voel je dat echt in ons huis snachts. Ook hebben we relatief vaak personen op het spoor, dus als je buitenaf naar een spoor gaat wonen is dat echt iets om rekening mee te houden. Je raakt er aan gewend, maar toch...
Vrij veel trekkers over de weg, hier en daar ook vrachtwagens, maar dat heb je denk ik overal wel.
En het is vooral gewoon echt heel veel werk. Denk aan veel grasmaaien en sproeien, bladharken, ramen lappen etc. Maar ook hekwerk vervangen, mega veel muggen en vliegen door stilstaand water in dat mooie natuurgebied naast de deur, veel ongedierte (muizen/ratten) die op diervoeder/composthoop afkomen, maar ook erg graag in je huis gaan zitten. Dikke kans dat als er iets aan je huis moet gebeuren het meteen enorm duur is om te repareren en wij hebben dan nog specifiek dat omdat er bomen bij de oprit staan een rioolbuis steeds verstopt zit met wortels en aarde, en die eigenlijk vervangen moet worden

Ook lopen er standaard andermans honden in onze tuin, mogen we weer terugbrengen naar hun baasjes die een heel eind verderop lopen of het vee van de buren in ons weiland. Zooi van toeristen die langswandelen kan je gaan opruimen en ook standaard op zaterdag de motorcrossers langs de deur.
Verder werken boeren zoals eerder gezegd bijna altijd, en meestal als jij het er niet naar hebt. Dus t zal in feb en maart stinken, en wanneer er gemaaid wordt merk je dat zeker ook. Ook hebben de buren een keet en die hoor je in de zomer ook absoluut. Maar vaak geven we elkaar daar een waarschuwing over, wanneer iemand een feestje geeft en dan is alles helemaal prima.
Maar: ik heb reeen in mijn achtertuin, hazen in de rijbak en een enorm tof uitzicht, standaard fruit van de bomen in de zomer, het is hier zo donker dat ik als het helder is alle sterren kan zien en met geluk het noorderlicht kan fotograferen en zou het echt voor geen goud meer willen wisselen. Ik ga waarschijnlijk verhuizen naar een rijtjeshuis, maar kan niet wachten tot we over tich jaar weer terug naar de boerderij kunnen.