Wat goed dat je dit doet TS. En ik zou niet te streng op jezelf zijn als je even een terugval had. Het is namelijk ook echt een verslaving, het lijkt onschuldig maar dat is het niet hoor. De meeste mensen tegenwoordig zijn echt verslaafd aan hun telefoon.
Wat voor positieve en wat voor negatieve effecten heb je tot nu toe ervaren? Als je het op een rij zou zetten.
Ik heb zelf steeds vaker langere periodes dat ik Instagram van mijn telefoon verwijder. Ik kijk namelijk anders veel te veel naar die Reels en ik voel me er zowel niet beter door, en het slurpt veel tijd. Het geeft me juist veel onrust in mijn hoofd. Ik probeer alleen soms via mijn pc op Instagram te kijken zodat ik kan zien wat mijn vrienden posten.
Maar ik merk dat ik dan eveneens weer op YouTube reels ga kijken

dat algoritme is wel iets minder goed dus iets minder verslavend, maarja. Echt leuk vind ik het ook niet echt, maar het lijkt vaak te gebeuren als ik me een beetje gestrest voel of als ik vervelende taken aan het uitstellen ben dat ik het erbij pak. Maar het is als een domino effect, want op de eindstreep voel je je nog gestrester en moet je die vervelende taak alsnog ooit doen.
Ik zou ook minder op Whatsapp willen zitten of iig me minder schuldig voelen als ik iemands appjes niet snel beantwoord. Ik heb een vriendin die er meestal zo'n 3 dagen over doet om een appje te beantwoorden (en als het echt iets belangrijks is kan ik haar altijd bellen) maar dat vind ik best knap. Ik voel me dan al enorm schuldig als ik er 3 dagen over doe. Tenminste als iemand een vraag of zoiets had.
Ik ga ook volgen en ben benieuwd TS

heel leuk dat je hierdoor weer nieuwe hobby's oppakt!