topsylover schreef:Ik denk niet dat je je vriend moet dwingen om met je mee op vakantie te gaan door on-annuleerbare huisjes te boeken. Je maakt daar helemaal niemand blij mee.
Mijn vriend is net zo als jouw vriend, heeft een lucratieve side-job waar 99% van zijn vrije tijd in gaat zitten. Hij gaat dus ook niet meer met mij mee op vakantie. Eerst vond ik het heel jammer en probeerde ik hem nog overal mee naartoe te blijven, maar nu ga ik gewoon lekker alleen en geniet ik van de rust en stilte.Mijn vriend geeft wel toekomstperspectief door dat als we straks vroegtijdig kunnen stoppen met werken door deze job, we op alle vakanties gaan waar we ooit van gedroomd hebben. Dat heb ik geaccepteerd en hier werken we allebei keihard naartoe.
Als ik één ding geleerd heb door mensen om me
heen die vroeg overleden zijn, ernstig ziek geworden zijn, een heftig ongeluk hebben gehad.. Is dat je niet moet denken “dat doen we later”. Je leeft nu en je moet nu de dingen doen die je graag zou willen doen en niet uitstellen tot je pensioen want die komt er mogelijk helemaal niet. Volgens mij is dat ook het advies die een ieder geeft die iets ergs meegemaakt heeft.
Voor TS: lekker alleen een weekendje weg gaan! Maar zou het gesprek wel voeren dat jullie nu leven en dat je nu wilt genieten en leuke dingen wilt doen en je wel een gezonde balans verwacht tussen dat en werken.