Woning accepteren of niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Woning accepteren of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 14:10

Mooi idee van Dieuwke_ , maar als ik even snel naar de afmetingen kijk kom ik op een breedte van min. 5 mtr! De meeste (kleine) huizen komen daar niet aan.

Maar als je al een plattegrond van het huis hebt lijkt het me wel leuk om gericht mee te denken wat de mogelijkheden zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 14:21

Dieuwke_ schreef:
Geen idee of het past natuurlijk, maar misschien is zoiets een optie? Dan hebben ze elk semi hun eigen ruimte

[ Afbeelding ]

De kinderen van mijn neef hebben ook zoiets. Dat is in een oude woning midden in Utrecht, die kinderkamer is echt geen 5 meter.

Overigens heeft mijn neef de constructie dat hij en zijn ex een huis hebben waar de kinderen wonen, en een (nog) kleinere woning waar de ouder verblijft die op dat moment niet de kinderen heeft. Daar gaan dus niet de kinderen van de ene plek naar de andere, maar de ouders. Ik weet niet hoe je met je ex bent natuurlijk TS, maar zou zoiets voor jullie kunnen werken?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 14:24

DubbelFun schreef:
Mooi idee van Dieuwke_ , maar als ik even snel naar de afmetingen kijk kom ik op een breedte van min. 5 mtr! De meeste (kleine) huizen komen daar niet aan.

Zeker, maar dat is omdat die ruimte op de afbeelding nou eenmaal zo groot is. Als de bedden naast elkaar hadden gestaan, dan was de ruimte daar niet groter of kleiner van geworden. Ik plaatste de afbeelding meer om een idee te geven hoe je een kamer bijvoorbeeld op kunt splitsen. Je kunt ook tegen elke muur een bed zetten en een kast in het midden of simpel een dun muurtje fabriceren, desnoods met een gordijn.

Of misschien vinden de kinderen het helemaal niet erg om een kamer te delen en hoef je er helemaal geen drukte van te maken, kan ook :+

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 14:32

Ach vroeger waren er grote gezinnen sliepen ze ook allemaal samen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 14:44

TS: In ons huis (56 m2) leefden voorheen 7 personen en sliepen 5 kinderen op 'onze' slaapkamer. De ouders sliepen in een kamertje beneden (2 x 2,5). Bij mijn buren, die exact dezelfde 'grootte' hebben, leefden ze met z'n vijven. De ouders beneden in het hokje en de drie kinderen boven. Mijn buren slapen nog steeds in het kamertje beneden. Twee zussen hebben tot volwassen leeftijd met z'n tweetjes in de slaapkamer gelegen. Ze hadden een tussenwandje geplaatst, zodat ze toch ieder een 'eigen' deel hadden. Eén van de zussen woont er nog steeds maar heeft alles wel gelaten zoals het was, zodat de kleinkinderen kunnen logeren. Ik denk dat jouw kinderen het heus wel begrijpen dat de situatie nu anders is qua ruimte en kinderen passen zich gelukkig heel makkelijk aan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 14:48

Onze meiden zijn bijna 11 en 13 en slapen ook samen. Ze hebben een hele grote kamer van 20m2 dus we hebben hem met een kastenwand in 2en gedeeld maar ze hebben hun bedden als een 2persoonsbed tegen elkaar aan in de ene helft, en in de andere helft hun beide bureaus, keyboard en andere speeldingen. Zo willen ze het zelf graag. Als je zoons goed met elkaar overweg kunnen kan het dus best de komende 5-7 jaar ofzo perfect gaan en anders komen er vast wel weer andere oplossingen voorbij.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 14:54

Doen!
Voor de kinderen super fijn; school, vriendjes, omgeving, blijft allemaal hetzelfde
En papa is ook vlakbij
Vanuit hier kan je vanuit rust weer een nieuw leven op gaan bouwen

En over een paar jaar kan het leven er helemaal anders uitzien, dat zie je dan wel weer

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 16:02

Heel erg bedankt weer voor de reacties!

Ik denk dat ik het moet doen, ik ben net langs gereden en heb even foto’s gemaakt en gespiekt. Keukentje lijkt nieuw, verder moet er wel geklust worden maar ja het is klein dus nooit heel veel werk :D

Het is echt wel heel schattig!

Als ik een goede plattegrond heb wil ik die wel delen via pb. Er is nog een kans om een muurtje bij de keuken eruit te halen, de andere woningen hebben dit wel, daardoor creëer je alweer meer ruimte.

@ koper, dat had gekund maar ik vind het zelf niet zo’n prettig idee, lang verhaal maar ik wil graag een plekje waar ik niet meer over alles na hoef te denken en lekker mijn gang kan gaan met mijn kinderen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:03

StalNollie schreef:
Ach vroeger waren er grote gezinnen sliepen ze ook allemaal samen.

Pecies.Ik heb ook tot mijn 11de een kamer met mijn jongere zusje gedeeld,dat was heel normaal. Mijn vader komt uit een gezin met 11 kinderen en die verlieten het ouderlijk huis (boerderij dus wel veel buitenruimte) pas als ze gingen trouwen. Waarbij ze dan vervolgens gingen inwonen bij de schoonouders want ook toen woningnood. Eigenlijk was dat allemaal heel gezellig ook en zeker voor de kindjes die geboren werden en door opa en oma werden verwend... Het idee dat ieder kind een eigen kamer moet hebben kwam pas veel later. Dat was of is gewoonweg niet altijd mogelijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:05

Gwenvd schreef:
@ koper, dat had gekund maar ik vind het zelf niet zo’n prettig idee, lang verhaal maar ik wil graag een plekje waar ik niet meer over alles na hoef te denken en lekker mijn gang kan gaan met mijn kinderen.

Snap ik helemaal! Ik zou het ook niet kunnen. Hopelijk heb je aan dit huis een lekker een plekje voor jezelf en je kinderen waar je helemaal thuis kunt zijn :)

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 16:06

Nee ik denk dat het delen van de kamer de komende jaren echt geen probleem zal zijn. En daarna zien we wel weer, de kinderen vinden het ook wel een spannend avontuur.

Als ik het huisje krijg dan schrijf ik me meteen opnieuw in.

@koper dat hoop ik ook! Dan is er rust en kunnen we verder, en dat is voor iedereen fijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:06

Over een paar jaar zijn ze weer ouder, dan kunnen jullie met z'n drieën nadenken over een goede oplossing als het nodig is dat die er komt :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:08

Gwenvd schreef:
Als ik een goede plattegrond heb wil ik die wel delen via pb.
Er is nog een kans om een muurtje bij de keuken eruit te halen, de andere woningen hebben dit wel, daardoor creëer je alweer meer ruimte.

Qua muurtje zou ik wel toestemming vragen aan de verhuurder, anders loop je de kans op kosten als je het er weer in moet plaatsen mocht je verhuizen.

Je mag me altijd een pb sturen met een plattegrond :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:12

Tegen de tijd dat de oudste meer privacy nodig heeft ben je vijf jaar verder en in vijf jaar kan een hoop gebeuren. Wel slim om je gelijk opnieuw in te schrijven :j

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-25 16:13

Ja klopt, ik ga dat eerst navragen, zag bij alle huizen op het rijtje, op 1 na, dat dat muurtje eruit was. Geeft net wat meer ruimte.

En inderdaad als ze ouder zijn kunnen we weer kijken. En misschien is dan weer alles anders.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:16

Het muurtje eruit halen laat dat op papier zetten met handtekening eronder.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:20

Afhankelijk van de indeling en of het gelijkvloers is of een verdieping heeft hoeft 60 helemaal niet klein te zijn.

Ik heb in een tweekamerappartement van 60 gewoond en dat was inderdaad te klein vanwege de langwerpige vorm en een ongunstige indeling. Mijn nichtje had een wat vierkanter driekamerappartement van 58 en dat was zo slim ingedeeld dat het helemaal niet klein leek.

Je komt er vast wel uit TS, ik zou het accepteren, dan heb je in ieder geval je eigen plaatsje en vanuit daar kun je verder kijken. :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:24

Beschikbaar en betaalbaar lijkt mij een prima optie. Het is dan misschien niet groot maar je bent echt niet de enige hoor. In de grote steden wonen veel meer mensen dan je zou vermoeden op deze ruimte. Niet altijd ideaal. Maar een grotere woning en minder geld om leuke dingen te doen is ook niet ideaal. Daarbij is het dicht bij je ex. Het brengen en halen is dan ook minder belastend. En dat komt ook steeds weer terug.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:26

Mijn zus had ook haar twee dochters (tweeling) op een kamer en heeft daar een dun wandje in laten zetten voor ruim de helft zodat ze niet op elkaars vingers konden kijken en dat was een heel goed idee!

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 16:54

Meteen accepteren,helemaal in deze tijd.
Spoorweg wen je gauw genoeg aan.
Dat dit huis dichtbij het oude huis is en daardoor niets veranderd,zou voor mij doorslaggevende reden zijn.
Zelf zou ik de slaapkamers aan mijn kinderen geven en zelf op een goede slaapbank in de woonkamer slapen.
Ik heb in het verleden jaren geen eigen slaapkamer gehad en voor mij werkte dat prima,maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:30

Dieuwke_ schreef:
Geen idee of het past natuurlijk, maar misschien is zoiets een optie? Dan hebben ze elk semi hun eigen ruimte

[ Afbeelding ]

Die foto zocht ik! :D Echt zo'n perfecte en mooie oplossing.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 17:41

Anders even bij de buren aanbellen en naar hun ervaring vragen ook vwb het spoor.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 18:20

Change03 schreef:
In deze tijd, in de situatie waarin je ziet icm de voordelen zou ik hier niet eens over twijfelen….. succes

Precies dat. Vanuit daar kun je verder kijken.

Hier de twee kinderen krappe 1,5 en 3 jaar ook tijdelijk bij elkaar op kamer. Gaat erg goed.

Denk dat het punt dichtbij het andere huis voor de kinderen erg goed zal zijn.
Belangrijkste punt in mijn ogen. Uiteindelijk wil je de overgang zo soepel mogelijk laten verlopen en slepen met kinderen op grote afstand in nieuw omgeving draagt daar vaak niet aan bij.

Dus ik zou het wel doen.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 19:57

Ik zou het doen. Je kan altijd nog aan de verhuurder vragen hoe groot ze de kans schatten dat er in hetzelfde dorp een woning met 3 slaapkamers vrijkomt en of je daar überhaupt voor in aanmerking zou komen. Met de huizenmarkt zoals is die is kan ik het antwoord raden. Een kamer delen kan toch ook heel leuk zijn. En als ik kijk naar mijn petekinderen, die slapen juist weer samen op een kamer, vonden ze leuker. En als ze ouder worden, slaapfeestjes in de woonkamer. Deden wij vroeger ook, allemaal luchtbeddden, tenten bouwen en samen giechelen. Daar heb je echt geen aparte kamers voor nodig. Een fijn knus thuis, op een plek die ze kennen. Gewoon doen!

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 20:31

Volg je gevoel :)