Dieuwke_ schreef:Nyaleti schreef:Ik heb hier 0,0 mee te maken met hoe zij het aanpakken, hoe het met andere stagiaires is en hoe ze het doen als er bijvoorbeeld een vlot spontaan iemand komt. Ik zit daar zelf nog in m'n proeftijd
Je hebt er wel wat mee te maken want als stagiair is hij op dat moment gewoon je collega. Hij wordt niet netjes behandeld en jij steekt daarvoor gewoon je kop in het zand.
Ik ben geen stagebegeleider maar ik heb wel oog voor onze stagiaires. Ik vraag regelmatig even hoe het met ze gaat, wat ze van hun stage vinden, wat ze het leukste vinden om te doen en als ik zie dat een stagiair alleen maar ingezet wordt voor poedersuiker dan trek ik mijn mond open.
Behandel hem gewoon als collega en probeer er wat van te maken met zijn allen, in plaats van roepen dat hij timide is, het misschien allemaal wel niet wil en "ik weet het ook niet". Dat is gewoon je ogen sluiten voor pestgedrag van je collega's. En als je nog in je proeftijd zit, dan zou ik me sws achter de oren krabben of dit wel een omgeving is waar je zou moeten willen werken.
Pestgedrag? Omdat hij de dagelijkse verzorging van de dieren doet? Hou toch op.
Of denken jullie nu dat wij heel de dag achter de kassa staan te ouwehoeren?

Ik probeer met hem een praatje te maken maar echt veel antwoord krijg ik niet terug. Ik heb gevraagd hoe ze het aanpakken met stagiaires, wat de algemene werkzaamheden zijn maar ik weet t volledige antwoord niet meer dus die ga ik hier niet half neer pennen.
Het werkt ook van 2 kanten hè. Als ik vanuit m'n eigen eerdere ervaringen kijk, is het grootste deel van stagiaires vrij ongeïnteresseerd en mag je in het je handjes knijpen als er iemand komt die echt interesse toont in het werk en ook werk ziet liggen.
Misschien ligt dat ook aan de opleiding waarvan ze komen. Dierverzorging wordt veel gekozen maar ook veel mensen stoppen ermee. Van eerdere werkplekken ken ik geen een gemotiveerde dierverzorging student