Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Huiskamerklas is wel gerelateerd aan niveau en is eigenlijk het laagste. Soort praktijkonderwijs. Dus nog lager dan basis/kader.
juval schreef:Suzanne F. schreef:Huiskamerklas is wel gerelateerd aan niveau en is eigenlijk het laagste. Soort praktijkonderwijs. Dus nog lager dan basis/kader.
toch werd mij verteld dat in de huiskamerklas ook kinderen zitten die bijvoorbeeld hoogbegaafd zijn, of indicatie in het autistisch spectrum hebben. Dus dat is niet per definitie het laagste niveau. Maar misschien verschilt dit ook per school.
Suzanne F. schreef:juval schreef:
toch werd mij verteld dat in de huiskamerklas ook kinderen zitten die bijvoorbeeld hoogbegaafd zijn, of indicatie in het autistisch spectrum hebben. Dus dat is niet per definitie het laagste niveau. Maar misschien verschilt dit ook per school.
Jij hebt het ook over het KWC toch? Huiskamerklas is echt voor leerlingen die niet meekunnen in normaal onderwijs. Daar zitten geen hoogbegaafde kinderen, eerder de laagbegaafden die van speciaal onderwijs komen. Jij bedoelt niet Agora toch? Maar KWC is prima school hoor.
Suzanne F. schreef:Ja maar daar is die huiskamerklas niet voor.
juval schreef:Knoek schreef:Hier zoonlief dakpanklas gedaan. Ze waren met 6 klassen havo/vwo gestart en na leerjaar 1 hier nog 4 van over. Helaas toch te veel kinderen gepushed naar een hoger niveau die dan afvallen.
Ik vind er wel iets van......
waar zijn die kinderen naar toe gegaan dan? vmbo?
Shadow0 schreef:Knoek schreef:Hier zoonlief dakpanklas gedaan. Ze waren met 6 klassen havo/vwo gestart en na leerjaar 1 hier nog 4 van over. Helaas toch te veel kinderen gepushed naar een hoger niveau die dan afvallen.
Of slecht onderwijs.
juval schreef:Suzanne F. schreef:Huiskamerklas is wel gerelateerd aan niveau en is eigenlijk het laagste. Soort praktijkonderwijs. Dus nog lager dan basis/kader.
Knoek schreef:Nee dat niet. Hier in het bekakte westen schijnt het VMBO echt gezichtsverlies te zijn. Helaas ouders die kinderen vanaf groep 6 al naar bijles en weet ik het wat sturen om het VMBO advies maar te ontwijken. En dan vallen ze uiteindelijk door de mand op de middelbare.......
Het is een trent bij alle scholen hier dat ze een of meerdere eerste klassen hieraan verliezen.
juval schreef:ik vind het wel een goede ontwikkeling dat er nu ook op havoniveau meer aandacht voor techniekvakken komt, meer praktische ontwikkeling.
https://www.slo.nl/thema/vakspecifieke- ... amma-havo/