Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Is dat zo ja, dat die accu zo zwaar is dat je fiets erdoor uit evenwicht kan gaan...?
Ik heb alleen ervaring met accu in frame eigenlijk. Alhoewel de Stella hem volgens mij wel onder de bagagedrager had. Maar dat vond ik sowieso geen prettige fiets en kon hem gelukkig weer terug doen.
Zoolgangster schreef:senna21 schreef:Een praktische, maar essentiële tip: kies een fiets met de passende framemaat. Dat maakt ontzettend veel uit in comfort en balans, zeker bij een zware elektrische fiets. Niet iedere fietsenverkoper attendeert je daarop.
Mee eens!
Zonnetje81 schreef:Ik heb bij vrienden een elektrische fiets in hun fietsenwinkel gekocht. Uiteindelijk toch met een hele dure thuis gekomen.
Maar ik denk als je veel fietst dat een goede fiets nodig is. Goedkoop = meer risico op ontploffen van de accu's. Dat is denk ik het voornaamste probleem en dan de service en onderhoudsbeurten die nodig zijn.
Ik kan opladen en de stekker erin laten, zit een automatische uitschakeling op. Een accu van je fiets mag NOOIT leeg leeg raken, dan krijg je een chemische reactie en gaat is ie kapot. Werkt dus anders dan met je telefoon.
Ik had dit wel eerder moeten kopen! Damn wat een verschil! Ik had met de gewone fiets moeite met 5/6 km zeker met mijn knie en kan nu ongetraind 18 km fietsen heen en dan nog terug.
Sychess schreef:Ik heb een fiets van Tenways! Zag het nog niet voorbij komen hier. Heel fijn merk vind ik zelf! Ik heb hem online gekocht, mijn vriend heeft er ook 1 en die heeft hij getest en bekeken in een hele grote fietsenwinkel in Enschede (fietsenwinkel.nl). Dus toen geloofde ik het ook wel en durfde ik het wel aan om online te bestellen. Die heb ik nu een half jaar of zoiets en was toen het allernieuwste model voor dames, 2000 euro. Hij heeft geen versnellingen maar ik mis het niet (kan me voorstellen dat het even wennen is, ik had hiervoor een omafiets van 30000 jaar oud dus ja, was alleen maar een dikke stap vooruit voor mij haha)
En yep... Hij is rosegoud
[ Afbeelding ]
*edit* hij heeft zelfs knipperlichten
Supervixen schreef:Zonnetje81 schreef:Ik heb bij vrienden een elektrische fiets in hun fietsenwinkel gekocht. Uiteindelijk toch met een hele dure thuis gekomen.
Maar ik denk als je veel fietst dat een goede fiets nodig is. Goedkoop = meer risico op ontploffen van de accu's. Dat is denk ik het voornaamste probleem en dan de service en onderhoudsbeurten die nodig zijn.
Ik kan opladen en de stekker erin laten, zit een automatische uitschakeling op. Een accu van je fiets mag NOOIT leeg leeg raken, dan krijg je een chemische reactie en gaat is ie kapot. Werkt dus anders dan met je telefoon.
Ik had dit wel eerder moeten kopen! Damn wat een verschil! Ik had met de gewone fiets moeite met 5/6 km zeker met mijn knie en kan nu ongetraind 18 km fietsen heen en dan nog terug.
Wat een onzin, mijn fietsenwinkel raadde juist aan de accu een of twee keer per jaar helemaal leeg te rijden. Dat is beter voor de accu.
Citaat:Het is niet ideaal om de accu van je elektrische fiets helemaal leeg te laten lopen. Lithium-ion accu's, die meestal in e-bikes worden gebruikt, hebben baat bij gedeeltelijk opladen en het vermijden van een volledige ontlading. Als je de accu helemaal leeg laat lopen, kan dat de levensduur van de batterij verkorten.
Het is beter om de accu op te laden wanneer deze nog 20-30% van zijn capaciteit over heeft, in plaats van te wachten tot deze volledig leeg is. Dit helpt om de accu langer in goede staat te houden.
Sabri schreef:Bedankt voor al de info. Er komen hier heel mooie fietsen voorbij. Ik heb dan een accu nodig met automatische uitschakeling als deze vol is(fijn dat dit bestaat), aangezien ik vier hoog zonder lift woon zie ik het niet gebeuren dat ik dan alleen voor die stekker weer steeds de trap op en af moet naar de kelder.
En verder wil ik denk ik ook een accu liefst in het frame en anders achterwiel. Voorwiel lijkt me niet comfortabel. Ik ga binnenkort eens wat proefrijden op diverse types, ik ben echt benieuwd en heb er veel zin in gekregen om er een aan te schaffen
Majabeestje schreef:Sabri schreef:Gefeliciteerd Majabeestje, een prachtig exemplaar zo te zien!
Dankjewel! Heel blij mee![]()
Hij is best stoer, ook vanwege de donkergroene kleur. En hij fietst fantastisch!
Hij wordt rijklaar gemaakt en dan kan ik hem volgende week ophalen.