Hoe vaak draait jouw vaatwasser?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Hoe vaak draait jouw vaatwasser?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:19

Elke dag, 4 personen.
Is jij niet vol dan doe ik de filters van de afzuigkap erbij in.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:21

Ik ben alleen en heb een vaatwasser van 45 cm. Hij staat ongeveer om de dag aan

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:24

In principe elke dag - tenzij we een keer eten besteld hebben. Ik kook uitgebreid dus dan zitten er altijd genoeg pannen en snijplanken in :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:25

Om de 3 dagen of zo. En dan elke dag er iets uit plukken wat je nu nodig hebt.

Toen hij stuk was nooit vervangen.
Ik was wel af tijdens het koken.
Daarna dan ook niet veel meer.

2 personen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:30

5 personen, 1 tot 2x per dag. En dan heeft onze oudste nog een verzameling glazen op zijn kamer. Koekenpannen en broodtrommels wassen wij met de hand.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:31

Huishouden van 5 en denk 6x per week,ligt er een beetje aan wat we eten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:31

Dagelijks. Met name vanwege de pannen en/of ovenschalen. Tenzij we iets uit de hapjespan eten, want die kan niet in de vaatwasser en dan slaan we wel eens een dag over.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 23:35

2x per week denk ik. En dan zijn wij wel echt makkelijk qua uit de kast pakken terwijl een glas gewoon opnieuw ingeschonken kan worden. Wij zijn met zn tweetjes

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:42

Wij hebben een minivaatwasser en die gaat ongeveer 1,5 keer per dag met z'n 2en. Is een kleine la dus zit ook redelijk snel vol. Toen we een grote hadden ging ie denk ik 1 a 2 keer per week aan, maar meestal waren we eerder door ons servies heen dan dat de vaatwasser vol zat en dan blijf je toch weer afwassen :'). Wij gooien overigens bijna alles in de vaatwasser, alleen hele breekbare glaasjes niet, maar verder gaan alle pannen er gewoon in.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 00:58

Jiskaa schreef:
Wij zijn met z’n tweeën en hij draait hier elke dag. Of we moeten een dagje thuisbezorgd doen haha.
Je gebruikt toch elke dag pannen om te koken die je de volgende dag weer nodig hebt? Ik snap niet hoe mensen ‘m maar 2x per week draaien :’)

Dit dus, hier draait de vaatwasser iedere nacht. We koken iedere dag en staan altijd wel 3 pannen in, of een pan en een grote ovenschaal. Bakken van de hond, broodtrommels... Mochten we niet veel pannen hebben gaan de afzuigkap filters erin.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 01:03

Hier ook dagelijks. Wij zijn met 3.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 02:02

Zeker 6x per week.

Ik denk dat het ook afhankelijk is van of je fulltime werkt of parttime/thuiswerkt. Ik werk 24 uur waardoor ik ook overdag meer thuis ben en dus niet op het werk mijn eten nuttig.

Wij zijn met 2 volwassenen en 1 kind van 1 jaar. Zetten hem 90 % van de tijd overdag aan vanwege de zonnepanelen die we hebben, met uitgestelde start. Pannen gaan er allemaal in, koken 5 van de 7 dagen vers en dan toch wel minimaal 3 pannen nodig tenzij wraps/pasta/rijst dan 1 of 2 pannen.

We gebruiken hetzelfde glas/koffiekopje gedurende de dag maar die kleine maakt zo'n smeerboel van z'n boterham met pindakaas/appelstroop in de ochtend, dat ik die in de middag niet nogmaals gebruik.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 02:31

Hier met 2 en hij draait echt om de dag wel, dus 3x per week :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 06:29

3x per week met 2 personen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 06:54

Ik ben alleen en toen ik hier kwam wonen zat er geen vaatwasser is. En ik waste al 15 jaar met de hand af dus dat doe ik nog steeds. Ik probeer elke avond na het eten af te wassen, dan is het echt met een paar minuten klaar.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 07:49

1x per dag hier, gezin van 5. Moet wel zeggen dat ik regelmatig een pan ff nog met de hand moet doen omdat het niet meer past

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:03

Dagelijks :j

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:06

Wat een leuk topic!
Hier draait ie (bijna) iedere dag, 5x per week zeker.
We zijn met z'n 4e. Op dinsdags hebben we minder afwas door het werk, school en oppas. Op dinsdags dus vaak geen ronde vaatwasser. Ook omdat het "kliekjesdag" is en we niet hoeven te koken, enkel opwarmen.

Met de afwas die we dan hebben, is een handwasje zomaar gedaan.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:09

Mensen zetten 3 keer per dag de vaatwasser aan?

Ik 1 keer per week en dan na de avondmaaltijd waar ik de meeste pannen gebruik. De rest van de week was ik gewoon met de hand af. En ik vul de vaatwasser als ik vaat heb. Zo staat het niet de hele dag in het zicht.

Nou ben ik ook wel iemand die de hele dag doet met mijn glas. Eentje voor water en eentje voor thee.

Is een vaatwasser niet precies iets waar je meer water mee verspilt dan met dat je met de hand afwast.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:13

Interessant topic!
Wij hebben momenteel geen vaatwasser maar zijn ons aan het oriënteren voor een nieuwe keuken en manlief wil per sé een vaatwasser.
Voor mij hoeft het niet. We zijn maar met z'n tweeën en het lijkt me dan juist heel onhandig.
Het lijkt mij dat je de vaatwasser dan maar één keer in de drie dagen aanzet ofzo, waardoor je steeds misgrijpt naar spullen die nog in de vaatwasser staan en die beter met de hand kunt afwassen zodat je ze meteen weer kunt gebruiken :')
Mijn man zegt dat je hem gewoon iedere dag moet laten draaien, maar dat lijkt me echt ontzettende verspilling.

Maar goed, er gaat wel een vaatwasser komen, want manlief heeft gezegd dat het de enige eis die hij heeft aan een nieuwe keuken. De rest mag ik bepalen }>

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:17

1x per dag is te veel, maar 1x per twee dagen is net te weinig. Dus zeg 1x per 1,5 dag. 2 personen en dan dagelijks 2 voerbakken en 2 vleesbakjes van de hond. Een paar keer per week kook ik voor de hond dus dan is er wat extra afwas en draait de vaatwasser gewoon als hij vol is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:33

Neonlight schreef:
Jiskaa schreef:
Wij zijn met z’n tweeën en hij draait hier elke dag. Of we moeten een dagje thuisbezorgd doen haha.
Je gebruikt toch elke dag pannen om te koken die je de volgende dag weer nodig hebt? Ik snap niet hoe mensen ‘m maar 2x per week draaien :’)

Dit dus, hier draait de vaatwasser iedere nacht. We koken iedere dag en staan altijd wel 3 pannen in, of een pan en een grote ovenschaal. Bakken van de hond, broodtrommels... Mochten we niet veel pannen hebben gaan de afzuigkap filters erin.

Ik durf de pannen niet in de vaatwasser te doen. Dus die wassen wij gewoon met de hand elke dag.

Denk dat de vaatwasser ongeveer om de dag aan gaat. We zijn met zn tweeën.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:36

Elke dag 1 a 2x per dag
Gezin van 4

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:38

1x per week gemiddeld. Soms wat vaker als er mensen zijn blijven eten of ik wat lekkers gebakken heb. Soms ook minder vaak.

Ik zet hem alleen aan als die helemaal vol is en ben alleen dus dat kan even duren.

Pannen was ik met de had af, dus dat scheelt al veel ruimte

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:40

Hier elke dag, tenzij we op zondag friet eten, dan zit er bijna niets in en gaat hij dus ook niet aan. Koekenpannen en hapjespannen doet wij niet in de vaatwasser.

We zijn met 2,5 :D dochter van mijn man is om de week bij ons, maar dat maakt qua vaatwasser weinig uit.