_Mar3 schreef:Heb je nog andere behandelingen gehad voor angst? EMDR is niet de allereerste keuze voor angsten volgens mij.
Wat dan wel?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:_Mar3 schreef:Heb je nog andere behandelingen gehad voor angst? EMDR is niet de allereerste keuze voor angsten volgens mij.
Wat dan wel?
_Mar3 schreef:Nyaleti schreef:
Wat dan wel?
Als je het via de GGZ doet, starten ze volgens mij vaak met CGT. Ben daar zelf niet super enthousiast over...
Als het puur om een fobie gaat zoals spinnen oid, zullen ze inzetten op exposure.
En dat is wel waar angst behandeling vaak uiteindelijk over gaat: rustig naar de angst toe bewegen en ervaren dat je die angst aankunt, waardoor die uiteindelijk vaak minder wordt.
Nyaleti schreef:_Mar3 schreef:
Als je het via de GGZ doet, starten ze volgens mij vaak met CGT. Ben daar zelf niet super enthousiast over...
Als het puur om een fobie gaat zoals spinnen oid, zullen ze inzetten op exposure.
En dat is wel waar angst behandeling vaak uiteindelijk over gaat: rustig naar de angst toe bewegen en ervaren dat je die angst aankunt, waardoor die uiteindelijk vaak minder wordt.
Oh, ja bij de psycholoog eerst cognitieve gedragstherapie idd en een paar keer emdr geprobeerd.
_Mar3 schreef:Als je het via de GGZ doet, starten ze volgens mij vaak met CGT. Ben daar zelf niet super enthousiast over...