Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fjordjes schreef:Voor wie het nog wil weten, ik ben het gesprek aangegaan met m'n man en ik heb duidelijk gemaakt dat ik het geen goed idee vind en er niet achter sta. M'n man vind het onzin, ik heb gevraagd hoe hij het dan zag maar daar had ie geen zin om over na te denken (maargoed hij is ook moe van het werken). Hij zal het ook even moeten verwerken dus we komen er nog een keer op terug. Maar het hoge woord is eruit, dat is voor mij een last die van m'n schouders valt.
fjordjes schreef:Voor wie het nog wil weten, ik ben het gesprek aangegaan met m'n man en ik heb duidelijk gemaakt dat ik het geen goed idee vind en er niet achter sta. M'n man vind het onzin, ik heb gevraagd hoe hij het dan zag maar daar had ie geen zin om over na te denken (maargoed hij is ook moe van het werken). Hij zal het ook even moeten verwerken dus we komen er nog een keer op terug. Maar het hoge woord is eruit, dat is voor mij een last die van m'n schouders valt.
Pikeur schreef:Er schiet me toch nog een scenario te binnen (hoop dat het niet van toepassing wordt), maar wat als je man vroeg of eerder dan jij maar ook eerder dan zwager zal overlijden. Dan zit jij daar nog met hem? Lijkt me echt heel lastig om alles vast te leggen.
Frydis schreef:Leuk plan. Maar ga eerst een gesprek
aan met een financieel adviseur (bij voorkeur iemand met expertise in bijzondere hypotheken), maar vooral ook met een notaris.
Volgens mij moet je in ieder geval goede (levens)testamenten en zorgen dat je als levenspartners op de juiste manier met elkaar verbonden bent (huwelijk, geregistreerd partnerschap etc.).
De onderlinge relaties tussen broers/zussen na overlijden van beide schoonouders. Je wil dan dat partijen vooraf weten hoe verder te gaan met verdeling van het ontroerend goed/de boedel, als een van de partijen wegvalt.
Je zou ook bij meerdere gemeenten in een regio kunnen inventariseren, hoe een gemeente daar tegenover staat?
Maflinger_S schreef:Ik word al een beetje onrustig over hoe dit eerste "gesprek" gegaan is eigenlijk: je man had er nog niet over nagedacht en "hij was moe". Je begint nu al excuses voor hem te verzinnen. Voor je het door hebt ben je jezelf kwijt.