Is het terecht dat ik niet met 'grap' van schoonvader kan lachen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 12:52

Dammie schreef:
Ik vind het ook kwalijk dat schoonvader de eigen kinderen van TS gebruikt voor deze grap. Die krijgen nu mee dat de kwetsbaarheid van een zwangere moeder ingezet mag worden om een totaal misplaatste grap op uit te oefenen. Slim om een kind te leren dat ze over de gevoelens van iemand anders heen mogen denderen. En ook top dat ze leren dat excuses aanbieden of überhaupt meeleven als een grap verkeerd valt, echt helemaal niet nodig is.
* sarcasme uit*

Ach overdrijven is ook een vak. Misschien hebben ze juist wel geleerd dat dit juist niet grappig is en zijn ze hartstikke geschrokken. Mensen en kinderen leren juist door fouten te maken he, maargoed dat is in deze maatschappij bijna ondenkbaar

bloementje3

Re: Is het terecht dat ik niet met 'grap' van schoonvader kan lachen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:02

Geef je helemaal gelijk. Is niks grappigs aan! Ik hou sowieso niet van domme grappen of mensen laten schrikken. Ook heel naar dat je daarna weer moest overgeven. :(

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:03

Ik kan me goed voorstellen dat je dit geen grap vind. Dieren en dode dieren in het bijzonder kunnen ziektes mee brengen waar je niet blij van wordt. Daarnaast als je al zo misselijk bent is een keer extra overgeven wat niet hoefde niet iets waar je op wacht. Grapjes brengen mijns inziens aan niemand schade toe. Als je er geestelijk of lichamelijk last van hebt gaat het over de grens van een grapje. Als manlief dan ook nog boos zou durven worden zou ik echt not amuse zijn.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:15

Binnenkort een mooi versierd doosje met een grote dampende paardendrol erin teruggeven :9

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:41

Stomme grap.
Je hebt aangegeven dat je het niet leuk vindt.
Wat zij daar mee doen is hun pakkie aan.

Sterkte. Zo misselijk zijn is flink naar.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:50

Wennii schreef:
Ik kan geen situatie bedenken waarin ik een dood dier grappig zou vinden.

Maar denk dat ik, als dit mij zo zou gebeuren, meer last zou hebben van mijn man z'n 'steun' dan van mijn schoonvader zijn 'grap'.

Zo denk ik er ook over...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:56

Ach dode dieren horen ook bij het leven. De een vindt dit grappig, de ander niet. Relaxed. Iedereen is anders.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:59

Idd, een dood dier hoort bij het leven.
En er wordt hier van de 2 kanten wel heel erg gereageerd…
Ze gingen mollen vangen… kinderen waren waarschijnlijk trots dat ze een dode hadden en van daaruit het idee om hem te tonen aan mama?

Meer zou ik er niet achter zoeken.

TS heeft hem niet aangeraakt of opgegeten ofzo, dus ziektes van te kijken naar een dode mol gaat er ook een beetje over.

Persoonlijk zou ik er nog wel om kunnen lachen, want de kids waren waarschijnlijk echt trots dat ze een dode mol hadden….

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:04

Ik had het doosje met een briefje bij schoonmoeder op haar kussen gezet
Dan heeft schoonvader aan haar wat uit te leggen. Als zij de grap ook niet zo leuk vind
Dat vind ik dan weer humor :')

Ik begrijp dat je dit geen leuke grap vind ts.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:06

En doorrrrr..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:38

Jester_ schreef:
Mensen en kinderen leren juist door fouten te maken he, maargoed dat is in deze maatschappij bijna ondenkbaar

beetje nadenken over gevolgen ook

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:39

Ja, dode mensen horen ook bij het leven. Daar maak je toch je ook geen grappen over?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:49

Het gaat eigenlijk helemaal niet om of jij de grap (als het dat al was) leuk vond of niet, maar het feit dat hij er kwaad om is. Dat slaat gewoon nergens op en is waarschijnlijk het gevolg van een flinke escalatie.
Belangrijk is het om uit te praten als je niet boos bent. Zeg hem gewoon dat je niet van dat soort pranks houdt en ga niet in op tegenargumenten. Zeg gewoon dat niet iedereen hetzelfde soort humor heeft en je dat nu eenmaal ook niet op kunt leggen. Verder geen woorden aan vuil maken. Het heeft geen zin om de schuld hier of daar te leggen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 15:36

Het had schoonvader gesierd als hij erop was teruggekomen na het zien van je reactie.
'Ohjee sorry joh. Het was niet mijn intentie om je zo van streek te maken'.
Maar in plaats daarvan wordt er nog een schepje bovenop gedaan.
'Ja, maar ík vind het wel een leuke grap dus jíj moet het ook maar leuk vinden. Ook al gaat dat ten koste van jezelf'.

Dit gaat ook wel even iets verder dan een scheetkussen op iemands stoel leggen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 15:43

Kabayo schreef:
Smerig?

Perse echt om lachen, nee. Maar een grapje, ach moet kunnen. En humor kan verschillen. Ik vind het een onschuldig grapje om er een te groot ding van te maken

Ik ook.

Bij mij heeft de eigenaar van verzorgpony's vroeger eens een dode muis in mijn rijlaars gedaan. Ik liet altijd rijlaarzen op stal staan. En toen ik ze aan wilde trekken kreeg ik natuurlijk 1 niet aan. Ik vond het ook niet echt leuk, maar hij vond het geweldig. We hebben er nooit ruzie om gehad en jaren later konden we er beiden wel om lachen.

Dus misschien lach jij over een jaar ook wel hier om. Gewoon laten rusten en er niets slechts achter zoeken. Gewoon even een ander gevoel voor humor moet je maar denken.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:03

Vraag voor de mensen die het allemaal wel 'een ander gevoel voor humor' vinden. Hebben jullie specifiek deze zinnen ook gelezen?

Mazida schreef:
Ik heb hem verteld dat ik deze 'grap' niet op prijs kon stellen. Nu is mijn man boos op mij omdat ik geen humor heb.

Mazida schreef:
Daarnaast ben ik zwanger en ziek (al maanden misselijk/overgeven) en kan ik daar nu echt helemaal niet tegen.

Mazida schreef:
Overigens ben ik er echt letterlijk niet goed van geworden met weer overgeven tot gevolg...

In mijn ogen is de volwassen reactie 'Oh, sorry dit was ook weer niet de bedoeling.'

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:06

Er staat toch nergens dat schoonvader geen sorry heeft gezegd? Alleen dat TS het daarna met haar man besprak en die heeft gezegd dat ze geen humor heeft.

Ik vind dat er flink overtrokken wordt gereageerd. Het is een practical joke, een opa blijft een opa en daar hoort wat deugnieterij met de kinderen bij. Iedereen snapt nu wel dat dit not done is en daarmee is het tovh klaar. Dat je vraagt aan je man om een standpunt hierover in te nemen vind ik al verregaand, en nu zelfs een hele ruzie?

Wat wil je van je schoonvader? Heb je daar al over nagedacht? Kan je wat concreets voorstellen waarmee aan jouw gevoel wordt voldaan? Daar kom je verder mee dan beledigd blijven.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:09

tengeltje11 schreef:
Ze gingen mollen vangen… kinderen waren waarschijnlijk trots dat ze een dode hadden en van daaruit het idee om hem te tonen aan mama?

TS heeft hem niet aangeraakt of opgegeten ofzo, dus ziektes van te kijken naar een dode mol gaat er ook een beetje over.

Persoonlijk zou ik er nog wel om kunnen lachen, want de kids waren waarschijnlijk echt trots dat ze een dode mol hadden….

Dit, kinderen enthousiast, opa doet mee en dat hij dan vergeet dat TS al maanden ziek zwak misselijk (terwijl ze het huis staat te soppen) is lijkt me echt niet vergezocht. Als er dan dramas worden gemaakt en kanten worden gekozen vind ik het niet gek dat er verdedigend wordt gereageerd. Het is niet met slechte intenties gedaan

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:22

tengeltje11 schreef:

Ik dacht dit ook eigenlijk….
Was het wel bedoeld om je zo van streek te maken? :o
Mijn moeder is zich vroeger ook regelmatig te barsten geschrokken van wat wij aan dode vondsten meenamen. (Of levende vangsten :=)
De kids gingen met opa mollen vangen, hoe leuk is het om mama de vangst te laten zien :D

Dammie schreef:
Ik vind het ook kwalijk dat schoonvader de eigen kinderen van TS gebruikt voor deze grap. Die krijgen nu mee dat de kwetsbaarheid van een zwangere moeder ingezet mag worden om een totaal misplaatste grap op uit te oefenen. Slim om een kind te leren dat ze over de gevoelens van iemand anders heen mogen denderen. En ook top dat ze leren dat excuses aanbieden of überhaupt meeleven als een grap verkeerd valt, echt helemaal niet nodig is.
* sarcasme uit*

Kom op zeg…. Overdrijven is ook een kunst :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:24

Myfairytale schreef:
Ja, dode mensen horen ook bij het leven. Daar maak je toch je ook geen grappen over?

Niet? Hoezo niet?
Ligt eraan hoe je dat doet..

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 16:28

Ik vind het eigenlijk bizar dat dit wordt weggewuifd onder de noemer 'mannelijke onhandigheid'. Ik vind dat we moeten stoppen met mannen zien als sociaal incapabel. Ze mogen best wel wat verantwoordelijkheid en empathisch vermogen opbouwen, hoor. :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 17:30

Hiraeth schreef:
Ik vind dat we moeten stoppen met mannen zien als sociaal incapabel. Ze mogen best wel wat verantwoordelijkheid en empathisch vermogen opbouwen, hoor. :o

Die 2 zinnen staan echt haaks op elkaar :')

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 17:36

Dat je er niet om kan lachen snap ik, maar van een mus (mol) een olifant maken is ook niet nodig. Vandaag een nieuwe dag en door...

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 17:44

Een dood dier in een doosje stoppen als grap vind ik allesbehalve grappig ! Dus , ik begrijp jouw reactie wel. En uiteraard wil je door je man gesteund worden, jammer dat dit niet gebeurt.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 17:53

Een grap is alleen grappig als iedereen lacht.

Maar volgens mij gaat het niet om de misplaatste grap, maar om hoe jij je niet gehoord voelt hier. Dubbelop, want er wordt geen rekening gehouden met je misselijkheid en vervolgens wordt ook je feedback gebaggateliseerd.

Snap best dat je daar een topic over opent, want het is verwarrend dat iedereen doet alsof je geen humor hebt maar dat is niet het punt.

Kan je dat bespreken met je man? Die hoort in jouw team te zitten. Vooral nu jij jullie kind draagt