Waar op letten brommobiel kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Waar op letten brommobiel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 22:58

Een vraag tussendoor als dat kan, als je zo'n smal gehandicaptenvoertuig hebt waarmee je ook op de stoep en in winkels mag rijden, daarmee mag je daarmee toch ook gewoon op een fietspad? Volgens mijn logica dat je daarmee een voetganger bent en overal mag komen waar voetgangers mogen komen. Of denk ik dan verkeerd, ik ben nieuw op dat onderwerp

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 23:10

Als je toch een elektrische overweegt, een Renault Twizy is ook een leuk ding! Trek je ook lekker veel bekijks bij :))
Ik rij weleens in de 80 km uitvoering, maar ze bestaan dus ook in 45 km. Wel lage actieradius maar prima voor woon-werkverkeer. En je kan ‘m (en andere elektrische brommobielen volgens Google) gewoon aan een standaard stopcontact hangen, dat is erg handig!
De Twizy is wel uit productie, maar op Marktplaats staan er een aantal tweedehands :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 00:26

Telpeva schreef:
Een vraag tussendoor als dat kan, als je zo'n smal gehandicaptenvoertuig hebt waarmee je ook op de stoep en in winkels mag rijden, daarmee mag je daarmee toch ook gewoon op een fietspad? Volgens mijn logica dat je daarmee een voetganger bent en overal mag komen waar voetgangers mogen komen. Of denk ik dan verkeerd, ik ben nieuw op dat onderwerp

Ja daarmee mag je op het fietspad, op de stoep als ook ok de weg.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Waar op letten brommobiel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:33

Dankje! Weer wat geleerd :D