Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
996981 schreef:Wat een dapper topic TS! Ik ken het gevoel van eenzaamheid niet op die manier. Het eerste wat me te binnen schoot bij het lezen was; wat verdrietig dat je dit zo voelt. Het tweede dat in mijn gedachten kwam is dat het volgens mij heel typisch is voor het menselijk brein om te willen wat je niet hebt.
Geen idee of je daar iets mee kan, maar misschien herken je de gedachten wel. Het idee dat je leven echt compleet/fijn/geslaagd is als je baan x, opleiding y of auto z hebt. Als je dat dan hebt ben je even intens gelukkig, maar dat geluk ebt ook weer weg en wordt normaal. Het streven naar steeds iets nieuws of anders met het idee dat je dan écht blij bent is volgens mij een illusie.
“Succes is krijgen wat je wilt, maar geluk is willen wat je hebt”
996981 schreef:Wat een dapper topic TS! Ik ken het gevoel van eenzaamheid niet op die manier. Het eerste wat me te binnen schoot bij het lezen was; wat verdrietig dat je dit zo voelt. Het tweede dat in mijn gedachten kwam is dat het volgens mij heel typisch is voor het menselijk brein om te willen wat je niet hebt.
Geen idee of je daar iets mee kan, maar misschien herken je de gedachten wel. Het idee dat je leven echt compleet/fijn/geslaagd is als je baan x, opleiding y of auto z hebt. Als je dat dan hebt ben je even intens gelukkig, maar dat geluk ebt ook weer weg en wordt normaal. Het streven naar steeds iets nieuws of anders met het idee dat je dan écht blij bent is volgens mij een illusie.
“Succes is krijgen wat je wilt, maar geluk is willen wat je hebt”
Zonnetje81 schreef:Dat je alles kan zonder rekening met een ander te houden is ook maar een tijdje leuk. Er zijn zelfs mensen die zeggen: oh ik ben jaloers op je. Die denken dat ik een zaligmakend leven heb als single. Alles heeft z'n voors en tegens.
Ik wil graag op vakantie maar niet alleen en niet met een groepsreis. Dit wil ik delen met iemand die ik graag om me heen heb. Het gaat niet om het reizen maar om het delen.
musiqolog schreef:Zonnetje81 schreef:Dat je alles kan zonder rekening met een ander te houden is ook maar een tijdje leuk. Er zijn zelfs mensen die zeggen: oh ik ben jaloers op je. Die denken dat ik een zaligmakend leven heb als single. Alles heeft z'n voors en tegens.
Ik wil graag op vakantie maar niet alleen en niet met een groepsreis. Dit wil ik delen met iemand die ik graag om me heen heb. Het gaat niet om het reizen maar om het delen.
Hier herken ik echt he-le-maal niets van. De eerste jaren was ik wanhopig op zoek naar een nieuwe partner. Na achttien jaar vind ik het helemaal best zo. Dus ik weet niet hoe lang dat tijdje duurt, maar geef het toch al gauw een jaar of twintig.
Shiloh schreef:Zonnetje81 schreef:Ik vind mezelf niet kieskeuriger, maar ik merk wel dat mensen doordat ze iets opgebouwd hebben minder flexibel zijn of dingen willen opgeven, incl mezelf uiteraard.
Als je minder bereid bent bepaalde dingen op te geven dan ben je toch onder aan de streep kieskeuriger
Shiloh schreef:Zonnetje81 schreef:Ik vind mezelf niet kieskeuriger, maar ik merk wel dat mensen doordat ze iets opgebouwd hebben minder flexibel zijn of dingen willen opgeven, incl mezelf uiteraard.
Als je minder bereid bent bepaalde dingen op te geven dan ben je toch onder aan de streep kieskeuriger
Temeraire schreef:Ik mis trouwens ook soms de aansluiting met leeftijdsgenoten. Collega's hebben het hele dagen over hun jonge kinderen en relaties en ik kan (en wil) daar niet over meepraten.
Het gaat bij lunchpauzes echt 80% van de tijd over de kinderen, opvang, en alles wat daarbij komt kijken.