Premium-diensten, zijn ze het geld waard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Re: Premium-diensten, zijn ze het geld waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 16:21

YT draai ik met adblocker, ook omdat ze niet bepaald goed opletten wat er aan ads draait waar malware rotzooi bij zit. Nog afgezien van de plotseling blerende, te felle kleuren reclame die ze er in knallen. Met veilig en meer in lijn met was het redelijk negeerbaar geweest, maar die aan je haren trekkende reclamekleuter die ze er van maken is niet goed voor mijn gezondheid.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 16:35

Youtube premium is duur, maar we vinden het vooralsnog wel het geld waard. Manlief kijkt veel filmpjes van Amerikaanse boeren enzo :') en ik vind het wel fijn als mijn workout niet onderbroken wordt door ads. Best irritant als je net aan het planken bent en aan het aftellen naar het eind en er komt een reclame tussendoor :+
Verder nog AD, met de optie om ook alle andere kranten te lezen, dus ook artikelen uit de Volkskrant e.d. zijn daarmee te lezen.

AH premium, door de korting op biologisch alleen al verdien ik die meer dan terug. Bol.com ook, zeker omdat je cadeaubonnen bij elkaar spaart betaalt die zich ook terug.

Strava heb ik een tijdje gehad, maar die heb ik weer opgezegd, voegde de betaalde versie voor mij te weinig toe. Hetzelfde geldt voor alltrails, vond ik toch wel wat prijzig voor wat je ervoor krijgt. Komoot heb ik dan weer wel, ook briljant om met een komoot route een toeristische wandeltocht op een nieuwe plek te lopen bijvoorbeeld.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 16:47

Ik heb DuoLingo gehad, en ik vond het toch wel heel fijn om de betaalde versie te hebben. Fouten maken moet niet worden afgestraft, vind ik. Ik kon zo veel prettiger leren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 16:58

Alleen Spotify.
Daar vind ik het echt een meerwaarde.

Verder kijk ik geen YouTube dus voor mij geen meerwaarde, maar als je dat wel veel kijkt dan snap ik dat het ook echt een meerwaarde is.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:11

Duolingo zou ik best willen meedoen in een family-groep.

Bij YouTube kom ik soms op een filmpje waarbij ik niet ben ingelogt met mijn Google account. Wat een hoop reclame! En dan niet alleen aan het begin, maar ook tussendoor. Daar word je toch gek van?

Wij delen YouTube met z'n drieën en ik vind het de prijs meer dan waard. Ik kijk en luister ook meer YouTube dan via andere bronnen. Scherm uit tijdens podcasts, videos downloaden en dan zonder internet kunnen kijken, product placement met 3 snelle klikjes kunnen doorspoelen (of is dat geen premium optie?) allemaal handige opties waar ik niet meer zonder kan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:33

Ik heb vorig jaar 74.441 minuten naar Spotify geluisterd... Dat is €0,00177 cent per minuut...

En naar mijn idee is er helemaal niks mis mee dat mensen die bij dergelijke platformen werken en artiesten met hun gehele gevolg te betalen voor het werk dat ze doen.
Ik word ook betaald voor het werk dat ik doe.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 17:53

Wij hebben super Duolingo en ik ben er blij mee..

Ik ben Spaans aan 't leren en zo kan ik gewoon lekker door.. Ik deel de kosten van 't abonnement met een paar vrienden die ook met duo werken en ik vind 't het geld dan zeker waard.. :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:24

Ik heb twee premium accounts: Duolingo Max en Spotify Premium. Bij Spotify vooral ivm het kunnen downloaden van playlists en bij DL ivm de extra features in de Max versie, die toch wel heel leuk zijn.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:35

Ja, voor YouTube en Duolingo. Oh, en WordFeud. Niet voor extra's, maar omdat ik reclame háát, echt haat met passie. Zet de autoradio soms ook uit bij die verschrikkelijk infantiele en hijgerige reclameblokken. Vergif voor de ziel, echt. YouTube Premium is een verademing, lekker reclamevrij alles kijken. Het is niet alleen de aard, maar ook de frequentie van de reclames, voortdurend en geen ontkomen aan.

Zei ik al dat ik reclame haat :+ ?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 18:36

Ik zit net naar een youtube premium te kijken, 2 maanden gratis.
Klinkt leuk om te proberen.
Maar ik kan enkel met PayPal of creditcard betalen en ik heb beide niet en wil deze ook niet. :+
Ideal/bankoverschrijving is niet mogelijk zegt youtube.
Liep laatst overigens tegen hetzelfde aan met MUBI.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 19:44

Blue_Eyes schreef:
Ik heb twee premium accounts: Duolingo Max en Spotify Premium. Bij Spotify vooral ivm het kunnen downloaden van playlists en bij DL ivm de extra features in de Max versie, die toch wel heel leuk zijn.

Is de max echt een toevoeging tov de super als ik vragen mag? :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:10

Ik heb heel lang Spotify als gratis versie gebruikt en uiteindelijk toch overstag gegaan. Sindsdien gebruik ik hem echt véél meer. Zo goed als dagelijks en soms echt uren achter elkaar. Heerlijk om gewoon muziek te luisteren die ik wil, nieuwe muziek te proberen en geen advertenties. Ik wil niet meer zonder.

Heb ook een tijdje een abbonement gehad op Storytel voor luisterboeken, maar merkte dat ik liever muziek luister dan boeken omdat ik me soms toch niet helemaal op de boeken kon concentreren als ik bezig was. Dus vandaar dat ik deze toen "vervangen" heb voor Spotify.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:39

Ik kan niet zonder spotify, ik luister het elke dag in de auto. Podcasts en muziek. Ook als mijn vriend en ik een lange rit samen hebben vinden we het heel fijn om een mooie playlist te luisteren.
Natuurlijk hebben we de premium, want al die reclame word ik schijtziek van.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 20:49

Janine1990 schreef:
Ik heb vorig jaar 74.441 minuten naar Spotify geluisterd... Dat is €0,00177 cent per minuut...

En naar mijn idee is er helemaal niks mis mee dat mensen die bij dergelijke platformen werken en artiesten met hun gehele gevolg te betalen voor het werk dat ze doen.

Voor de artiesten hoef je het niet te doen, die krijgen amper wat van spotify.
0,0030 ct per stream ofzo. Daar betaal je de artiest niet mee helaas.

Wij hebben een grafhekel aan reclame dus kijken alleen tv via NLziet, Videoland of Netflix.
Verder Spotify abo en AH premium.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 21:25

Duolingo zit ik met een groepje Bokkers in een familie abbo.
Dat vind ik wel echt meerwaarde hebben. Ik doe Grieks en heb geen taalgevoel. Dus de extra oefenopties vind ik heel fijn.

Spotify heb ik 1x 3 mnd premium gehad voor vakantie. Via zo'n aanbieding. Vooral om playlists te kunnen downloaden en tijdens de reis offline te kunnen luisteren. Dat was wel handig.
Normaal luister ik niet zo veel naar Spotify en die 2 spotjes elk half uur storen me niet. Goede reminder om even naar de koffie automaat te lopen.
En als ik naar de (auto)radio luister heb ik meer en langer reclame.

YouTube, ik zou niet weten wat ik daar zou moeten kijken, of wanneer.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 21:27

verootjoo schreef:
Janine1990 schreef:

Voor de artiesten hoef je het niet te doen, die krijgen amper wat van spotify.
0,0030 ct per stream ofzo. Daar betaal je de artiest niet mee helaas.

Wij hebben een grafhekel aan reclame dus kijken alleen tv via NLziet, Videoland of Netflix.
Verder Spotify abo en AH premium.

Er zijn zat artiesten die meer dan 10 miljoen luisteraars hebben per maand of nog veel meer. Die vast ook elke maand meerdere liedjes luisteren van die artiest. Dus dat tikt toch lekker aan hoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 21:36

Supervixen schreef:
Er zijn zat artiesten die meer dan 10 miljoen luisteraars hebben per maand of nog veel meer. Die vast ook elke maand meerdere liedjes luisteren van die artiest. Dus dat tikt toch lekker aan hoor.

Dit idd, daarbij draagt het luisteren via spotify ook tot meer airplay op radiostations en meer bekendheid voor de artiesten. Want mijn luisterprofiel wordt wel meegenomen in statistieken en levert aanraders op bij mensen met een vergelijkbaar luisterprofiel.

Denk dat dit met name voor beginnende artiesten erg belangrijk is.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 22:21

Ik gebruik Apple music, die hebben volgens mij alleen een betaalde versie. Betaal ook iets meer voor Disney+ zodat we geen reclames hebben.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:36

Hier ook youtube premium. Maar komt vooral omdat wij geen Spotify hebben, maar dus youtube music gebruiken. En omdat mijn vriend heel veel youtube filmpjes kijkt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:40

Ik heb Apple Music, wat ik fijn vind is dat je playlists op de gsm kan downloaden. Ik luister bijna alles in de auto en kan via Bluetooth op de auroradio zonder datagebruik afspelen.

Daarnaast heb ik Amazon prime, voor de gratis verzendkosten en streamen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 11:44

Ik heb eigenlijk geen premium diensten behalve AH want dat verdient zichzelf terug met dubbele koopzegels en korting op biologisch, maar al die andere zaken gebruik ik niet of nauwelijks.

Latijn leer ik bij duolingo gratis ook wel, YouTube kijk ik heel weinig, dan neem ik die reclame wel voor lief en Spotify hoef ik niet, ik luister liever naar radio1 en podcasts die nog zat gratis te luisteren zijn. Ik spendeer mijn geld liever aan andere dingen :)

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 12:08

Wij hebben diverse premium accounts die ik het absoluut waard vind. Dat is o.a. Spotify, DPG media, Volkskrant en AH. Zeker de nieuwsmedia sta ik achter, wij lezen veel van de verdiepende artikelen, maar een fysieke krant is achterhaald als we die ‘s avonds lezen. Ik vind het belangrijk om een onafhankelijke en vrije pers te helpen om te blijven bestaan. En daarvoor moeten journalisten en de hele overhead wel betaald worden.

Daarnaast betalen we voor een aantal streamingdiensten NPO start, Netflix en Disney+. Ik stel mijn kinderen het liefst zo min mogelijk bloot aan allerhande reclames en op deze manier kan ik zelf kiezen wat ze kijken en heb ik daar controle over en beperken we kinderreclames tot een minimum.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 13:26

Hier Spotify premium en Flitsmeister premium :))

Vind het van FM fijn dat hij automatisch opstart als ik in een van m'n voertuigen stap (of op de motor).

Vriendlief heet Youtube premium maar ik heb de reclame maar geaccepteerd, geen zin om daar geld aan uit te geven..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 14:35

Bij Duolingo heeft de betaalde versie, als je echt serieus wilt leren en met een beetje spoed, echt een meerwaarde!

Tidal heb ik ook betaald, muziek is fijner zonder reclame.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 11:27

Spotify, Albert Heijn, NRC, soms een maandje Strava, (hardloopapp) Runna.