Wat zou jij doen in deze situatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:58

Nou om een update te geven Marlies...ik vind de film een beetje saai...er gebeurt weinig .. typische romance tot nu toe..maar weinig actie..

Ik had meer mensen wakker gemaakt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Wat zou jij doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 16:00

_O-

Er komt nog actie. :j

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:01

Op dat schip groeien bomen... dus je kan je eigen voedselbos opstarten om aan te vullen :j

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:35

Dat vroeg ik me dus ook af toen ik de film zag een paar jaar geleden.
Het ligt ook een beetje aan de situatie, ken ik mensen in de pods? Ben ik daar bijvoorbeeld met mijn partner/ouders/vrienden etc, (want eerlijk, de kans dat ik op zo'n schip stap zonder mijn geliefden is nihil) dan zou ik die zeker weten wakker maken.
Ken ik niemand?
Dan zou ik het wakker maken zo lang mogelijk uitstellen. En áls dat punt komt, zou ik niet maar 1 persoon wakker maken want wie weet is het net de grootste banketstaaf van het schip.
Maar wie weet draai ik voor die tijd door en maak mezelf van kant.
Of krijg ik een hechte band met de bartender en vind ik het prima.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:17

Bellatrix schreef:
_O-

Er komt nog actie. :j

Vooruit dan maar...
De barman had ik zn stekkertje uitgetrokken denk ik.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:26

Ja, ik ben niet echt een mensenmens maar nog 90 jaar (nouja een deel daarvan) alleen te zitten zou ik 14 dagen leuk vinden maar daarna wordt je vanzelf gek. Om te proberen contact te maken met iemand op de grond (die je misschien kan helpen)heb je dan toch hulp nodig i guess?
Ik zou gewoon iemand die er aardig deskundig uitziet opofferen en die cabine kapot maken en net doen of ik gek ben en dat ding vanzelf kapot is gegaan (net als bij mij)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 17:47

Natuurlijk beginnen jullie een topic als ik niet op bokt zit.
Ja deze film heb ik gezien wel een tijdje terug. Ik geloof niet dat ik op dat schip stap. Ik vond vooral het moment dat het hele schip wakker wordt of is het de crew die eerst wakker wordt en dat ze dan zien wat er gebouwd is in het midden erg indrukwekkend.

Je hebt toch niets aan wifi als je paasei ver van de aarde bent, er zal geen contact met de aarde meer mogelijk zijn en dus kan je ook niet op bokt. Hoogste dat er misschien een oude versie is waar je wel nog wat kan lezen ofzo. Geen netflix, geen nieuwe informatie. En je zult op een gegeven moment wel wat moeten ondernemen want dat bandje met eten is niet unlimited want daar is het schip niet opgebouwd.

Ik kan goed op mezelf zijn zo lang ik maar andere mensen kan zien. Hoef er niet mee te praten maar het zien van andere mensen op de bus of wandelend over straat doet mij goed. Ik denk dat ik heel snel gek word op een schip met alleen een android bartender.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 17:57

Hij in de film heeft een bericht naar de aarde gestuurd maar die deed er iets van 20 jaar over om er te komen en dan reactie is er niet eerder dan 55 jaar. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 18:02

Dus dat gezellig babbelen als tijdverdrijf met aarde is er ook niet bij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-25 18:02

Nope. :P

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:06

Ooh wij hadden destijds op de lagere school zo'n "wat-als" stelling. Wat als je x aantal jaren de ruimte in moet en een nieuw leven moet opbouwen op een onbewoonde planeet, wie neem je dan mee? En dan een hele lijst met personen om uit te kiezen: geslacht, leeftijd, beroep. Wij dus met de hele klas wekenlang mogen debatteren: we willen een dokter, een landbouwer, een ingenieur, ...

Moraal van het verhaal (het vak heette ook "moraal" haha) was: je mag geen vooroordelen hebben :')

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:50

Ik zou in eerste instantie er alles aan proberen te doen om die pod weer aan de praat te krijgen. Misschien is er wel informatie aan boord om jezelf op te leiden tot technisch personeel. En nee, dat lijkt mij helemaal niks, maar je moet wat :+

Als dat niet lukt, zou ik proberen de koers van het schip te veranderen en terug vliegen naar de Aarde. Je bent 30 jaar onderweg (120 jaar durende reis en je wordt 90 jaar te vroeg wakker), dus de Aarde kan ik nog bereiken voor ik sterf door ouderdom. Lijkt mij toch beter dan de rest van mijn leven in een ruimteschip. Als dat lukt, zou ik een paar (jonge) mensen wakker maken om die 30 jaar mee door te brengen.

Als ook dat niet lukt, zou ik er het beste van proberen te maken in mijn eentje zo lang dat gaat. En als ik me op een gegeven moment toch te eenzaam voel, maak ik er een eind aan. Anderen maak ik niet wakker, ik gun ze een leven op de nieuwe planeet.

Maar ehm... Niemand bedacht om een paar pranks uit te halen? Een enge pop boven iemands pod hangen bijvoorbeeld zodat dat het eerste is wat diegene ziet als die wakker wordt? Je moet je toch vermaken hè :') :+ ~~}>

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:08

Ik heb de film ook gezien en me hetzelfde afgevraagd: wat zou ik doen?
Ik ben namelijk heel graag alleen. Maar ja, zo graag alleen weet ik ook weer niet. En je zit opgesloten natuurlijk. Dat maakt het minder leuk. Ik zou denk ik ook iemand wakker maken eigenlijk. Dus ik ben wel vrij egoïstisch daarin.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 20:27

Ik vond het maar een slechte film :')
Maar bedankt voor het tijdverdrijf...heb er de hele dag over gedaan....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 06:38

Echt? Waarom dan?
Maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Ik vond hem wel erg leuk.

Koers veranderen kan niet want je hebt geen toegang tot de brug. Daar is niet in te komen zonder de juiste clearence. :P En je bent al 20 jaar onderweg dus teruggaan zou ook 20 jaar duren. :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 08:30

sevenofnine schreef:
Ik raak in die ruimte van de crew binnen. Met mijn space Mcgyver skills. En mijn talent voor vandalisme. Ik heb ook veel star trek gezien dus dat gaat ook helpen.

Maar jij bent Sevenofnine, daar kunnen wij niet tegenop :D
badasschick

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 08:35

:')
Seven of Nine is geen engineer. :P

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 08:57

Bellatrix schreef:
Echt? Waarom dan?
Maar goed, smaken verschillen natuurlijk. Ik vond hem wel erg leuk.

Koers veranderen kan niet want je hebt geen toegang tot de brug. Daar is niet in te komen zonder de juiste clearence. :P En je bent al 20 jaar onderweg dus teruggaan zou ook 20 jaar duren. :+

Maar wat voor horrorschip is dat als je zo weinig mogelijkheden hebt. Geen contact met crew, geen contact met aarde, geen noodprotocol, geen alarmpje als er iets met je pod is, .... Als het allemaal zo amateuristisch moet, stap ik niet aan boord. Ik ben geen overlever koste wat het kost, laat me dan maar op aarde sterven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 09:00

De bedoeling is ook dat iedereen slaapt tot het juiste moment daar is. :+ Het is een slim schip zeg maar, hij werkt volledig op auto pilot en repareert zelf mankementen. Er was in al die jaren nog nooit een pod stukgegaan dus dit was ook niet de planning. :')

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:06

Wat ik apart vond in de film was dat er meerdere keren gezegd wordt dat er nog nooit problemen zijn geweest en dat dit al de zoveelste vlucht is. Maar dat lijkt me stug dat alleen dit schip een Meteor regen tegen kwam.

Op een moment wordt er door een malfunction een crew wakker en die zegt dat het ongeveer net zo lang duurt om het schip om te draaien in plaats van gewoon doorvliegen vanwege de snelheid waarmee ze vliegen. Die crew member gaat niet veel later dood maar ze hebben daardoor wel toegang tot alles. Niet dat het helpt want ze gaan alsnog dood voordat ze op homestead 2 aan komen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:12

Bellatrix schreef:
De bedoeling is ook dat iedereen slaapt tot het juiste moment daar is. :+ Het is een slim schip zeg maar, hij werkt volledig op auto pilot en repareert zelf mankementen. Er was in al die jaren nog nooit een pod stukgegaan dus dit was ook niet de planning. :')

Ja, de bedoeling van vliegtuigen is ook dat ze gewoon vliegen en landen en weer opnieuw. :D maar daar denken ze toch een beetje na over de 'wat als'. Nope, ik stap niet op. :')

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:21

Ibbel schreef:
Lalidan schreef:
Maar waarom is er genoeg eten voor 90 jaar aan boord voor een passagier waarvan ze verwachten dat die in slaap is en blijft? :?

Er is in ieder geval voldoende eten voor 3 maanden voor de crew, én voor die 4999 anderen voor 3 weken.

Daar kom je voorlopig wel mee uit.D

Maar stel nou dat jij inderdaad jaren overleefd op het schip met de voorzieningen die er zijn. En dan wordt de crew wakker en hebben zij geen voedsel, net als de hele club die nog ingevroren zit. Dus dan ‘vermoord’ je indirect alsnog iedereen, toch? Dan ga ik er even vanuit dat je dat zelf niet meer mee zal maken :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:36

En je hebt waarschijnlijk genoeg betaald om aan boord te mogen, dus dan ga je toch niet het kneusje zijn van 'oeps, foutje, laat ik hier in een hoekje sterven'. Nee, project niet geslaagd, iedereen wakker.

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:46

Bellatrix schreef:
:')
Seven of Nine is geen engineer. :P

Helemaal juist, maar ze bezit de kennis van het collectief. Een luttel engineering probleem schud ze wel uit haar mouw (zie episodes waar ze Bell'ana op de zenuwen werkt). Ik was niet van plan om 2 werelden door elkaar te halen, ik sprak even gewoon als mens, maar nu we daarmee begonnen zijn... Waar zijn de Borg nog goed in? juist, vernieling & assimilatie. Ik assimileer heel het schip en met die verworven kennis kan ik snel een oplossing vinden. We openen een transwarp conduit en zijn op 1,2,3 op onze bestemming.

Ik ga mijn username moeten veranderen om zonder uitwijken op sci-fi vragen te antwoorden.
Kinke schreef:
sevenofnine schreef:
Ik raak in die ruimte van de crew binnen. Met mijn space Mcgyver skills. En mijn talent voor vandalisme. Ik heb ook veel star trek gezien dus dat gaat ook helpen.

Maar jij bent Sevenofnine, daar kunnen wij niet tegenop :D
badasschick

Juist!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:37

Okay, waar ga jij liggen dan, want ik heb ook veel Star Trek gezien, dus samen kunnen we echt dat schip wel weer in orde krijgen.