Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DDDara schreef:Ik ben wel is staande gehouden voor een winkeldiefstal die ik NIET had gedaan....... dat is ook naar hoor.
Staat iedereen je aan te kijken politie erbij kwamen ze aan met bewakingsbeelden van een meid van de dag er voor. En ja ze leek precies op mij alle2 onze haren in een schuine vlecht dezelfde soort jas (alleen mijn jas was geel en die van haar zwart) En honderd keer vragen ben jij dit. Nee ik lijk er wel op ja, maar dat ben ik niet, ik kon alleen maar uitbrengen dat ik niet de zelfde jas in 2 kleuren had.
Geen idee of ze alleen door de foto op mij afkwamen of omdat ik lekker liep te kijken in de supermarkt ik was rustig etiketten aan het lezen..... Ze moesten me uiteindelijk laten gaan want echt bewijs hadden ze niet, maar ik had niet het idee dat ze me geloofde. Ik ben ook nooit meer naar die supermarkt geweest.
_San87_ schreef:daantjuhhh schreef:
Nee. Dan zou ik ook mijn mond houden.
Weet het is niet oké, maar dat laat ik gaan.
Chips is niet een noodzaak. Daar zou ik wellicht wel een medewerker over inlichten.
Waarom is het ene stelen wel 'okay' en het andere niet?
Zou je er wat van zeggen wanneer je iemand een brood ziet stelen? Of een bakje vlees?
Lauratje_88 schreef:Het ene is uit noodzaak omdat het niet anders kan, omdat je anders doodgaat van de honger of je kind omkomt van de honger. Heb je ooit honger gehad? Echt honger? Dus niet omdat je een uur te laat bent met het middageten...
Ja ik begrijp volledig dat mensen zulke dingen niet gaan melden, dat heet empathie.
Iemand die dan gewoon steelt om te stelen bijvoorbeeld een pak chips of iets anders dat niet echt dient om te overleven, ja dat is niet oké.
Sherivey schreef:Blijft beide stelen en dat is fout.
Waar ga je anders de lijn trekken? Dat mensen wel droog brood mogen stelen, maar een pak kaas erbij is dan fout?
Marocje schreef:Ik ben naïef en zie het niet. Of toen ik het zag dat iemand vergat het spul onder de kinderwagen op de band te zetten, attendeerde ik haar erop. Ging er echt vanuit dat het vergeten was.
Weleens dat ik me echt rot schrok toen een man naast mij keihard door de winkel schreeuwde: ‘JA DAS JATTEN!! BLIJF MAAR STAAN!’
Die zag dus blijkbaar van een afstand dat er mensen wat wilden jatten
Sherivey schreef:Marocje schreef:Ik ben naïef en zie het niet. Of toen ik het zag dat iemand vergat het spul onder de kinderwagen op de band te zetten, attendeerde ik haar erop. Ging er echt vanuit dat het vergeten was.
Weleens dat ik me echt rot schrok toen een man naast mij keihard door de winkel schreeuwde: ‘JA DAS JATTEN!! BLIJF MAAR STAAN!’
Die zag dus blijkbaar van een afstand dat er mensen wat wilden jatten
Ik kan van mezelf zeggen dat ik daar ook redelijk oog voor heb. Als ik de knop omzet tenminste en uit mn bubbel kom.
Toen ik nog in de winkel werkte, kon ik soms al aan mensen hun manier van kijken/lopen aanvoelen dat ze iets van plan waren. Ik deelde dat dan met de beveiliger, zodat die er scherper op kon zijn.
Ze hebben me toen ook een aantal keer gevraagd of ik niet voor hen wilde komen werken.
In betreffende winkel werd er overigens vooral gestolen voor de 'kick', niet voor eerste levensbehoeften.
Bellatrix schreef:Ik had een collega die op de klantenservice zat en al jaren 50 euro per week jatte uit de kassa. Omdat het zo makkelijk ging.Die heeft zo'n 20.000 euro gestolen in die tijd.
Ik wist niet wat ik hoorde...ik had dat helemaal niet achter haar gezocht.