Help, ik moet met de trein!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unwritten

Re: Help, ik moet met de trein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 20:19

Ja ook P+R geen goed idee op donderdag, wij noemen dat hier (regio Utrecht) ‘Terror donderdag’

Lekker met de trein!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:11

Majabeestje schreef:
Ik vind jullie echt fantastisch <3

@Fohadie, de eerste cursusdag is op donderdag 6 februari. Ik moet dan om 9.30u op locatie zijn, de locatie is 5 a 10 minuten lopen vanaf het station (Hoog Catherijne dus).

Ik moet gewoon uitstappen bij het hoofdstation in Utrecht toch?

De cursus duurt tot ongeveer 16u.

Jep. Utrecht Centraal uitstappen.

Het is echt super simpel.
Ik werk sinds kort op een nieuwe afdeling waarvoor ik ook al meerdere cursus dagen heb gehad in Utrecht.
Ik ga vanaf Hoogeveen waardoor ik altijd 1 overstap heb in Meppel of Zwolle en het is echt heel simpel.

Reis je voor werk?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:21

Majabeestje schreef:
Ik vind jullie echt fantastisch <3

@Fohadie, de eerste cursusdag is op donderdag 6 februari. Ik moet dan om 9.30u op locatie zijn, de locatie is 5 a 10 minuten lopen vanaf het station (Hoog Catherijne dus).

Ik moet gewoon uitstappen bij het hoofdstation in Utrecht toch?

De cursus duurt tot ongeveer 16u.

Gewoon Utrecht Centraal daar ga je met de trap of roltrap of lift dat kan ook. Naar boven de centrale hal in en loop je richting spoor 1 dus niet richting spoor 21. Je moet poortjes door daar moet je je kaartje of je pin pas of wat je gebruikt scannen om uit te checken en dan sta je buiten en dan is het eigenlijk niet te missen waar je heen moet.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:22

Utrecht Centraal is ook het enige station in Utrecht waar die trein stopt, dus dat is niet te missen :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 21:23

Ja idd na Amersfoort Centraal is het Utrecht Centraal.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 03:10

Wat een terror tijden om in Utrecht Centrum te moeten zijn :wow:
Groot gelijk dat je met de trein gaat. Die zit vaak ook goed vol maar vanaf Assen heb je zeker nog kans op een zitplek.

Als buschauffeur, OV-maatje en nu ook treinverkeersleider help ik graag mocht je tegen dingen aanlopen, voor iedereen trouwens die graag met het OV wilt en ergens tegen aan botst of over twijfelt. Stuur vooral een pb als je graag op de dag zelf een backup wilt hebben, dan stuur ik je mijn nummer en mag je gerust bellen/appen/postduiven sturen als je er niet uit komt of ergens gestrand staat.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 11:32

Oh wat een ellendige tijden...

Eigenlijk zijn alle tips wel al gegeven. Een laatste tip: Op Utrecht CS heb je heel veel eetplekjes. Mocht je dus trek hebben, dan is er altijd wel wat te halen :j

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 13:30

Muiz schreef:
Als buschauffeur, OV-maatje en nu ook treinverkeersleider help ik graag mocht je tegen dingen aanlopen, voor iedereen trouwens die graag met het OV wilt en ergens tegen aan botst of over twijfelt. Stuur vooral een pb als je graag op de dag zelf een backup wilt hebben, dan stuur ik je mijn nummer en mag je gerust bellen/appen/postduiven sturen als je er niet uit komt of ergens gestrand staat.

Als collega bij NS wil ik hetzelfde aanbieden. Ik weet nog niet welke dienst ik heb, maar als ik aan het werk ben kan ik je (of iemand die het nodig heeft!) ook assisteren!

Ik heb dit ook een keer voor mijn moeder gedaan, toen ze achter een aanrijding strandde kon zij de hele trein als eerste vertellen wat we gingen doen :D .

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:42

Allereerst, tof dat iedereen zo behulpzaam is en uitgebreid reageert! Mooi om te zien dat zoveel mensen zo behulpzaam zijn.

Maar bij het lezen van de openingspost heb ik eerlijk gezegd wel zoiets van, okee, open even op z'n minst Google ofzo. Zijn we tegenwoordig dan zo niet meer zelfredzaam dat we niet eens meer de minste moeite doen om iets op te zoeken. Dat je even paniek hebt bij de gedachte (ik ontwijk zelf het OV ook zoveel mogelijk, dus ik snap het) en tips vraagt om op te letten is één ding. Maar ik vind het wel een beetje simpel om zelf grof gezegd geen vinger uit te steken en anderen alles voor je uit te laten zoeken. Zo leer je het voor een volgende keer ook niet.

Maar misschien ben ik wat dat betreft teveel van de 'oude stempel'.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 14:54

Waar hoog catherijne moet je zijn? Er zijn heel veel winkels en panden namelijk

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:22

mylittlejoy schreef:
Allereerst, tof dat iedereen zo behulpzaam is en uitgebreid reageert! Mooi om te zien dat zoveel mensen zo behulpzaam zijn.

Maar bij het lezen van de openingspost heb ik eerlijk gezegd wel zoiets van, okee, open even op z'n minst Google ofzo. Zijn we tegenwoordig dan zo niet meer zelfredzaam dat we niet eens meer de minste moeite doen om iets op te zoeken. Dat je even paniek hebt bij de gedachte (ik ontwijk zelf het OV ook zoveel mogelijk, dus ik snap het) en tips vraagt om op te letten is één ding. Maar ik vind het wel een beetje simpel om zelf grof gezegd geen vinger uit te steken en anderen alles voor je uit te laten zoeken. Zo leer je het voor een volgende keer ook niet.

Maar misschien ben ik wat dat betreft teveel van de 'oude stempel'.

Jij oordeeld nu dus dat ze geen vinger uitgestoken heeft....

Goed gedaan! Ik geef je de sticker van de dag......

Ts, kan niet mis gaan vanaf Assen :)) gaat helemaal goedkomen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:28

ik heb het idee dat de helft van de vragen die ze stelt niet zo gemakkelijke te googelen zijn.
Daarnaast als iedereen het zo'n onzin topic vond had ze geen reacties gekregen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:30

Ik kan mij goed voorstellen als je iets spannend vind dat je naast googlen ook graag persoonlijke ervaringen zoekt hoor.

Vind het nogal bot om zo op de persoon te reageren.
Als je het onzin vindt dan reageer je toch lekker niet.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:37

Jolliegirl schreef:

Sticker terug! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik vind het ontzettend lief dat mensen haar zo op weg helpen. Ik plaats gewoon een kanttekening van joh, Google gewoon even iets, dan heb je al antwoord op een aantal van die vragen.

Citaat:
Ik stap in Assen. Maar dan? Hoe weet ik welke trein ik moet stappen? Wat als ik in de verkeerde stap?
Hoe weet ik waar ik moet uitstappen? Wordt dat nog steeds met zo'n onduidelijke kraakstem omgeroepen waardoor je te vroeg of te laat uitstapt? En kan ik gewoon een kaartje kopen bij de trein of online?

Dat kan je zien als bot zijn, of als tip op de grotere schaal. Met de tip om online te zoeken is ze namelijk denk ik meer geholpen dan nu een antwoord voor deze specifieke reis te geven. Maar he, dat is blijkbaar een verschil van mening.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:48

Als je naar La Vie moet, dan kun je heel snel en makkelijk er komen via de uitgang Smakkelaarshoek. Dit is precies de andere kant op vanaf het perron dan de stationshal, trap af, rechtsaf door de tunnel en je staat buiten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:11

9:30 is toch een schappelijke tijd? Ja, je moet vroeg op als je van ver komt, maar het lijkt me prima te doen. De drukte zal tussen Zwolle en Amersfoort wel groot zijn, maar van Assen naar Zwolle kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er zo enorm veel reizigers zijn, en naar Utrecht is de trein te laat voor bv colleges en veel reizigers.
En terugweg net zo. Het is in de spits, maar niet uitzonderlijk laat. (De NS-planner is het alleen niet met me eens dat je hopelijk de ergste drukte voor bent, het is blijkbaar gewoon allemaal druk.)

Toch nog een tip. Als je een fijne koptelefoon hebt: vooral meenemen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:12

mylittlejoy schreef:
Jolliegirl schreef:

Sticker terug! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik vind het ontzettend lief dat mensen haar zo op weg helpen. Ik plaats gewoon een kanttekening van joh, Google gewoon even iets, dan heb je al antwoord op een aantal van die vragen.

Citaat:
Ik stap in Assen. Maar dan? Hoe weet ik welke trein ik moet stappen? Wat als ik in de verkeerde stap?
Hoe weet ik waar ik moet uitstappen? Wordt dat nog steeds met zo'n onduidelijke kraakstem omgeroepen waardoor je te vroeg of te laat uitstapt? En kan ik gewoon een kaartje kopen bij de trein of online?

Dat kan je zien als bot zijn, of als tip op de grotere schaal. Met de tip om online te zoeken is ze namelijk denk ik meer geholpen dan nu een antwoord voor deze specifieke reis te geven. Maar he, dat is blijkbaar een verschil van mening.

Ze is toch geholpen?
Ze heeft ook te horen gekregen dat ze makkelijk kan checken hoe en wat via een app.
Dit kan ze toepassen bij de volgende reis ergens anders naartoe.

Ik vindt jouw opmerking niks toevoegen.

gonniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:26

Wat een fijn topic, hartverwarmend. Iemand legt haar onzekerheid op tafel en van alle kanten komt er hulp. Daarom hou ik van bokt!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:37

Met alle tips die reeds zijn gegeven heb ik niets om daaraan toe te voegen.
Maar ik wil wel graag zeggen hoe stoer ik het van je vind dat je zo uit je comfort zone stapt om a: na zo'n lange tijd weer met het OV te reizen en b: je hier zo kwetsbaar op te stellen.
Niet dat, dat laatste nou zo bijzonder zou moeten zijn maar we weten allemaal hoe kritisch bokt zo nu en dan kan zijn en het is dan ook een verademing om te zien hoe fijn en meedenkend er in dit topic gereageerd wordt.
Ik wens je alvast een goeie reis! :)

Laat je weten hoe het is gegaan?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:40

Ik sluit me helemaal aan bij Jolien87. Ik snap ook heel goed dat als je iets lang niet gedaan hebt je graag gewoon even van mensen hoort hoe het precies zit. Google is vaak toch een overwhelm aan nutteloze informatie. Niks mis met dit topic!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:16

Sluit ik me ook bij aan!

Bokt op zn best dit!

:D

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:22

gonniee schreef:
Wat een fijn topic, hartverwarmend. Iemand legt haar onzekerheid op tafel en van alle kanten komt er hulp. Daarom hou ik van bokt!

Nou dit inderdaad! <3

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:41

Helemaal mee eens!

Ik herken de stress. Ga vrijwel nooit met de trein en ben op een gegeven moment met mijn beide kinderen (die ook nooit met de trein gingen, zoon gaat nu dagelijks met de trein naar de middelbare) naar Amsterdam (NEMO) gegaan. Pfff, wat een spanning. Wij komen uit Wijchen, wilden overstappen op Nijmegen (bekend station) en konden daarna blijven zitten. Alleen had een trein pech tussen Nijmegen en Arnhem. Net gebeurd, dus we stonden al in Nijmegen, maar het werd vlot aangepast in de NS app en ook op de borden in Nijmegen stond de alternatieve route goed aangegeven.
Dus ondanks stress vond ik alles wel heel erg duidelijk.

Wel wat nieuwe dingen opgepikt uit dit topic, dus allemaal bedankt daarvoor.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 19:09

Ts laat je weten hoe de reis is gegaan ik kom niet verder als Uithuizermeeden naar Groningen

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 19:15

Uiteraard heb ik online gekeken en ik ben ook niet volledig achterlijk ofzo. Het is idd gewoon veel en onoverzichtelijk in mijn hoofd omdat ik het nooit doe. Ik weet heus wel dat het goedkomt en ik mij er uiteindelijk prima mee red. Maar het is ontzettend fijn om hulp te krijgen van ervaren reizigers met alle tips. Ik heb er echt heel veel aan! Nogmaals dank. Ook voor het aanbod van assistentie. Superlief.
En ik laat zeker even weten hoe het gegaan is.