Trouwen in 2026!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanu

Re: Trouwen in 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:06

Wat een mooie kaarten Jodi93!

Leuk om te lezen hoe iedereen bezig is. Krijg nou wel twijfels over een babs van de gemeente :=

Wij hebben nou de gemeente, locatie en fotograaf vastgelegd, alleen nog even kijken naar diner opties/catering en dan gaan we het weer een paar maanden laten rusten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 19:56

Mooie kaarten inderdaad!

Hier hebben we diverse BABSen die het ook "particulier" doen dus ik denk dat je ook bij de gemeente hele leuke BABSen hebt hier. Het lijkt me alleen met de kinderen wel fijn om extra tijd te hebben voor hen. Dus daarom denk ik aan een eigen BABS.

We wonen een uur van het strand af dus hij ziet praktische bezwaren. En ik ben geneigd toe te geven omdat september nogal wisselvallig is. Van blote billen op het strand tot pak jezelf maar in Siberische outfit :') . Denk om die reden dat ik voor mijn eigen mentale rust voor een binnenlocatie ga.

Gemeente, locatie en fotograaf is al veel! Gemeente kan hier dus nog niet, locaties bezoeken gaan we nu opstarten.

Fotograaf uitzoeken vind ik zooo moeilijk. Ook maar eens goed voor gaan zitten..

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:12

Jodi93 schreef:
Reeltje_5: wat een mooie ring! Leuk dat je niks doorhad!

SplashlsLief: leuk zo'n weg werp camera idee!

Douce: waarom wil hij niet op het strand trouwen?

Wij nemen wel een babs van de gemeente. Onze locatie kent ze goed en gaven aan dat er leuke tussen zitten en dat ze zeker ons advies willen geven over welke van de gemeente bij ons past. Maar dat kan pas een half jaar van tevoren dus we wachten nog even.

Hier inmiddels een secretaire op de kop getikt voor het omtoveren van de gatsen tafel met die instax foto's :D

Verder zijn de proefkaartjes besteld

Onze kaart voor de daggasten:
Spoiler:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En voor onze avond gasten:
Spoiler:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een leuke manier om de dresscode aan te geven! Die neem ik mee voor ons kaartje tzt.

Verder hebben we hier over 2 weken een belletje gepland staan met de (zeer waarschijnlijke) locatie! Hopelijk bevalt het goed en kunnen we deze vastleggen. Aangezien het om specifiek weekend gaat krijg ik zenuwen dat we straks onnodig lang gewacht hebben met vastleggen en dan dat weekend bezet is :') .

Eerst volgende op het lijstje is denk ik trouwen voor de wet ergens dit jaar, dan hebben we dat in ieder geval vastleggen en kunnen we dat in een keer met testament en alle juridische dingen aftikken.

Over BABS zijn we ook nog niet helemaal uit. We waren nu aan het brainstormen of we vinden dat 1 van onze vrienden daarvoor 'geschikt' zou zijn of dat we toch iemand extern kiezen. Misschien heeft de locatie ook nog wel goeie ideeen!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 17:37

@NadineK, nieuwsgierig, waarom over 2 weken een belletje en niet langs gaan? Gaan jullie in het buitenland trouwen?

Gezien jullie dit jaar voor de wet willen trouwen zul je sowieso particulier iemand moeten regelen denk ik (als dan niet uit eigen kring?). Ook leuk, heb je helemaal alle vrijheid!

Wij zijn nu volle bak bezig met de bezichtigingen en de eerste offerte is al binnen. Die viel me niet helemaal tegen en goed gevoel bij de organisatie. Van een locatie wachten we nog op de offerte en bij de derde moeten we nog gaan kijken. Meer locaties ga ik niet bezichtigen denk, deze twee bevielen al prima en je moet toch ergens een keer stoppen. Wat dat betreft hebben we het geluk om binnen +-30 minuten rijden genoeg leuke keuzes te hebben.

Wel hebben we de BABS ondertussen vastgelegd, zijn toch voor een externe gegaan. Ik hou niet van verrassingen en die zullen er genoeg zijn maar toch haalt het wel een stressfactor weg :) .

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 19:40

Douce schreef:
@NadineK, nieuwsgierig, waarom over 2 weken een belletje en niet langs gaan? Gaan jullie in het buitenland trouwen?

Gezien jullie dit jaar voor de wet willen trouwen zul je sowieso particulier iemand moeten regelen denk ik (als dan niet uit eigen kring?). Ook leuk, heb je helemaal alle vrijheid!

Wij zijn nu volle bak bezig met de bezichtigingen en de eerste offerte is al binnen. Die viel me niet helemaal tegen en goed gevoel bij de organisatie. Van een locatie wachten we nog op de offerte en bij de derde moeten we nog gaan kijken. Meer locaties ga ik niet bezichtigen denk, deze twee bevielen al prima en je moet toch ergens een keer stoppen. Wat dat betreft hebben we het geluk om binnen +-30 minuten rijden genoeg leuke keuzes te hebben.

Wel hebben we de BABS ondertussen vastgelegd, zijn toch voor een externe gegaan. Ik hou niet van verrassingen en die zullen er genoeg zijn maar toch haalt het wel een stressfactor weg :) .

Ja klopt inderdaad, gaan naar Italië <3!

Goede vooruitgang op de locaties, heerlijk!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 17:29

Zonder heel dit topic over te willen nemen schop ik hem toch maar omhoog :+

Wij zijn nu bij drie locaties wezen kijken en ik heb wel sterk een voorkeur. Qua locatie ligt hij alleen niet helemaal waar we willen maar de ontzorging is echt top en in de zomer ziet alles er anders uit :). We hebben nog twee weken om de knoop definitief door te hakken.

Hoe gaat het bij iedereen hier?

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 19:27

Nanu: wat fijn dat jullie al wat grote punten hebben vastgelegd!

Douche: fijn dat jullie inmiddels een babs hebben! Fijn dat jullie nog 2 weken kunnen nadenken over de locatie.

NadineK: wat gaaf dat jullie in Italië gaan trouwen!

Ik heb het even een beetje laten rusten. Wij hebben inmiddels de secretaire binnen. Die moet ik nog opschuren en wit verven.

Ik heb inmiddels wat nepbloemen besteld en de flesjes voor de drank voor het bedankje.

Daarnaast komt er een geurkaarsje in van een vriendin die een eigen bedrijf heeft met gif vrije geurkaarsen op basis van sojawax en etherische oliën.

Van de week gaan we zitten samen kijken naar een fotograaf.

Wij hebben nu klaar:

- jurk (die komt deze week binnen als goed is!)
- uitnodigen staan klaar (moeten nog wat kleine aanpassingen en worden pas volgend jaar verstuurd )

Afbeelding

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 17:43

Ik kom mij ook melden!

Ik ben afgelopen september op mijn verjaardag ten huwelijk gevraagd op onze droomreis naar Amerika, wij gaan 08-08-26 trouwen :)
Locatie is geboekt, we zijn nu druk orienterende naar DJ's en fotograven en daarna laten we het even rusten.
Wat me de komende maanden nog wel leuk lijkt is om modeshows van bruidsjurken te bekijken, weten jullie of er in Noord Nederland iets leuks is de komende tijd?

Afbeelding
Afbeelding

NadineK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:28

Congrats ODonoghue wat een heerlijke foto's en locatie ook! Mooie datum gekozen, welke locatie wordt het?

Ik ben niet bekend in Noord Nederland dus heb echt geen idee.

Jodi! oeh en jou jurk is binnen gekomen. Is het alles wat je ervan hoopte?

Wij hebben deze week de locatie bevestigd. Dan is het toch wel gelijk een stuk echter hoor!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 09:56

Gefeliciteerd ODonoghue!

Ik weet niet meer waar ik het gezien heb maar dacht dat er nog wel wat trouw beurzen waren in noord Nederland dit jaar. Als ik het weer tegen kom zal ik het even plaatsen.

NadineK: wat leuk dat jullie de locatie hebben bevestigd!

Hier is de jurk inderdaad binnen..
Dat was natuurlijk weer wat. Ik had afgesproken hem op te halen doen ze de zak open. Tadaaa dit is hem. Dus ik kijk.. uhm hij is roze?! Nee hoor komt door het licht. Uh nee deze is echt roze ik had wit besteld.. dus paniek..
Gelukkig was er ook wit besteld maar die was naar hun andere verkoop locatie gebracht. Dus toen moest ik daar nog helemaal heen rijden.
Ik kon hem dus niet passen en moest hem zo meenemen. Heb wel een gratis spanx broekje erbij gekregen als compensatie voor het ongemak.

Ik heb hem inmiddels gepast en het lijfje moet wel behoorlijk aangepast worden. ( de cups zitten onder je kin zo'n beetje _O- )
In het najaar naar de coupeuse dus.

Verder hebben wij een fotograaf vastgelegd uit België *\o/* een super leuk stel die 14 uur komt schieten <3

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:10

Ik kan hier ook eindelijk meepraten, afgelopen weekend ben ik ten huwelijk gevraagd door mijn vriend terwijl we de hond met z'n tweeen aan het uitlaten waren hier in het plaatselijke bos <3

Het plan is dat we in Juni 2026 gaan trouwen, bij ons thuis op onze boerderij. De weddingplanner is al binnen, dus het plannen kan beginnen :D

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 10:41

Ik doe ook ook mee! Afgelopen december ten huwelijk gevraagd door mijn vriend, dat was te zien op tv aangezien we elkaar zo ook hebben ontmoet:

https://www.facebook.com/langlevedelief ... 064992888/

Het plan is om volgend jaar te trouwen en ik heb ook iets met nummers, dus had 26/06/26 in gedachten. Maar omdat die datum zo populair is en wij met een verbouwing van heb ik jou daar te maken hebben, probeer ik mijn verloofde ertoe te bewegen om een maand of 3 later te trouwen. Vol in de zomer wil ik niet en ik wil heel graag op onze boerderij trouwen. We hebben nog helemaal niets vastgelegd, behalve de locatie dus ;)

Qua jurk nog niks concreets, maar ik hou van 2e hands/vintage dus ik ga zeker niets nieuws kopen en hou Vinted in de gaten. In de buurt zit als het goed is ook een vintage bruidsjurkenwinkel, dus voor de ervaring ga ik daar met de bridal party wel een passessie doen. Wel iets klassieks, zonder veel kant en glitters. Haar en make-up ga ik zelf doen met mijn zusjes, dat wil ik gewoon simpel en natuurlijk houden.

We willen een Bridgerton x festivalwedding, dus de ceremonie en receptie met een strijkkwartet. Vanaf eten (foodtrucks) dj's en artiesten (hebben we o.a. in onze familie/vriendenkring).

We zijn zelf heel creatief, dus gaan qua decoratie en aankleding veel zelf maken/inrichten. Tent/meubilair/sanitair enz wel deels huren.

In onze regio is Imca Marina een BABS, wat mij persoonlijk ook heel leuk lijkt omdat ik wel een zwak heb voor volkszangers. Maar we staan ook open voor anderen.

Verder gaan we niet besparen op een foto- en videograaf (nog niet in verdiept). Het lijkt ons namelijk echt heel mooi om een goed gedocumenteerd aandenken in beeld te hebben.

Ook kijk ik (en mijn zusjes/vriendinnen) heel erg uit naar de Bachelorette!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:17

Hier ook nog steeds niks vastgelegd behalve de babs.
Wel het weekend even bij een locatie gaan kijken en bij een kleine trouwbeurs geweest.

We zitten er op dit moment over te denken om de bruiloft in tweeën te splitsen. Een ceremonie dag met een klein gezelschap (30) en een paar weken later een feest.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 16:09

SplashIsLief schreef:
Hier ook nog steeds niks vastgelegd behalve de babs.
Wel het weekend even bij een locatie gaan kijken en bij een kleine trouwbeurs geweest.

We zitten er op dit moment over te denken om de bruiloft in tweeën te splitsen. Een ceremonie dag met een klein gezelschap (30) en een paar weken later een feest.

Ja, dit is voor mij absoluut ook een idee hoor! Zou ons met klussen tussendoor wat ademruimte geven.