Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain schreef:Narya schreef:Ik heb zo'n baan, bij de overheid
Ik ook.
Hoef maar eens per week naar kantoor, verder uren redelijk zelf in te delen. Ik kan op zeer korte termijn vrij vragen of dagen ruilen.
Vanillia schreef:Sherivey schreef:Nou heb ik een kleurrijk cv in verschillende sectoren en bij verschillende werkgevers.
Maar bij geen van allen kon dit hoor. (Paardenhouderij, detailhandel, horeca, logistiek, klantenservice, backoffice)
TS heeft een opleiding in multimedia design en communicatie
komone schreef:Celebi schreef:Knip
Ik heb in mijn zoektocht wel geleerd dat dit snakken naar vrijheid vaak gepaard gaat met toch een vorm van overbelasting of dingen doen die gewoon eigenlijk niet bij je passen.
Wat heb je gedaan qua omscholing? Ik denk dat je met die laatste zin wel de vinger op de zere plek legt.
komone schreef:Ladyson schreef:Kun je wat meer specificeren wat je qua flexibiliteit zoekt TS?
Ik heb bijv een poosje bij een bedrijf gewerkt dat 7 dagen per week open was van 7-22 uur. Mijn werk mocht ik daarbinnen vrij indelen. Keerzijde was dat mijn collega's ook op div tijden aan het werk waren en regelmatig op zondagochtend vroeg iets met mij moesten afstemmen. Ik werd dan wakker gebeld voor spoedjes. Sindsdien waardeer ik kantoortijden / vaste tijden een stuk meer
Aan de ene kant heb ik niks tegen van 9-17 werken, heerlijk dat je in het weekend en de avonden echt vrij bent. Maar aan de andere kant kan er bij mijn huidige baan dus tijdens de werktijden helemaal niks flexibel. Ik kan niet effe een uurtje weg voor bijvoorbeeld de hoefsmid. Of vandaag besluiten dat ik morgen een dagje vrij neem, of wat later begin. Of bedenken dat ik volgende maand een paar dagen vakantie neem. En dan ook meteen die reis maar boeken ook.
Dus ik vroeg me af hoe dat nu is om dat wel te kunnen. Zou ik het erg vinden om eens op een zondag gestoord te worden? Ik denk eigenlijk dat als ik ergens werk waar ik het helemaal naar mijn zin heb, dat helemaal niet erg ga vinden.
Citaat:Ik lees dat hier wordt aangedragen 2/3 dagen kantoor en de rest thuis.
Ik vind dat nog niet heel flexibel. Al ben ik wel verwend. Ik doe altijd maar wat ik zelf wil.
Lielle schreef:Citaat:Ik lees dat hier wordt aangedragen 2/3 dagen kantoor en de rest thuis.
Ik vind dat nog niet heel flexibel. Al ben ik wel verwend. Ik doe altijd maar wat ik zelf wil.
Ik geloof in flexibele uren, en heb gelukkig altijd werkgevers gehad waarin dat kon. Bij mijn vorige werkgever had ik veel te maken met collega's in heel andere tijdzones (India, USA); daar paste ik mijn werkritme ook op aan, en die vrijheid en vertrouwen is goud waard.
Ik hecht wel heel veel waarde aan regelmatig op kantoor werken, IMO is het risico van helemaal niet meer op kantoor komen (zeg niet dat dat voor jou geldt) dat je het contact verliest met de collega's met wie je minder nauw samenwerkt. Ik ben ervan overtuigd dat je lange term productiviteit en effectiviteit eronder lijdt als je geen koffieautomaat-ontmoetingen meer hebt.
Ik spreek overigens vanuit de context van een heel groot bedrijf (multinational), kan me voorstellen dat dat bij een klein bedrijf anders is.
Vanillia schreef:komone schreef:Ik kan niet effe een uurtje weg voor bijvoorbeeld de hoefsmid. Of vandaag besluiten dat ik morgen een dagje vrij neem, of wat later begin. Of bedenken dat ik volgende maand een paar dagen vakantie neem. En dan ook meteen die reis maar boeken ook
Wat jij omschrijft hier kan bij heel veel werkgevers wel gewoon, onafhankelijk van de sector, daar heb je geen andere opleiding voor nodig
komone schreef:Vergis je niet in de tijd en moeite die zelfstandig ondernemerschap met zich meebrengt. Je kan idd veel meer zelf indelen en inrichten. Maar meestal werk je een stuk meer uren dan een "normale" baan, en verdien je een stuk minder per uur. Zeker de eerste tijd tot het echt lekker loopt (en hoe lang dat precies is hangt af. Ergste geval kan het paar jaar zijn). En omdat dat alles toch wel gedaan moet worden, en je bedrijf ervan af hangt, ben je in de praktijk mogelijk niet zo vrij als in de theorie. En vergis je ook niet in de tijd en moeite die gaat zitten in papierwerk, je moet heel veel dingen zelf in orde houden waar je "normaal" niks mee te maken hebt. Denk aan de financiële documentatie, pensioenregeling, etc.Ik denk dat ik ook graag wil uitzoeken wat mijn ideale levensstijl is. Zelfstandig ondernemer is ook iets waar ik naar wil kijken.
Heb jij daarin nog jezelf geschoold met bepaalde cursussen in ondernemerschap? Of gewoon aan de slag gegaan en al doende geleerd?
Anomien schreef:Ladyson schreef:Als ZZP'er inderdaad, alleen je bent wel afhankelijk van je opdrachtgevers hoe flexibel ze zijn en tis harder werken dan in loondienst
Dat wel. Maar ik hoor zzp’ers er zelden over omdat ze dat harder werken vaak anders ervaren. Niet als een belasting zeg maar.
billy3105 schreef:Ik werk op de huisarts post als chauffeur. Wel altijd in de avonden nachten en weekenden, maar dus zeeën van tijd om paard overdag te kunnen doen. Maar goed, dat moet ook maar net bij je passen. Ze hebben een chronisch te kort aan dokters assistentes en triagisten
komone schreef:Klinkt goed, ik zoek in regio Arnhem/Nijmegen
Sherivey schreef:Ik zie juist, zowel bij mezelf en anderen, dat op kantoorwerken voor contact met collega's nogal overrated is.
Voor mij persoonlijk geeft dit enkel onnodige prikkels en ben ik na een paar uur werken al 'op'.
Ik ga veel beter als ik gewoon mn werk kan doen, vanaf huis, in alle rust
CrazyCat schreef:Ik zou bijna overwegen om weer in Nederland te gaan werken met al die nieuwe flexibiliteit sinds COVID, maar ik woon in Oostenrijk. (IT Service Coordinator)