loterijen hebben miljoenen aan prijzengeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:29

Lindsey_99 schreef:
Ik ben het met TS eens, het is leuker om 18 mensen blij te maken met met een miljoen, dan 1 met 18 miljoen.
Wat moet je met zoveel, 30 miljoen is veel te veel.
Een gouden wcpot kopen? 8 Tesla's? Een 'Totilas' die morgen dood kan neervallen met koliek of iets anders terminaals? Voor een miljoen koop je een leuk huis, en ook eentje in het buitenland, en kun je de rest van je leven neuspeuteren op je gouden verwarmde wcbril. Maar is dat dan wat gelukkiger maakt dan iets minder prijzengeld?
Ik hoef niet te zwemmen, alleen pootjebaden. Dat is prima. Nou alleen nog ff die postcode.... :D :=

Dat valt wel mee toch?
Afgaande van je gebruikersnaam ben je nu 25. 2 huizen kopen ben je toch wel 700.000 kwijt en dan doe je in deze tijd niet gek.
Dan hou je 300.000 over, als je daar 65 jaar van wil leven, levert dat je precies 385e per maand op.
Met beleggen ed krijg je dat bedrag wel omhoog, maar neuspeuteren op een gouden wc is vrij lastig met 1 miljoen. Zelfs als je er maar 1 huis mee zou kopen overigens...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:39

Nou we hadden ook de 100 miljoen die aan vuurwerk is uitgegeven kunnen uitdelen aan minder bedeelden toch?

Pallatin

Re: loterijen hebben miljoenen aan prijzengeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 13:48

Paar jaar geleden was er een programma op tv waar grote prijswinnaars werden gevolgd. Ik vond dat leuk om te zien. De eerste aankoop die bijna alle winnaars deden was een nieuwe/andere auto. Verder bleven de winnaars eigenlijk heel gewoon in hetzelfde huis wonen en werken, na een verbouwing of wat minder uren. Stond me nog bij dat 1 paardengekke dochter een eigen paard kreeg en een ander gezin de kinderen een jaarabonnement op de Efteling kado deed. Geen gekkigheid en mensen werden goed begeleid

link2thepast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:08

Tiggs schreef:
Nou we hadden ook de 100 miljoen die aan vuurwerk is uitgegeven kunnen uitdelen aan minder bedeelden toch?

_/-\o_ _/-\o_ Yes!!

Maar..... dit is dan ruim 100 miljoen uit de 'consumptie' stromen. En consumptie is nou net de motor van de heilige economie. Hoeveel zouden de minder bedeelden besparen als er geen vuurwerk verkocht zou kunnen worden?
Als een organisatie geld nodig heeft, organiseer je een loterij. "Because a lottery is all about selling hope" en hoe hoger de jackpot hoe meer loten we verkopen.
Een interessante vraag is wat er zou gebeuren als de PC ( et all ) dit geld niet meer konden doorpompen naar de door hun gekozen organisaties? Er zijn al wel meerdere artikelen hierover geschreven.

Maar goed... mij hoor je ook niet klagen als er iemand aan de deur staat die mij een smak geld wil geven. Bloedgeld of niet....

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 14:24

Loterij is kloterij. Alleen maar doen als je geld over hebt waar je niet van weet wat je er mee moet doen anders is het jammer geld of je moet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geluk hebben. Want het overgrote deel wat mee doet heeft heeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel pech. En over dat heel veel geluk hebben maken ze dan een programma. Voor de gelukhebbers gefeliciteerd!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:25

cobiie schreef:
Vrienden werden gebeld dat ze op X datum thuis moesten zijn en toen kwam Gaston inderdaad langs met de 25.000 per lot straatprijs. Van een maand waarvan de trekkingsuitslag 2 weken later bekend werd.

Begreep ik inderdaad ook. Dat je bij een grotere prijs op voorhand wordt geïnformeerd. Stom eigenlijk.

Ik speel wel mee. Vind het leuk om te kunnen fantaseren overal ‘wat als’. Kan ik lekker een beetje bij wegdromen. Bij de postcodeloterij speel ik vooral ‘gedwongen’ mee :'). Beetje naar met de postcodes, maar ik val toch liever niet buiten de boot. Zo ben ik dan ook wel weer :Y)

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:59

janderegelaa schreef:
Danielleeee_ schreef:
Ik vraag me ook altijd af of het niet beter verdeeld kan worden. Verdeel die 30 miljoen in stukjes van 250.000 bijvoorbeeld. Kun je veel meer mensen blij maken, want 250.000 is alsnog een hele bonk geld. Er is genoeg armoede in NL, dus zo'n grote prijs kun je veel eerlijker verdelen vind ik.

Maar wat iemand anders ook al zegt, met zo'n dikke hoofdprijs zullen wel meer mensen meespelen. :$ :D

Dan kun je dus 120 mensen blij maken. Ik denk dat dat niet echt zoden aan de dijk zet voor de armoede in Nederland.

Daarnaast geven de staatsloterij, vriendenloterij, postcodeloterij etc. al heel veel geld aan goede doelen.

Daarnaast zou ik het echt ONTZETTEND dom vinden als mensen in armoede staatsloten of aan andere veel te duren loterijen mee doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:05

Anouk_H schreef:
moonsparkle schreef:
Ps. Ik wordt ook gek van de VriendenLoterij, ze lijken echt bij elk dagje uit te staan om je lid te maken en volgens mij krijg ik er elke week post van, als het niet meerdere keren per week is

Hier kan je je voor afmelden. Als je lid word van de postcode loterij geef je blijkbaar ook automatisch toestemming om door de vriendenloterij bespamd te worden. Maar als je naar de website van de vrienden loterij gaat of googled kan je dat vinden. Ik werd er ook helemaal gek van. Ik heb mij nu voor alle reclame afgemeld en over gelaten dat ze contact mogen opnemen alleen als ik iets gewonnen heb.

Meteen even de link opgezocht voor iedereen:
https://www.vriendenloterij.nl/klantens ... tschrijven

Ook als je nooit lid bent geweest krijg je die post. Hier ook vaak, heel vaak spam in de brievenbus en wij zijn nooit lid geweest.
Wij staan ook niet ingeschreven dus ze kunnen ons ook niet uitschrijven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:08

Karij hopelijk heb je een mooie prijs :j

Postcode loterij sponsor ik niet.
Natuurbescherming, ark rewilding en dat soort clubs wil ik niet sponsoren.

Daarnaast, stel. Echt stel je wint een prijs sta je met je kop op de tv. Met wat pech daarna herrie met vrienden en familie want je kan ze ook echt wel wat gunnen...

Ik heb me pas ook afgemeld voor hun papier en plastic verslindende post. Elke week die onzin. En dan maar blaten over milieu.

Staatsloterij doen we soms mee. Maar als het 5 euro is is het al veel :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:10

DDDara schreef:
janderegelaa schreef:

Dan kun je dus 120 mensen blij maken. Ik denk dat dat niet echt zoden aan de dijk zet voor de armoede in Nederland.

Daarnaast geven de staatsloterij, vriendenloterij, postcodeloterij etc. al heel veel geld aan goede doelen.

Daarnaast zou ik het echt ONTZETTEND dom vinden als mensen in armoede staatsloten of aan andere veel te duren loterijen mee doen.

Tsja, juist die mensen hebben natuurlijk vreselijk veel reden om te hopen op een mazzeltje.

Ik denk dat oordelen misschien niet fair is als je zelf nooit echt diep gezeten hebt financieel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:12

Karrij gefeliciteerd! Een fijn begin van het nieuwe jaar.

We hoorden verhalen van mensen die net opgezegd hadden, mensen met 7-10 loten, opzeggers die zie hebben laten ompraten om 2024 uit te spelen en mazzel hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:20

Pallatin schreef:
Paar jaar geleden was er een programma op tv waar grote prijswinnaars werden gevolgd. Ik vond dat leuk om te zien. De eerste aankoop die bijna alle winnaars deden was een nieuwe/andere auto. Verder bleven de winnaars eigenlijk heel gewoon in hetzelfde huis wonen en werken, na een verbouwing of wat minder uren. Stond me nog bij dat 1 paardengekke dochter een eigen paard kreeg en een ander gezin de kinderen een jaarabonnement op de Efteling kado deed. Geen gekkigheid en mensen werden goed begeleid

Er zijn altijd verstandige mensen en die begeleiding zijn ze tegenwoordig verplicht maar nog zijn er voorbeelden bekend van mensen die er uiteindelijk veel slechter van geworden zijn.

Ik wens de winnaars de wijsheid toe om er verstandig mee om te gaan. Ook voor jou, Karrij, dat het je iets mag brengen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:29

secricible schreef:
Lindsey_99 schreef:
Ik ben het met TS eens, het is leuker om 18 mensen blij te maken met met een miljoen, dan 1 met 18 miljoen.
Wat moet je met zoveel, 30 miljoen is veel te veel.
Een gouden wcpot kopen? 8 Tesla's? Een 'Totilas' die morgen dood kan neervallen met koliek of iets anders terminaals? Voor een miljoen koop je een leuk huis, en ook eentje in het buitenland, en kun je de rest van je leven neuspeuteren op je gouden verwarmde wcbril. Maar is dat dan wat gelukkiger maakt dan iets minder prijzengeld?
Ik hoef niet te zwemmen, alleen pootjebaden. Dat is prima. Nou alleen nog ff die postcode.... :D :=

Dat valt wel mee toch?
Afgaande van je gebruikersnaam ben je nu 25. 2 huizen kopen ben je toch wel 700.000 kwijt en dan doe je in deze tijd niet gek.
Dan hou je 300.000 over, als je daar 65 jaar van wil leven, levert dat je precies 385e per maand op.
Met beleggen ed krijg je dat bedrag wel omhoog, maar neuspeuteren op een gouden wc is vrij lastig met 1 miljoen. Zelfs als je er maar 1 huis mee zou kopen overigens...

1 miljoen lijkt me juist lastig. Veel stress met hoe je dat nou het beste kan spenderen of beleggen, want het is ook wel weer makkelijk op. Als ik mag kiezen dan liever die miljoenen! Ik houd dan ook meer van zwemmen dan van pootjebaden. ;) :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:04

Haha, die vind ik leuk, Jessix. En ik ben het met je eens. Met een miljoen kun je net niets.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:13

Naja tuurlijk is het machtig veel geld en kun je er heel veel mee, zeker als je geen ambities hebt om te verhuizen of je levensstijl aan te passen.

Maar met een mooi huis en verbouwing kom je al een aardig eind van het miljoen tegenwoordig.

Ikzelf zou met een grote prijs heel graag paarden aan huis in/bij de bossen willen. Maar het onderhoud van het erf en de zorg voor een kleine kudde is zo ongeveer natuurlijk een baan dus ernaast in loondienst blijven hoeft voor mij dan niet. Dan is het toch wel lekker als je na je huis niet meteen door het geld heen bent. :+

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 05:51

tienus63 schreef:
Karrij gefeliciteerd! Een fijn begin van het nieuwe jaar.

We hoorden verhalen van mensen die net opgezegd hadden, mensen met 7-10 loten, opzeggers die zie hebben laten ompraten om 2024 uit te spelen en mazzel hebben.

Wij horen ook de meest uiteenlopende verhalen maar als je 7 a 10 loten hebt dan betaal je ook echt veel hoor! 1 loten is al 15,50. Volgens mij hebben verreweg de meeste mensen 1 lot en ook wat die er 2 hebben. Als je 10 loten per maand kan bekostigen, dan heb je die miljoenen niet nodig.

Maar hey we gaan het meemaken aanstaande woensdag, blijft nog even spannend!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:53

Jessix schreef:
secricible schreef:
Dat valt wel mee toch?

1 miljoen lijkt me juist lastig. Veel stress met hoe je dat nou het beste kan spenderen of beleggen, want het is ook wel weer makkelijk op. Als ik mag kiezen dan liever die miljoenen! Ik houd dan ook meer van zwemmen dan van pootjebaden. ;) :D

Aan de andere kant: 30 jaar lang 10k per maand (ook zo'n prijs van de staatsloterij) dat is ook maar 3,6milj....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 17:58

Bij de postcode loterij moet je nog 34% kansspelbelasting betalen, bij de staatsloterij is het netto.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:10

ikke schreef:
Jessix schreef:
Aan de andere kant: 30 jaar lang 10k per maand (ook zo'n prijs van de staatsloterij) dat is ook maar 3,6milj....

Maar daarmee kun je dus ook niet direct 2 huizen kopen en neuspeuteren op een gouden wcpot. Daar ging het om.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:11

Jessix schreef:

De vraag van TS was toch anders; vandaar liever 18 mensen blij met een miljoen dan 1 met 18 miljoen.
9 met 2 miljoen mag ook hoor. Geen probleem mee.

En wij gaan het met een miljoen uitstekend redden tot het eind der tijden. Wie heeft het over een huis van 7 ton kopen? Verkopen bedoel je... Kopen doen we dan echt niet in dit land, dat doen we wel elders. We verkopen de hut hier, en gaan naar daar waar de temperatuur wat aangenamer is, en een leuk stukje land bij het huis zit, en gaan alleen nog leuke dingen doen. Nee, zwemmen in het geld hoef ik niet. Pootjebaden is zorgeloos en als een mens niets meer te wensen heeft geeft dat meestal weinig geluk, net als tekort ongelukkig maakt. ;)

Maar de stress van 1 miljoen, waar dan na belasting tweederde van overblijft neem ik op de koop toe hoor. :D

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:16

DuoPenotti schreef:
Karij hopelijk heb je een mooie prijs :j

Postcode loterij sponsor ik niet.
Natuurbescherming, ark rewilding en dat soort clubs wil ik niet sponsoren.

Daarnaast, stel. Echt stel je wint een prijs sta je met je kop op de tv. Met wat pech daarna herrie met vrienden en familie want je kan ze ook echt wel wat gunnen...

Ik heb me pas ook afgemeld voor hun papier en plastic verslindende post. Elke week die onzin. En dan maar blaten over milieu.

Staatsloterij doen we soms mee. Maar als het 5 euro is is het al veel :')

Je mag zelf kiezen of je op TV komt, zelfs ook bij postcode loterij. Het is vrijwillig, dus als je je niet bekend maakt, krijg je netjes een brief thuis dat je hebt gewonnen. In sommige gevallen direct op de rekening gestort waar je bij meespeelt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:25

Dat wist ik dan weer niet.
Bedankt voor de opheldering :j

Maar goed
De doelen staan me nog steeds niet aan.
Dus geen euro vanuit deze postcode.

Daarnaast doet onze hele straat niet mee. Dus FOMO kans hier :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:32

secricible schreef:
Maar daarmee kun je dus ook niet direct 2 huizen kopen en neuspeuteren op een gouden wcpot. Daar ging het om.

Nee, dat ging om "wat moet je in hemelsnaam doen met 18 miljoen". Dán kan je 8 teslas, 2 huizen en een gouden WC-pot kopen om de rest van je leven te neuspeuteren, en dat leek niet zo'n goed idee.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:34

Geloof me, 1 miljoen is leuk geld, maar een leven lang op teren wordt matig.
Wat vastgoed kopen, zodat de belastingen betaald kunnen worden. Geld op de bank groeit niet, in stenen wel.

Ik wil best eens de loterij winnen, maar ook ‘maar’ €10.000 zou toch een leuk extraatje zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 18:56

Ibbel schreef:
secricible schreef:

Nee, dat ging om "wat moet je in hemelsnaam doen met 18 miljoen". Dán kan je 8 teslas, 2 huizen en een gouden WC-pot kopen om de rest van je leven te neuspeuteren, en dat leek niet zo'n goed idee.

Wat jij wil hoor maar:
Lindsey_99 schreef:
Voor een miljoen koop je een leuk huis, en ook eentje in het buitenland, en kun je de rest van je leven neuspeuteren op je gouden verwarmde wcbril. Maar is dat dan wat gelukkiger maakt dan iets minder prijzengeld?

Het staat er letterlijk...