Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Hè.... ik "snap" die witte opbergschuifbakjes niet....? Wat "doen" die dan....
cursebreaker schreef:pmarena schreef:Hè.... ik "snap" die witte opbergschuifbakjes niet....? Wat "doen" die dan....
Daar staan de kruiden potjes in, of in ieder geval de meeste. De rekjes zaten al snel vol dus heb ook wat potjes los staan. Moet een keer zo’n rekje bij kopen. Ik heb de kruiden dus ook allemaal in die glazen potjes zitten met stickers erop en deze herval ik dan, op 1tje na dan (de Za’Atar) die ik nog moet omgooien.
[ Afbeelding ]
Dit systeem werkt voor ons echt prima zo, want ik heb bv geen lades in de keuken waar ik ze mooi kan uitstallen en waarmee alles snel te zien is, dus moest iets verzinnen wat in normale keuken kastjes makkelijk op te bergen is en te pakken. Ze zijn niet mooi om te zien verder die rekjes, maar met de deurtjes dicht zie je het gelukkig toch niet haha. Het kastje is links naast het fornuis dus ook makkelijk te bereiken tijdens het koken zo.
pmarena schreef:Ooooooh nu snap ik hem, die potjes die er voor staan op de eerste foto die horen daar eigenlijk niet te staan maar staan op het schuifsysteem zeg maar![]()
Waar heb je die vandaan als ik vragen mag...?
8nnemiek schreef:Mooie voorraad, cursebreaker![]()
Die kruidenpotjes zo netjes georganiseerd is hier echt nog een goal, daar moet ik eens mee aan de slag. Ik heb in de keuken nette, kleine potjes maar in de voorraadkast staat al het teveel aan kruiden kriskras door elkaar.
Bij mij komt de volle vriezer en voorraadschappen vooral door een combi van groente uit eigen tuin en heel goede aanbiedingen![]()
Laatst bijvoorbeeld; Chocomel plant bij de Plus voor 1 euro per pak, terwijl die normaal 3,65 kostEn die pakken zijn ruim een jaar houdbaar, dus dan gaat er een flinke voorraad mee
![]()
En als ik bij Butlon bestel, daar moet je sowieso altijd voor 60 euro bestellen minimaal, en daar komen aanbiedingen met 90% korting voorbij.. Dat zijn dus ook vaak meerdere dozen bomvol voorraad![]()
Het gaat hier uiteindelijk allemaal ruim op tijd op, en ik vind het heerlijk om mijn eigen mini-supermarkt te hebben in de kelder
8nnemiek schreef:Het ligt eraan.. sommige dingen kunnen nog een jaar mee, anderen zijn al over hun THT datum heen. Maar droog, ingeblikt en ingevroren voedsel kan toch meestal heel veel langer mee dan de THT datum.
Het staat er wel meestal bij vermeld
PSvanLot schreef:Interessant topic.
Ik heb zelf maar minimaal voorraad in huis en vraag me oprecht af hoe je werkt met een tot de rand gevulde vrieskist of wat je wilt met 20 blikken soep?
[ Afbeelding ]
Dit is mijn gehele voorraad, zonder de kruiden.
Heb gisteren boodschappen gedaan, dus volgende week is het weer een eindje op.
Heb wel in de diepvries 4 verschillende verse soepjes in portie bakjes zitten voor koude dagen als deze. Maar ook daar eigenlijk geen echte voorraad.
Heb je het dan zo goedkoop kunnen kopen dat het niet weer in de aanbieding is voor je het op hebt?
Puur uit interesse.
laura1987 schreef:Ik heb echt geen mooie pantry en voorraad staat overal.
Wel heb ik een mega handige kast in de kast. Dit is een kast die in de deuropening staat van de trapkast waardoor we extra opbergruimte hebben, ideaal!
[ Afbeelding ]
Prairy schreef:PSvanLot schreef:Interessant topic.
Ik heb zelf maar minimaal voorraad in huis en vraag me oprecht af hoe je werkt met een tot de rand gevulde vrieskist of wat je wilt met 20 blikken soep?
[ Afbeelding ]
Heb wel in de diepvries 4 verschillende verse soepjes in portie bakjes zitten voor koude dagen als deze. Maar ook daar eigenlijk geen echte voorraad.
Heb je het dan zo goedkoop kunnen kopen dat het niet weer in de aanbieding is voor je het op hebt?
Puur uit interesse.
Met stip op 1: gemak.
Ik vries ook dingen in die over zijn of ik maak extra en vries dat in. Als ik dan zoals vandaag de hele dag bezig ben, pak ik wat uit de pantry/vriezer en binnen een paar minuten heb ik eten. Ook hier moeten we de airfryer echt weer meer dan gebruiken ipv naar de friettent.
Soep in pot en blik blijft lang goed. Ik maak het ook veel zelf, dan weet ik precies wat er (niet) in zit. En als je dan toch bezig bent kun je beter in een grotere hoeveelheid wat maken, zodat je dat maar 1x per jaar of zelfs 2 jaar hoeft te doen.
Nummer 2: Geld besparen.
De 70% acties van AH, net als too Good to Go en idd ook butlon, scheelt bakken met geld. Inderdaad wel alleen als het ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden.
In Amerika noemen ze een volle pantry ook wel insurance. Je hebt altijd de verzekering dat je eten hebt tegen de beste prijs, want de prijzen gaan in principe altijd nog steeds omhoog. En als er onverhoopt iets gebeurt, niet eens oorlog maar bijv ook een ongeluk, ziekte, van verlies, heb je altijd voor de eerste periode eten in huis.
Ook ik vind het gewoon heel erg fijn om een goede voorraad in huis te hebben.
Laurie, Oeh een geheime deur, als ik ooit nog een nieuw huis ga bouwen dan wordt zoiets zeker de toegang tot mijn pantry
Prairy schreef:PSvanLot schreef:Interessant topic.
[ Afbeelding ]
Puur uit interesse.
Met stip op 1: gemak.
Ik vries ook dingen in die over zijn of ik maak extra en vries dat in. Als ik dan zoals vandaag de hele dag bezig ben, pak ik wat uit de pantry/vriezer en binnen een paar minuten heb ik eten. Ook hier moeten we de airfryer echt weer meer dan gebruiken ipv naar de friettent.
Soep in pot en blik blijft lang goed. Ik maak het ook veel zelf, dan weet ik precies wat er (niet) in zit. En als je dan toch bezig bent kun je beter in een grotere hoeveelheid wat maken, zodat je dat maar 1x per jaar of zelfs 2 jaar hoeft te doen.
Nummer 2: Geld besparen.
De 70% acties van AH, net als too Good to Go en idd ook butlon, scheelt bakken met geld. Inderdaad wel alleen als het ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden.
In Amerika noemen ze een volle pantry ook wel insurance. Je hebt altijd de verzekering dat je eten hebt tegen de beste prijs, want de prijzen gaan in principe altijd nog steeds omhoog. En als er onverhoopt iets gebeurt, niet eens oorlog maar bijv ook een ongeluk, ziekte, van verlies, heb je altijd voor de eerste periode eten in huis.
Ook ik vind het gewoon heel erg fijn om een goede voorraad in huis te hebben.
Laurie, Oeh een geheime deur, als ik ooit nog een nieuw huis ga bouwen dan wordt zoiets zeker de toegang tot mijn pantry
opisop_shop schreef:Wat kun je met kaas na het invriezen, dat kan denk ik alleen met geraspte kaas wat dan over de pasta gaat bijvoorbeeld?