Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hieperdi schreef:Maar waarvoor ben je dan wel voor verzekerd!?ik dacht dat WA hier ook onder viel. Mijn aygo van nu heb ik wel allrisk, maar de vorige niet. Die was al wat ouder en had er al 200.000 km op zitten incl wat krassen
Veel sterkte ts
Iris82 schreef:Dan loop je het risico dat wanneer er een nieuwe voorruit in moet, je dat zelf moet betalen. Of wanneer ie in brand vliegt, je het zelf moet betalen. Ik begrijp niet zo goed waarom dit voor mensen wel zoiets is van 'ik vind crowdfunding niets, maar hier wil ik wel voor betalen'.
DuoPenotti schreef:Omdat je een oude auto gewoon niet hoger verzekert dan WA. Raad zelfs de verzekering niet aan.
En ja maak je dan zelf een ongeval krijg je niets.
Maar de ander wel. Netjes zoals het hoort.
Maar in dit geval doet ts niks zelf.
Maar vandalen vinden het nodig een ander haar eigendom aan te stoken.
Omdat onze regering 10 jaar geleden de ballen al miste om vuurwerk te verbieden en de raddraaiers eens van straat te vegen.
capopjekop schreef:De aangifte is gisteren meteen gedaan. Er was politie ter plaatse. Maar die agent gaf al aan dat ze er verder niks mee gaan doen. Enerzijds had ik dat ook al verwacht. Anderzijds ook raar, gezien de hoeveelheid autobranden in de regio Utrecht
_San87_ schreef:capopjekop schreef:De aangifte is gisteren meteen gedaan. Er was politie ter plaatse. Maar die agent gaf al aan dat ze er verder niks mee gaan doen. Enerzijds had ik dat ook al verwacht. Anderzijds ook raar, gezien de hoeveelheid autobranden in de regio Utrecht
Wat is de reden dat ze er niks mee doen?
capopjekop schreef:_San87_ schreef:
Wat is de reden dat ze er niks mee doen?
Ik heb niet echt doorgevraagd eerlijk gezegd. Maar ik denk omdat de pakkans heel klein is en ze een capaciteitprobleem hebben. M'n maat gaat wel nog bij de bedrijven met camera langs of het toevallig op beeld staat. Maar daar verwacht ik ook weinig van
@shadow: Lief gebaar en ook een mooie gedachte, Pay it forward. Gelukkig heb ik geweldige ouders die me ook willen helpen. Ik ben het vooral zelf die het mezelf lastig maakt momenteel. Ik vind het heel lastig om hulp aan te nemen.
_San87_ schreef:Hieperdi schreef:Maar waarvoor ben je dan wel voor verzekerd!?ik dacht dat WA hier ook onder viel. Mijn aygo van nu heb ik wel allrisk, maar de vorige niet. Die was al wat ouder en had er al 200.000 km op zitten incl wat krassen
Veel sterkte ts
WA dekt enkel de schade aan anderen. (Je kunt wel aanvullend verzekeren voor bepaalde dingen.)
WA+ beperkt casco dekt schade aan anderen en wat meer andere niet zelf veroorzaakte schades, zoals ruitschade, brandschade, weerschade. Maar dus niet zelf veroorzaakte schade.
All risk dekt alles.
capopjekop schreef:Net contact met de berger gehad. Iedereen mag eenmalig z'n auto laten vervoeren, ongeacht welke verzekering je hebt. Dus vandaag of morgen bezorgen ze hem netjes thuis. Dan kan ik rustig bekijken welke opties er liggen. Het geeft iig een stukje rust dat dat deel geregeld is.
Dat is ook zuur lwdaisy. Ik heb ook geen facturen meer van de meeste dingen in m'n auto
capopjekop schreef:Veel mensen moeten schade melden, de wachtrij bedraagt 30 minuten. Mooi tijd voor een update.
Ik had in m'n pauze de pony's gevoerd en toen ik langs de parkeerplek reed zag ik een gele waas. Dus ik dacht 'ze hebben m'n auto al afgeleverd. Maar hoezo komt m'n pa nu uit die auto? Waarom ga je in een verbrande auto zitten?' Dus ik snel terug gefietst stond daar gewoon een andere auto. Even snapte ik er helemaal niks van en toen ben ik m'n vader in de armen gevlogen.
Ik weet niet waar ik die ouders van me aan verdiend heb. Ik ben er eigenlijk nog stil van dat ze dit zo achter m'n rug om geregeld hebben. Nu kan ik het verder in alle rust met hun regelen. Er is echt een pak van m'n hart af.