Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Overigens is het ook zo dat als ze kijkt naar al haar vakantie dagen voor volgend jaar die er nog staan, die dagen wel gebaseerd zijn op een volledig jaar werken. Dus stel dat ze er 24 heeft voor heel 2025, en van dat hele jaar werkt ze maar één maand (namelijk, januari) dan heeft ze dus recht op 1/12 van die vakantie dagen, en dat zijn er maar twee. Dan kan het dus zomaar zijn dat als ze een volledige maand vakantie opneemt, ze dus gewoon niet betaald krijgt en mogelijk zelfs nog geld terug moet betalen ook.
Anomien schreef:paars schreef:En wat ik ook nog wel interessant vind om te weten: als ze denkt een maand vrij te kunnen nemen vanwege niet opgenomen dagen…dat zijn er best veel. Heeft ze afgelopen jaar geen/zo weinig vakantie opgenomen?
Mwoh… dat vind ik zo gek niet hoor.
Ik zit er ook zo met gemak aan.
Heb nu 2 weken vrij op basis van overuren, en heb voor volgend jaar ook al 100 uur extra.
Vakantiedagen komen er nog bij.
Probeer er nooit nog hoger te zitten. Dus niet teveel op te blijven bouwen met overuren.
belle_boef schreef:Vind je vriendin het goed dat je zo veel info over haar deelt? Ik zou het aanpassen of een mondje vragen.
Tiggs schreef:juval schreef:gaat ze weg met ruzie?
Nu wel
_xDyan schreef:Inderdaad heel benieuwd hoe dit afloopt…
Ook bijzonder dat ze denkt half december haar baan op te zeggen en dat dat dan geldt per 1 januari… Je hebt 9 van de 10x een opzegtermijn van een maand of zelfs een kalender maand. Dus het gaat dan sowieso om 1 februari en dan heb ik het nog niet over het wegblijven oid, maar wanneer ze op papier uit dienst kan.
Verder speelt er natuurlijk heel veel mee en heb ik niet overal verstand van dus ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt
Electra63 schreef:Januari 2025 heeft 23 werkdagen.
Ervan uitgaand, dat zij fulltime werkt, dan heeft zij 23 dagen nodig.
Wettelijke verlofdagen is 4 x 5 (bij fulltime dv) = 20 dagen van 2024..... nog wat bovenwettelijke uren, maar is krap.
Maar met deze mentaliteit, moet je blij zijn om van zo'n werknemer snel af te zijn, denk ik.