Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Foaly schreef:KimD schreef:Facturen en bonnen bij elkaar zoeken is helemaal niet veel werk als je het moet declareren. Kwestie van zodra je de kosten maakt en de bon, of factuur krijgt netjes apart houden tot de reis voorbij is. Dan scannen, administratie, en insturen, done.
Die boze mail mag je aan je man richten, niet aan het bedrijf.
Precies dit. Als het zo enorm veel uitzoekwerk is, dan gaat er al eerder iets mis imo.
Sassy4barrel schreef:Ik vind het sowieso absurd dat hij een vliegreis en zulke hoge bedragen zelf moet voorschieten.
_San87_ schreef:Drie maanden om gemaakte kosten te declareren is toch meer dan genoeg?
Ik declareer 1x in de maand mijn kosten, daar plan ik tijd voor in mijn agenda.
Dat het bedrijf hierin coulant zou moeten zijn, vind ik ook. We zijn allemaal mensen en helemaal als dit de eerste keer is, mag er gewoon meegedacht worden. Men mag echter ook begrijpen dat er nu maandafsluitingen zijn, de jaarafsluitingen én feestdagen. De timing is echt compleet waardeloos van de man van TS zijn kant. Je kunt zelf als werknemer ook verantwoordelijkheid nemen, hij heeft alles zelf geboekt (dat niet willen is ook een optie), en op tijd declareren. Dat kan al nadat de vlucht en hotel geboekt zijn. Dus zelfs voor de reis.
Vanillia schreef:Ik vind jullie wel erg fel richting de man van TS. Man heeft blijkbaar een groot verantwoordelijkheidsgevoel richting het bedrijf, doet het werk van 2 mensen en heeft de afgelopen periode meer urgente werkzaamheden prioriteit gegeven boven iets wat naar zijn wel gevoel kon wachten.
Als ik je man was zou ik een gesprek aangaan met mijn leidinggevende. Ja ik was 3 maanden te laat, maar ik doe het werk van 2 mensen en heb daarin het bedrijf boven de declaratie gesteld. Ik vind het belachelijk dat jullie niet uitbetalen voor kosten die daadwerkelijk zijn voorgeschoten, maar als dat jullie beslissing is ok. Dat wil dan wel zeggen dat ik per direct stop met meer uren werken dan waar ik voor betaald krijg dus dat jullie iemand zullen moeten zoeken die per 1/1 taken X, Y en Z gaat overnemen.
GDG schreef:Sassy4barrel schreef:Ik vind het sowieso absurd dat hij een vliegreis en zulke hoge bedragen zelf moet voorschieten.
Er staat niet dat het bedrijf dat niet betaald heeft, TS zegt niet letterlijk dat man de kosten voor ticket en onderkomen heeft voorgeschoten. Misschien gaat het alleen om allerlei kosten er omheen.
.
Citaat:"heeft afgelopen zomer flink wat reiskosten gemaakt (tripje over de oceaan bijvoorbeeld). Het is een flink bedrag wat hij moest declareren. "
Sassy4barrel schreef:Vanillia schreef:Ik vind jullie wel erg fel richting de man van TS. Man heeft blijkbaar een groot verantwoordelijkheidsgevoel richting het bedrijf, doet het werk van 2 mensen en heeft de afgelopen periode meer urgente werkzaamheden prioriteit gegeven boven iets wat naar zijn wel gevoel kon wachten.
Als ik je man was zou ik een gesprek aangaan met mijn leidinggevende. Ja ik was 3 maanden te laat, maar ik doe het werk van 2 mensen en heb daarin het bedrijf boven de declaratie gesteld. Ik vind het belachelijk dat jullie niet uitbetalen voor kosten die daadwerkelijk zijn voorgeschoten, maar als dat jullie beslissing is ok. Dat wil dan wel zeggen dat ik per direct stop met meer uren werken dan waar ik voor betaald krijg dus dat jullie iemand zullen moeten zoeken die per 1/1 taken X, Y en Z gaat overnemen.
Dit dus. De man doet werk voor 2 man en stelt zn werk voorop en daar mag ook iets tegenover staan.
_San87_ schreef:Sassy4barrel schreef:"Vanillia"]
Ik vind jullie wel erg fel richting de man van TS. Man heeft blijkbaar een groot verantwoordelijkheidsgevoel richting het bedrijf, doet het werk van 2 mensen en heeft de afgelopen periode meer urgente werkzaamheden prioriteit gegeven boven iets wat naar zijn wel gevoel kon wachten.
Dit dus. De man doet werk voor 2 man en stelt zn werk voorop en daar mag ook iets tegenover staan.
De declaraties op tijd indienen is ook onderdeel van het werk.
Sassy4barrel schreef:GDG schreef:Er staat niet dat het bedrijf dat niet betaald heeft, TS zegt niet letterlijk dat man de kosten voor ticket en onderkomen heeft voorgeschoten. Misschien gaat het alleen om allerlei kosten er omheen.
.
Nou dat staat er eigenlijk wel of hij moet over de oceaan zijn gezwommenCitaat:"heeft afgelopen zomer flink wat reiskosten gemaakt (tripje over de oceaan bijvoorbeeld). Het is een flink bedrag wat hij moest declareren. "
_Lorette_ schreef:Ik zou als werkgever niet het risico willen lopen dat de relatie met een goede werknemer door een te late declaratie ineens onder druk komt te staan. Zo'n werknemer wil je behouden. Dus dan zou ik alsnog uitbetalen. En iets verzinnen om dit in de toekomst te voorkomen.
Je kunt vasthouden aan je termijn van 3 maanden voor declaraties, maar als je daarmee een waardevolle werknemer kunt verliezen, dan zou ik liever coulant zijn.
Foaly schreef:Maar die declaraties zijn ook onderdeel van zijn werk. Ik zou er als administratie echt diep ongelukkig van worden als iemand in de *** laatste week van het jaar nog kwam aanzetten met een stapel declaraties van een halfjaar geleden, die eigenlijk twee maanden daarvoor al ingeleverd hadden moeten zijn. Dan kun je nog zo goed je eigen werk doen en je daarvoor op de borst kloppen, maar tegelijk maak je het voor het bedrijf zo wel onnodig moeilijk en ik snap het heel goed als ze dan toch niet zo blij met je zijn als je misschien zou denken.
Achterom schreef:Foaly schreef:Maar die declaraties zijn ook onderdeel van zijn werk. Ik zou er als administratie echt diep ongelukkig van worden als iemand in de *** laatste week van het jaar nog kwam aanzetten met een stapel declaraties van een halfjaar geleden, die eigenlijk twee maanden daarvoor al ingeleverd hadden moeten zijn. Dan kun je nog zo goed je eigen werk doen en je daarvoor op de borst kloppen, maar tegelijk maak je het voor het bedrijf zo wel onnodig moeilijk en ik snap het heel goed als ze dan toch niet zo blij met je zijn als je misschien zou denken.
Tja, en als administratie hoort dat ook gewoon bij jouw werk...
Ragdollcat schreef:Het word wel vergoed, alleen had je man dat op tijd moeten gaan indienen en dat is niet voor niets.
Een harde les voor je man, hopelijk is hij een volgende keer wat vlotter.
Sassy4barrel schreef:Maar heeft misschien niet de hoogste prioriteit als je voor 2 man werk doet en er dringende zaken zijn die niet kunnen wachten. Soms moeten bepaalde dingen dan wachten want af en toe moet je ook slapen.. lijkt mij dat hij bedrijf belang voor eigen belang heeft gezet en daar nu op word afgestraft
Sky_As schreef:Ragdollcat schreef:Het word wel vergoed, alleen had je man dat op tijd moeten gaan indienen en dat is niet voor niets.
Een harde les voor je man, hopelijk is hij een volgende keer wat vlotter.
Waar Lees jij dat het wel vergoed wordt? Ik lees het eigenlijk als hij krijgt helemaal niks vergoed.
Ben eigenlijk wel benieuwd om wat voor bedrag het ongeveer gaat... ( De een vind 100 euro veel, de ander 3000)
Want dat zou voor mij in mijn beslissing wel degelijk van belang zijn. En ook van salaris en overige werkvoorwaarden.
Zou ik een topsalaris hebben, met een topbaan en zou het dan om een paar 100 euro gaan zou ik het laten zitten waarschijnlijk.
Zou ik niet geheel tevreden zijn met salaris en voorwaarden zou het voor mij zelfs een reden kunnen zijn om mijn ontslag in te dienen.
En alles daartussenin, dus ik mis behoorlijk wat context
Citaat:Mijn man werkt voor een bedrijf en heeft afgelopen zomer flink wat reiskosten gemaakt (tripje over de oceaan bijvoorbeeld). Het is een flink bedrag wat hij moest declareren.