Declaraties werk worden niet vergoed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:45

Helemaal eens dat dit laks is hoor, en ik snap het ook wel als hier niet coulant mee omgegaan wordt. Aan de andere kant is dit wel zo'n bedrag wat voor jezelf als werknemer veel impact heeft en voor het bedrijf niet zo spannend is. Afhankelijk van de grootte van het bedrijf natuurlijk. Maar als het een klein bedrijf en/of project is, is het ook laks als ze die kosten niet gemist hebben.

Shadow0

Re: Declaraties werk worden niet vergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:07

Ik snap de termijn in elk geval niet helemaal, dat is best kort. De hoeveelheid werk na 3 maanden of 5 maanden is toch niet anders? Volgens mij zijn dit de momenten waarop je als werkgever wat te winnen hebt met de medewerking. Dat geeft denk ik een veel betere sfeer. En voor de volgende keer kun je misschien, als bedrijf, dus ook meer inzetten op het vermijden van de situatie door bv niet achteraf terug te storten maar de boeking over te nemen, of assistentie verlenen bij de declaraties, of wat dan ook. Iemand gaat wel voor je bedrijf op reis, maakt daarvoor veel kosten... een klein beetje goodwill mag daar toch wel tegenover staan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:13

Drie maanden om gemaakte kosten te declareren is toch meer dan genoeg?

Ik declareer 1x in de maand mijn kosten, daar plan ik tijd voor in mijn agenda.

Dat het bedrijf hierin coulant zou moeten zijn, vind ik ook. We zijn allemaal mensen en helemaal als dit de eerste keer is, mag er gewoon meegedacht worden. Men mag echter ook begrijpen dat er nu maandafsluitingen zijn, de jaarafsluitingen én feestdagen. De timing is echt compleet waardeloos van de man van TS zijn kant. Je kunt zelf als werknemer ook verantwoordelijkheid nemen, hij heeft alles zelf geboekt (dat niet willen is ook een optie), en op tijd declareren. Dat kan al nadat de vlucht en hotel geboekt zijn. Dus zelfs voor de reis.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:18

Foaly schreef:
KimD schreef:
Facturen en bonnen bij elkaar zoeken is helemaal niet veel werk als je het moet declareren. Kwestie van zodra je de kosten maakt en de bon, of factuur krijgt netjes apart houden tot de reis voorbij is. Dan scannen, administratie, en insturen, done.

Die boze mail mag je aan je man richten, niet aan het bedrijf.

Precies dit. Als het zo enorm veel uitzoekwerk is, dan gaat er al eerder iets mis imo.

Inderdaad
Mijn man moet wekelijks bonnen insturen voor van alles en nog wat. Is echt zo gedaan. Vind het nalatigheid

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:32

Sassy4barrel schreef:
Ik vind het sowieso absurd dat hij een vliegreis en zulke hoge bedragen zelf moet voorschieten.

Er staat niet dat het bedrijf dat niet betaald heeft, TS zegt niet letterlijk dat man de kosten voor ticket en onderkomen heeft voorgeschoten. Misschien gaat het alleen om allerlei kosten er omheen.

Hoe dan ook: je man heeft zijn prioriteiten niet op orde TS. Als hij er zelf niet makkelijk uitkomt kunnen jullie samen eens kijken naar een beter systeem om er structuur in aan te brengen. Hij zal toch echt beter voor zichzelf (en zijn zaakjes) moeten gaan zorgen want dit kan jullie een hoop geld kosten.

Vanillia

Re: Declaraties werk worden niet vergoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:41

Ik vind jullie wel erg fel richting de man van TS. Man heeft blijkbaar een groot verantwoordelijkheidsgevoel richting het bedrijf, doet het werk van 2 mensen en heeft de afgelopen periode meer urgente werkzaamheden prioriteit gegeven boven iets wat naar zijn wel gevoel kon wachten.
Als ik je man was zou ik een gesprek aangaan met mijn leidinggevende. Ja ik was 3 maanden te laat, maar ik doe het werk van 2 mensen en heb daarin het bedrijf boven de declaratie gesteld. Ik vind het belachelijk dat jullie niet uitbetalen voor kosten die daadwerkelijk zijn voorgeschoten, maar als dat jullie beslissing is ok. Dat wil dan wel zeggen dat ik per direct stop met meer uren werken dan waar ik voor betaald krijg dus dat jullie iemand zullen moeten zoeken die per 1/1 taken X, Y en Z gaat overnemen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:45

Laatst bijgewerkt door Karlijnxxx op 24-12-24 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:47

_San87_ schreef:
Drie maanden om gemaakte kosten te declareren is toch meer dan genoeg?

Ik declareer 1x in de maand mijn kosten, daar plan ik tijd voor in mijn agenda.

Dat het bedrijf hierin coulant zou moeten zijn, vind ik ook. We zijn allemaal mensen en helemaal als dit de eerste keer is, mag er gewoon meegedacht worden. Men mag echter ook begrijpen dat er nu maandafsluitingen zijn, de jaarafsluitingen én feestdagen. De timing is echt compleet waardeloos van de man van TS zijn kant. Je kunt zelf als werknemer ook verantwoordelijkheid nemen, hij heeft alles zelf geboekt (dat niet willen is ook een optie), en op tijd declareren. Dat kan al nadat de vlucht en hotel geboekt zijn. Dus zelfs voor de reis.

Ik gok eigenlijk dat dat het vooral is. We zitten letterlijk in de laatste week van december. Zaten we in een andere periode dan zou het bedrijf misschien wel anders reageren.

En mogelijk heeft het (fiscale) implicaties om onkosten uit 2024 in 2025 terug te betalen? Dan kan het bedrijf nog zo coulant mogelijk willen zijn, als het niet mag van de belastingdienst ben je snel kaar.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:03

Ik denk dat die fiscale implicaties wel meevallen, zolang het in 2024 gedeclareerd is -> ik heb eind vorige week mijn declaratie van mijn reis de week er voor ingediend. Dat krijg ik denk ik pas in januari betaald, maar fiscaal zal dat netjes in 2024 geboekt wordt bij mijn werkgever verwacht ik.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:19

Vanillia schreef:
Ik vind jullie wel erg fel richting de man van TS. Man heeft blijkbaar een groot verantwoordelijkheidsgevoel richting het bedrijf, doet het werk van 2 mensen en heeft de afgelopen periode meer urgente werkzaamheden prioriteit gegeven boven iets wat naar zijn wel gevoel kon wachten.
Als ik je man was zou ik een gesprek aangaan met mijn leidinggevende. Ja ik was 3 maanden te laat, maar ik doe het werk van 2 mensen en heb daarin het bedrijf boven de declaratie gesteld. Ik vind het belachelijk dat jullie niet uitbetalen voor kosten die daadwerkelijk zijn voorgeschoten, maar als dat jullie beslissing is ok. Dat wil dan wel zeggen dat ik per direct stop met meer uren werken dan waar ik voor betaald krijg dus dat jullie iemand zullen moeten zoeken die per 1/1 taken X, Y en Z gaat overnemen.

Dit dus. De man doet werk voor 2 man en stelt zn werk voorop en daar mag ook iets tegenover staan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:20

Oké, dan zal het eerder zijn dat de werkgever het dit jaar niet meer rond kan of wil krijgen.
Ergens begrijpelijk. Boekhouding wilt ook Kerst en Nieuw vieren. Maar wel stom als het echt over grote bedragen gaat.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:21

GDG schreef:
Sassy4barrel schreef:
Ik vind het sowieso absurd dat hij een vliegreis en zulke hoge bedragen zelf moet voorschieten.

Er staat niet dat het bedrijf dat niet betaald heeft, TS zegt niet letterlijk dat man de kosten voor ticket en onderkomen heeft voorgeschoten. Misschien gaat het alleen om allerlei kosten er omheen.

.

Nou dat staat er eigenlijk wel of hij moet over de oceaan zijn gezwommen
Citaat:
"heeft afgelopen zomer flink wat reiskosten gemaakt (tripje over de oceaan bijvoorbeeld). Het is een flink bedrag wat hij moest declareren. "

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:23

Maar die declaraties zijn ook onderdeel van zijn werk. Ik zou er als administratie echt diep ongelukkig van worden als iemand in de *** laatste week van het jaar nog kwam aanzetten met een stapel declaraties van een halfjaar geleden, die eigenlijk twee maanden daarvoor al ingeleverd hadden moeten zijn. Dan kun je nog zo goed je eigen werk doen en je daarvoor op de borst kloppen, maar tegelijk maak je het voor het bedrijf zo wel onnodig moeilijk en ik snap het heel goed als ze dan toch niet zo blij met je zijn als je misschien zou denken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:27

Sassy4barrel schreef:
Vanillia schreef:

Dit dus. De man doet werk voor 2 man en stelt zn werk voorop en daar mag ook iets tegenover staan.

De declaraties op tijd indienen is ook onderdeel van het werk :).

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:45

_San87_ schreef:
Sassy4barrel schreef:
"Vanillia"]

De declaraties op tijd indienen is ook onderdeel van het werk :).

Maar heeft misschien niet de hoogste prioriteit als je voor 2 man werk doet en er dringende zaken zijn die niet kunnen wachten. Soms moeten bepaalde dingen dan wachten want af en toe moet je ook slapen.. lijkt mij dat hij bedrijf belang voor eigen belang heeft gezet en daar nu op word afgestraft

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:49

Ik zou als werkgever niet het risico willen lopen dat de relatie met een goede werknemer door een te late declaratie ineens onder druk komt te staan. Zo'n werknemer wil je behouden. Dus dan zou ik alsnog uitbetalen. En iets verzinnen om dit in de toekomst te voorkomen.
Je kunt vasthouden aan je termijn van 3 maanden voor declaraties, maar als je daarmee een waardevolle werknemer kunt verliezen, dan zou ik liever coulant zijn.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:58

Sassy4barrel schreef:
GDG schreef:

.

Nou dat staat er eigenlijk wel of hij moet over de oceaan zijn gezwommen
Citaat:
"heeft afgelopen zomer flink wat reiskosten gemaakt (tripje over de oceaan bijvoorbeeld). Het is een flink bedrag wat hij moest declareren. "

Niet letterlijk. Wat ik al zei: TS zegt niet dat hij het ticket zelf betaald heeft, wellicht heeft werkgever de grote kosten gewoon direct betaald en bedoelt TS met 'flinke reiskosten' alle kosten er omheen.

Hoe dan ook, die man zal beter moeten gaan prioriteren en niet de dingen waar hij niet zo'n zin in heeft voor zich uit blijven schuiven.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:00

Het word wel vergoed, alleen had je man dat op tijd moeten gaan indienen en dat is niet voor niets.

Een harde les voor je man, hopelijk is hij een volgende keer wat vlotter.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:01

Als bedrijf heb je algemene richtlijnen, je kunt toch niet voor iedereen een uitzondering gaan maken? Wellicht hadden de kosten nog doorgefactureerd moeten worden naar de klant. Je kunt dat toch niet zomaar laten gaan? En daarnaast gaan de regels dan wel gelden voor de ‘normale’ medewerkers? Dat is toch niet houdbaar?

En werken voor twee man vind ik ook niet een erg gezonde situatie, daar mag ook wel over gesproken worden.

Over het algemeen zijn de regels heel duidelijk en had dit echt wel voorkomen kunnen worden. Laat het een wijze les zijn. Volgens mij moeten we op ons werk allemaal wel eens dingen doen die niet echt leuk zijn, maar die er gewoon bij horen.

Volgens mij is hier op een nette manier nog wel uit te komen, met excuses en volledig aanleveren van alle documentatie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:12

_Lorette_ schreef:
Ik zou als werkgever niet het risico willen lopen dat de relatie met een goede werknemer door een te late declaratie ineens onder druk komt te staan. Zo'n werknemer wil je behouden. Dus dan zou ik alsnog uitbetalen. En iets verzinnen om dit in de toekomst te voorkomen.
Je kunt vasthouden aan je termijn van 3 maanden voor declaraties, maar als je daarmee een waardevolle werknemer kunt verliezen, dan zou ik liever coulant zijn.

Waar ligt de grens? Moet je declaraties van een jaar oud dan ook nog meepakken? Anderhalf jaar oud? Mag je constant te laat declareren? Als de man van TS het werk niet aankan, dan moet hij dat aangeven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:19

Foaly schreef:
Maar die declaraties zijn ook onderdeel van zijn werk. Ik zou er als administratie echt diep ongelukkig van worden als iemand in de *** laatste week van het jaar nog kwam aanzetten met een stapel declaraties van een halfjaar geleden, die eigenlijk twee maanden daarvoor al ingeleverd hadden moeten zijn. Dan kun je nog zo goed je eigen werk doen en je daarvoor op de borst kloppen, maar tegelijk maak je het voor het bedrijf zo wel onnodig moeilijk en ik snap het heel goed als ze dan toch niet zo blij met je zijn als je misschien zou denken.

Tja, en als administratie hoort dat ook gewoon bij jouw werk...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:21

Achterom schreef:
Foaly schreef:

Tja, en als administratie hoort dat ook gewoon bij jouw werk...

Mits ze op tijd komen, ja :7.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:22

Ragdollcat schreef:
Het word wel vergoed, alleen had je man dat op tijd moeten gaan indienen en dat is niet voor niets.

Waar Lees jij dat het wel vergoed wordt? Ik lees het eigenlijk als hij krijgt helemaal niks vergoed.

Ben eigenlijk wel benieuwd om wat voor bedrag het ongeveer gaat... ( De een vind 100 euro veel, de ander 3000)
Want dat zou voor mij in mijn beslissing wel degelijk van belang zijn. En ook van salaris en overige werkvoorwaarden.

Zou ik een topsalaris hebben, met een topbaan en zou het dan om een paar 100 euro gaan zou ik het laten zitten waarschijnlijk.
Zou ik niet geheel tevreden zijn met salaris en voorwaarden zou het voor mij zelfs een reden kunnen zijn om mijn ontslag in te dienen.
En alles daartussenin, dus ik mis behoorlijk wat context :-)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:23

Sassy4barrel schreef:
Maar heeft misschien niet de hoogste prioriteit als je voor 2 man werk doet en er dringende zaken zijn die niet kunnen wachten. Soms moeten bepaalde dingen dan wachten want af en toe moet je ook slapen.. lijkt mij dat hij bedrijf belang voor eigen belang heeft gezet en daar nu op word afgestraft

Ach kom op, die man heeft 3 maanden de tijd gehad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:24

Sky_As schreef:
Ragdollcat schreef:

Waar Lees jij dat het wel vergoed wordt? Ik lees het eigenlijk als hij krijgt helemaal niks vergoed.

Ben eigenlijk wel benieuwd om wat voor bedrag het ongeveer gaat... ( De een vind 100 euro veel, de ander 3000)
Want dat zou voor mij in mijn beslissing wel degelijk van belang zijn. En ook van salaris en overige werkvoorwaarden.

Zou ik een topsalaris hebben, met een topbaan en zou het dan om een paar 100 euro gaan zou ik het laten zitten waarschijnlijk.
Zou ik niet geheel tevreden zijn met salaris en voorwaarden zou het voor mij zelfs een reden kunnen zijn om mijn ontslag in te dienen.
En alles daartussenin, dus ik mis behoorlijk wat context :-)

In de OP:

Citaat:
Mijn man werkt voor een bedrijf en heeft afgelopen zomer flink wat reiskosten gemaakt (tripje over de oceaan bijvoorbeeld). Het is een flink bedrag wat hij moest declareren.