Wie moet nog meer zijn/haar eigen kerst cadeaus kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Wie moet nog meer zijn/haar eigen kerst cadeaus kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:58

Wie koopt er ook vooral kerstcadeaus voor zn dieren die ze dan zelf mogen uitpakken? Ik vind dat echt heerlijk. Honden zijn helemaal munt halverwege maar ze vinden het zo leuk om te doen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 15:54

Hier krijgt de hond ook ongeveer het meeste ja, van de hele familie overigens. _O- Mag die zelf wel uitpakken maar hij kijkt je liever aan totdat je hem zijn knuffel of iets anders wat erin zit geeft. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 16:06

Hier krijgen de dieren ook altijd ja en voor de dieren van de schoonfamilie koop ik ook altijd en zij ook voor onze dieren haha. Ik heb dus echt heel leuk geshopt ook voor de Cavia’s van m’n schoonzus *hersenwerk spelletjes oa), de kanarie en de honden van m’n schoonfamilie. Onze eigen hond en kat hebben ook elk jaar meerdere dingen onder de boom. Vorige jaren kocht ik kerst boxen bij shops zoals kwispel & relax voor de hond en kat of snack boxen van barkking; dat is ook altijd een feestje om uit te pakken voor ze <3

Onze hond is altijd helemaal wild met inpakpapier en pakt graag haar cadeautjes uit haha.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 16:16

Heb dit jaar zelf gekocht. Wou rijhandschoenen maarja de maat wist ik niet dus ben ze zelf maar gaan halen. Dat ik dan ook nog een dekje heb gekocht .
Gok dat manlief nog wel iets erbij gehaald heeft. Maar dat zien we 1ste kerstdag pas. Al wil ik de handschoenen eigenlijk nu wel haha ga morgen weer rijden.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:23

Sinds ik gescheiden ben mag ik mijn eigen cadeaus regelen.
Maar mijn zoon vond dat voor het eerst dit jaar niet leuk en wilde een cadeautje voor mij kopen. Dus ik heb hem geld gegeven, hij heeft zijn vader opgetrommeld want ik mocht zelf niet mee. Zijn vader vroeg nog, koop je voor mij ook een cadeautje? Zoon zijn antwoord: nee dat regelt R maar (nieuwe vrouw van vader) maar anders krijgt mama geen cadeautje. Ik ben dus heel benieuwd wat hij voor mij heeft uitgekozen <3

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:33

wyoming schreef:
Sinds ik gescheiden ben mag ik mijn eigen cadeaus regelen.
Maar mijn zoon vond dat voor het eerst dit jaar niet leuk en wilde een cadeautje voor mij kopen. Dus ik heb hem geld gegeven, hij heeft zijn vader opgetrommeld want ik mocht zelf niet mee. Zijn vader vroeg nog, koop je voor mij ook een cadeautje? Zoon zijn antwoord: nee dat regelt R maar (nieuwe vrouw van vader) maar anders krijgt mama geen cadeautje. Ik ben dus heel benieuwd wat hij voor mij heeft uitgekozen <3

Wat lief van je zoontje <3

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:39

ja doe het lekker zelf , weet ik precies wat ik krijg ....lol

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:49

Hier stuurt iedereen linkjes van t cadeau dat ie wil in de groepsapp, en dan bestelt de ander t. Ik vind t erg treurig zo, maar de rest erg fijn en het uitpakken en de avond zelf s reuze gezellig. Ik laat t dus zo maar gaan en ben ook wel blij dat ik precies krijg wat ik wil :')

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 00:20

Wij zijn al lang gestopt met cadeaus. Doen tegenwoordig een dobbelspel. Mijn moeder en ik kopen de cadeaus apart van elkaar en mijn vriend kiest ook wat dingen uit, dit jaar was het een beetje uit de hand gelopen en hebben we nogal enthousiast ingekocht _O- resultaat 3 uur lang dobbelen maar het was enorm gezellig!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 18:11

Hier koop ik ook voor m’n vriend en dochter de cadeaus. Heb voor mezelf ook iets, maar stom om in te pakken dus liggen er 5 ingepakte cadeaus en 1 niet :+ m’n vriend wil wel iets voor me kopen, maar hij weet echt niet wat. Dus ik stuur hem naar een leuke winkel, met de boodschap: ik houd van tasjes, sieraden (als het maar goudkleurig is) en zoek zelf maar iets uit wat je leuk voor me vindt.

Heb voor m’n overige familie (ouders, broer + gezin) wel lijstjes ontvangen, maar vind ik stom. Dus ik heb voor iedereen hetzelfde, maar met een ander thema, waarvan ik denk dat het bij degene past. Vind dat toch leuker dan iets geven van een lijst. Dat koop je zelf maar of krijg je wel op je verjaardag. :+

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 19:07

Het eerste cadeautje onder onze boom was 1 van mijn man voor mij en ik heb geen idee wat er in zit. Als ik iets voor mezelf zou moeten kopen dan zouden we daar wel even over in gesprek moeten, dat vind ik echt not done.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:10

Dit jaar is het bij mij wel heel erg... maar dat is dan ook 100% volkomen mijn eigen schuld!

Ik wilde graag een nieuwe telefoon oplader hebben, maar wel héél specifiek één! Dus zelf maar besteld en bij m'n ouders laten bezorgen, mogen die het inpakken }>

Maar al m'n cadeautjes die ik van m'n oma ga krijgen, heb ik zelf gekocht en zelf ingepakt. Gewoon totaal geen idee wat ik moest vragen.....pas tijdens het inpakken van de andere cadeautjes bedacht ik me dat de tickets voor een evenement die ik gekocht had eigenlijk wél leuk zijn om namens oma voor mij onder de boom te leggen. Dus snel ff uitgeprint en ingepakt. Overige cadeautjes van oma voor mij wel zelf ingepakt/ moet ik nog inpakken.

Maar ga zeker ook wel wat verassingen krijgen straks 1e kerstdag. *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:12

Hier kopen we alleen wat voor beide moeders. (vaders en grootouders zijn er geen meer)

Broers en zussen doen niets gelukkig.

Commerciële flauwekul.
We kopen dus ook niets voor elkaar/onszelf.

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:23

Hier doen we kleinigheidjes onder de boom bij mijn ouders, iedereen die komt regelt iets voor iedereen. Zelfgemaakt, krasloten, lekkers, alles is goed. Ik help mijn moeder (van 80) met liefde aan een cadeautje voor mijn man of zus, ik gok dat mijn zus haar weer helpt voor mij. Maar mijn eigen cadeautje kopen doe ik niet. Dan kunnen we er wel mee stoppen of gewoon geld onder die boom gooien voor elkaar.
In ons eigen gezin kopen we ook voor elkaar. No way dat ik mijn man ermee weg zou laten komen als ik voor mezelf moet kopen. Maar ik hoorde het laatst van een goede kennis ook. Zij was dan weer verbaasd dat mijn man het zelf kon verzinnen, want 'zijn er mannen die dat zelf doen?'
Het is maar wat je gewend bent, denk ik. Maar ik vind het ergens ook wel verdrietig dat degene met wie je je leven deelt geen moeite zou doen in een cadeautje voor je kopen. Hoeft echt niet groots en meeslepends, maar het is toch ook stukje persoonlijke aandacht..

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:50

Is het niet ook net zo saai dat je een verlanglijstje doorgeeft en men dat letterlijk koopt, inpakt en onder de boom legt? Dan kan je het toch beter zelf kopen? Weet je zeker dat ze niet voor net een andere variant gaan :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 00:18

Wij ook niet, DuoPenotti. Wij geven elkaar het hele jaar door iets wat we echt speciaal voor de ander vinden. Dan is het geen moeten, maar echt iets bijzonders, vinden wij. En de ene keer is dat wat voor een ander, de andere keer iets voor jezelf. Verjaardagen en commerciële feestdagen vieren we al zo lang ik me kan heugen niet meer. Zodoende ook geen stress om verplichte cadeautjes en andere aanverwante zaken. :D

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 08:53

Hutcherson schreef:
Is het niet ook net zo saai dat je een verlanglijstje doorgeeft en men dat letterlijk koopt, inpakt en onder de boom legt? Dan kan je het toch beter zelf kopen? Weet je zeker dat ze niet voor net een andere variant gaan :)

Nee. Want mijn man heeft prima smaak, kan me verrassen met toch nog een mooiere editie van een boek dat ik zelf had uitgezocht bijvoorbeeld en op mijn lijstje staan ook dingen als 'mooie ketting van eckstore' of 'een uitje voor mezelf' of 'iets creatiefs om te doen' en daar geeft hij zelf invulling aan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:20

Hutcherson schreef:

Kwestie van je lijstje lang genoeg te maken en er evt. ook dingen op te zetten die algemener zijn. :D Bv. ik hou van koken, iets voor bij de paarden etc.
Wil je een item waarvan je nog net niet over de rooie zou gaan wanneer iemand een lichtjes andere variant koopt, dan zet je die boodschap mee op het lijstje met link naar het specifieke product.

Hoe saai je verlanglijstje is, bepaal je dus eigenlijk zelf. Zet je er 3 heel specifieke items op, ja, dan is de kans groot dat je al je kerstcadeaus op voorhand al weet.