Pakketje afgeleverd: halen of brengen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:24

Hangt er voor mij vooral vanaf welke buren en of het in de weg ligt. Ik heb een buurman die het graag ophaalt op tijdstippen die mij niet uitkomen, dus dan breng ik het. Soms haal ik ook pakketjes voor de buren naar binnen die in hun voortuin zijn gezet, dan stop ik een briefje bij ze in de deur. *er is geen pakket neerzet toestemming gegeven, er word hier veel gestolen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:26

Voor de ene neem ik nooit meer iets aan en de ander alles en die app ik dan gewoon. Of ze komt het dan ophalen of ik leg het in de kliko oid als wij met onze werktijden mekaar anders mislopen. :)

Ik krijg eigenlijk nooit meer een bericht dat het bij de buren is afgeleverd. Dus ik ga altijd zoeken als ik nog niet geappt ben. Maar dat gaat meestal allemaal wel via de app in mijn straat.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:27

Sinds ik laatst 2 weken op mijn pakket heb moeten wachten (heb wel 30x voor de deur gestaan) laat ik sowieso niets meer bij de buren bezorgen. Als je zelf weinig thuis bent kan je het even langsbrengen maar zou dat niet heel snel doen denk ik zelf.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:30

Ik haal het zelf meestal op maar soms wordt het ook wel gebracht door de buren.

luuntje

Re: Pakketje afgeleverd: halen of brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:41

Ik neem ook weleens pakketjes van buren aan.
Maar van sommige buren niet meer.
Die komen het niet ophalen en sta je daar voor de deur met hun pakket dan doen ze niet open.

Als ik naar buiten ga en zie dat buurman/vrouw van het pakketje thuis is wil ik wel langs gaan.
Anders staan ze precies voor de deur dat het mij niet uitkomt.
Ophalen doen ze ook. En dat is prima.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:46

In principe vind ik het normaal dat de gene zelf z'n pakket komt ophalen. Maar als ik de buren toevallig zie lopen dan zal ik het wel brengen. Dan ben ik er van af en komen ze niet op een ongelegen moment aan de deur

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:53

Ik woon in een flat en er is vaak wel iemand thuis bij ons en dat weten de pakketdiensten, dus soms is het hier net een afhaalpunt voor de flat. Als ik die ook nog allemaal moet wegbrengen mag ik er wel een salaris voor gaan ontvangen :P als het naar het afhaalpunt gaat moeten ze het toch ook zelf ophalen.

Mocht er iets langer blijven liggen (2, 3 dagen) dan hop ik wel even langs hoor. Maar onze PostNL bezorger gebruikt gewoon weer de “we hebben je gemist” briefjes en andere bezorgdiensten zetten het meestal gewoon voor de deur :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:55

Goof schreef:
Ik breng het alleen als het 3 dagen blijft liggen, want dan is er kennelijk weer eens geen briefje in de bus gedaan.

Geen enkele pakketbezorger doet nog briefjes in de bus. PostNL niet, DHL niet, DPD niet, niemand niet.
Gaat allemaal via een mailtje en via de app.

Dus je kunt hooguit zeggen: dan hebben je buren hun mail niet gelezen of kijken ze nooit in de spam of hebben ze een typefout in hun mailadres gemaakt. Andere opties zijn er niet, want dit gaat allemaal automatisch bij de bekende grote pakketjongens, dus de kans dat een mail niet verstuurd is, is nihil.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:57

Toch komen er heel vaak geen mailtjes of juiste updates in een app. De stelligheid van het wordt altijd gestuurd is bewezen niet waar.

En dan is het nog gokken welke buur omdat als er al een mail pid komter geen huisnummer bijstaat

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:02

Ibbel schreef:
Goof schreef:
Ik breng het alleen als het 3 dagen blijft liggen, want dan is er kennelijk weer eens geen briefje in de bus gedaan.

Geen enkele pakketbezorger doet nog briefjes in de bus. PostNL niet, DHL niet, DPD niet, niemand niet.

Dus je kunt hooguit zeggen: dan hebben je buren hun mail niet gelezen of kijken ze nooit in de spam of hebben ze een typefout in hun mailadres gemaakt. Andere opties zijn er niet, want dit gaat allemaal automatisch bij de bekende grote pakketjongens, dus de kans dat een mail niet verstuurd is, is nihil.

Ik krijg nog steeds briefjes hoor, maar je hebt gelijk, het is wel meer digitaal geworden.
Het komt wel regelmatig voor dat er dus ook in de mail geen melding komt (dat merk ik ook bij buren die bijvoorbeeld komen vragen of ik een pakketje aangenomen heb) of dat er een bezorgmelding is, maar dat het pakket niet bezorgd is.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:08

ik neem ook wel wat aan van de buren.. Ene keer breng ik het ander keer halen ze zelf al op. Maar vind dit wel een vreemde opmerking hoor..

Want ik ga niet in gaten houden wanneer de buren wel of niet thuis zijn.. Wij hebben een kist voor de deur waar pakketjes in kunnen als we niet thuis zijn. Ik heb wel paar keer gehad dat er zomaar een pakket van de buren erin wordt gedaan.. zelf keer dat pakket van de buurvrouw wat 2 dagen in de kist zat omdat ik zelf weekend weg was. Ze was niet blij met de pakketbezorger want ze had ook geen briefje of iets en was kattenvoer..

Heb toen maar gezegd dat ze gewoon in de kist mag kijken als ze denkt dat het weer daar bezorgd is.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:09

Ik ben denk ik een uitzondering, maar ik breng dus altijd een pakketje wat bij ons is gebracht als ik zie dat ze thuis zijn. Ik weet niet of de buren weten dat er een pakketje bij mij is afgeleverd, en ik vind het een kleine moeite om er even langs te gaan. Zie ik de buren ook nog eens. ;) Zelfde met post wat verkeerd bezorgd is.
Overigens gaat het niet om 20 pakketten per dag, maar om af en toe een pakje (of brief).

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:10

Ik haal mijn pakjes zelf op bij de buren.

En de buren ook bij mij.

Alleen als ik weg moet en ik zie dat ze net thuis gekomen zijn, ga ik het even langsbrengen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:56

Onze laatste buurman was niet zo gezellig, daar pakte we niets van aan. Daar heeft maanden een zak voer gestaan die wij kwijt waren, de verhuurder kwam hem tegen toen de buurman er uit was. Heeft maanden buiten gestaan.

Buren daar voor en huidige buren vind ik het geen probleem.
Word ook meestal de zelfde of de volgende dag op gehaald. We werken beide wisselende diensten, daarom zit er soms wat tijd tussen. Bij haast leg ik het in de paardentrailer en kunnen ze het pakken wanneer het uit komt.
En de buren mogen het in principe zelf op komen halen. Maar het word hier ook wel eens over de schutting aan gegeven.
Woon buiten het dorp in een 2 onder 1 kap, dus verder geen buren in de buurt.

Ik laat zelf alles in de trailer leggen (staat naast de voordeur), of naar het pakketpunt brengen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:56

Ibbel schreef:
Goof schreef:

Dan moet de bezorger die optie wrl aangeven. Hier wordt gewoon aangegeven thuis bezorgd, ook al was je er niet en heb je het niet aangenomen. Dan staat er dus in de app en de mail gewoon thuis bezorgd.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:58

De app meldingen kloppen ook niet altijd.
Ik kreeg laatste de melding dat een pakketje bezorgd was, terwijl gewoon thuis was en ik en de honden geen pakketbus hadden gezien. Navraag gedaan of hij niet misschien op een ander adres was bezorgd "nee hoor, op het adres zelf zegt de bezorger".
Een dag of wat later heeft mijn man in de wijk app een bericht geplaatst en toen bleek hij twee deuren verderop voor de deur te zijn gelegd. Niet eens afgegeven...

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 14:59

Ik denk trouwens ook dat deze tijd grotendeels wel is geweest. Er zijn vaak ruim voldoende mogelijkheden om te kiezen voor een pakketpunt als je niet thuis bent.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:07

Over het algemeen ophalen, als het heel lang duurt ga ik zelf even langs en leg ik eventueel een briefje in de brievenbus. Helaas hebben we niet elke keer een goede bezorger dus als er een verdwaald pakketje in het trappenhuis ligt neem ik die mee, en ga ik langs en bij niet thuis leg in een briefje in de brievenbus dat ik het pakket heb.

Lang niet iederen krijgt goede informatie waar een pakketje moet liggen, dus wachten tot ze het ophalen is gewoon niet altijd te doen. Ook kan je niet altijd kiezen of je het op een afhaalpunt wilt hebben. En ik weet dat ik het zeer zou waarderen als ik niet weet waar een pakketje gelaten is en iemand mij dat laat weten.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 05-12-24 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:08

Ik heb 1x iets aangenomen voor de buren sinds ik hier woon, verder is iedereen gewoon thuis of ze laten het (net zoals ik) bij het PostNL punt brengen. Ik wil best iets aannemen maar het komt hier gewoon niet voor. Ik zie veel bezorgers 's avonds de straat in rijden, dan zijn de meeste mensen thuis.

DHL mag het in de schuur zetten als ik er niet ben, heb neerzettoestemming gegeven via de app. Maar ik laat het ook vaak 's avonds bezorgen. Kost iets meer maar ach...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:12

Het ligt eraan. Over het algemeen ga ik er vanuit dat mensen het bij mij komen halen. Soms breng ik het als ik zie dat ze thuiskomen ofzo. Maar iemand die verwacht dat ik het ga brengen heeft aan mij een verkeerde. Dan neem ik nooit meer wat aan.
Hier allemaal prima buren. Van de meesten heb ik een telefoonnummer dus ik stuur een appje als er een pakketje voor ze ligt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:13

Ophalen, als het langer dan 1-2 dagen duurt stuur ik even een appje.
Alleen als ik weet dat we zelf weggaan ofzo, dan wil ik het nog wel even langsbrengen als ik in de gaten heb dat er iemand thuis is.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:20

Ik doe meestal 1 poging het te brengen en anders halen ze het maar zelf op, ze krijgen als het goed is een melding.
Alleen als het heel erg in de weg staat doe ik wat meer moeite, voor eigen gewin :P

Soms zet de postbode een hele stapel pakketten beneden in de hal, als ik het kan tillen pak ik het wel eens mee en bel ik boven aan (de meeste buren zijn wat ouder en we hebben vrij veel trappen). Kreeg ik ook een keertje de wind van voren "Dat is weken onderweg geweest en we hoeven het niet meer te hebben! -:(- "
Okee, maar eh, ik ben de buurvrouw, ik ben niet van de post of de webshop...?
Ze wilden het echt niet aanpakken. Toen heb ik het terug beneden gezet.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:24

Ophalen. Ikzelf verplaats meestal de tijd of laat het op een punt bezorgen.
Maar pas hed ik ergens voor geen T&T gekregen. toen ik eracheraan ging bleek het 3 dagen ervoor bij de buren afgeleverd te zijn. Toen maar snel even opgehaald.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:42

Mirjam79 schreef:
Ik denk trouwens ook dat deze tijd grotendeels wel is geweest. Er zijn vaak ruim voldoende mogelijkheden om te kiezen voor een pakketpunt als je niet thuis bent.

Als je in een stad woont wel, als je in een dorp woont moet je bij bepaalde pakketbezorgers echt wel een stuk rijden. Ik moet voor DPD een dorp verderop zijn bij een punt dat tot 17.30 uur open is.
En op dit moment werk ik op ruim een uur reistijd vanaf mijn woonplaats, dus ophalen wordt dan ook lastig.
Bij bezorgdiensten die ik vertrouw geef ik neerzettoestemming. Bij ons huis is wel een plek die uit zicht en beschut is. Maar een dienst als DPD stelt rustig dat eerst het adres onvindbaar was, daarna dat het pakket niet afgeleverd kon worden. Nee, dat klopt als de bezorger 's morgens bij een restaurant staat in een ander dorp dat op dat moment nog niet open is.
Daarbij durf ik neerzettoestemming niet aan. Vrees dat dan mijn pakket op de verkeerde plek wordt neergezet.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:50

Ibbel schreef:
Goof schreef:

Zeker wel, ik had er van de week nog twee, een van PostNL en een van DHL. Ook de buren komen altijd met briefjes in de hand pakketjes halen.