Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
komone schreef:Als je nu je eens terugleest wat je zelf hebt opgeschreven en we bekijken het even alsof we Radar zijn:
Je dochter wordt in de avond gebeld door de ING: Hallo ze proberen je rekening te hacken, we blokkeren je rekening, neem morgen contact op met de ING.
Hoezo, neem morgen contact op? Je hebt ze nu toch aan de lijn?
Je dochter gaat naar de pinautomaat en pint een bedrag. Ze kijkt dan niet even hoeveel er nog op staat? En hoeveel heeft ze dan gepind?
De volgende dag pint ze weer, maar dan is de pas geblokkeerd. Ze belt de ING en deze geven meteen aan haar niet meer als klant te willen. Ze is blijkbaar een klant met een rekening die niet te beveiligen is.
Dan krijg je een afschrift van een bankrekening waar 0,- op staat en waar ook geen afschrijvingen van grote bedragen die afgeschreven zijn op staan. Stond wel het bedrag er op dat je dochter die avond gepind heeft? Krijgt je dochter altijd papieren afschriften? Je moet er extra voor betalen, dus de meeste mensen kijken alleen digitaal. Wanneer je rekening geblokkeerd is kun je nog gewoon digitaal op je rekening kijken en alle betalingen zien, alleen niks uitvoeren. Staat daar ook gewoon alleen maar 0,-? En geen rare afschrijvingen?
Dus er is volgens je dochter een hacker geweest die gewoon het bedrag op de rekening in 0,- heeft veranderd.
Ik zou toch nog eens een goed gesprek met je dochter gaan voeren. Want dit verhaal klopt van geen kant.
liberia schreef:Ik weet zeker dat mijn dochter 100% eerlijk is. Ik kan zelf iets om overal inkijken. Ze is overigens meerderjarig.
Ze heeft niet geld uit een automaat gehaald op de bewuste dag, maar gepint in een winkel.
Vanaf het blokkeren kan ze online niet meer inloggen bij ing. ze kan dus niets meer zien.
Het bankafschrift hebben we opgevraagd bij ing, omdat ze deze zelf niet meer kan zien. De transactie van spaar naar betaal staat hier op. Alle transacties staan hier op, maar de laatste, belangrijkste, niet. Ing zegt dat ze deze zelf niet kunnen zien???
Nee ze heeft geen rare aankopen, gokken of wat dan ook gedaan.
Het naar het kantoor gaan is een goede. Hoofdkantoor of ergens in onze regio?
Na de hack heeft ze bij een andere bank een rekening geopend, omdat ing dat adviseerde.
Brief is kwijt, dat is dom, maar gevolg van onze verhuizing waar we middenin zaten.
Alleen ik wist van de overboeking. Het is gewoon een normaal dealer autobedrijf.
Tijdens het eerste gesprek met ing gaven ze aan dat slachtofferhulp contact op zou nemen.
Op het ontvangen afschrift staat geen saldo. Het is meer een overzicht van bij en afschrijvingen.
furious schreef:Maar de bankrekening is dus leeg gehaald, maar ze kunnen niet terug vinden dat het gebeurt is?
Kan je niet naar een kantoor van ing gaan dat ze daar iets kunnen regelen ofzo. Weet niet of dat kan maar dan je je dochter zich wel identificeren als ze dat zo graag willen ivm avg wet.
Sintara schreef:furious schreef:Maar de bankrekening is dus leeg gehaald, maar ze kunnen niet terug vinden dat het gebeurt is?
Kan je niet naar een kantoor van ing gaan dat ze daar iets kunnen regelen ofzo. Weet niet of dat kan maar dan je je dochter zich wel identificeren als ze dat zo graag willen ivm avg wet.
Dit inderdaad, langsgaan met je dochter compleet met paspoort en opheldering eisen