Auto terug gekregen met schimmel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:59

Pmarena
Veel auto's hebben airbag voorin. Als je die niet handmatig kan uitzetten is dit erg gevaarlijk!
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 24-11-24 15:06, in het totaal 2 keer bewerkt

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:00

Ik begrijp echt niet dat mensen het normaal vinden dat een auto 11,5 weken stil wordt gezet in de buitenlucht waar het regent en het dan ook nog normaal vinden dat de aupto met schimmel aan de eigenaar wordt teruggegeven terwijl het ook nog om een reparatie gaat die onder garantie valt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:12

_Mar3 schreef:
Ik begrijp echt niet dat mensen het normaal vinden dat een auto 11,5 weken stil wordt gezet in de buitenlucht waar het regent en het dan ook nog normaal vinden dat de aupto met schimmel aan de eigenaar wordt teruggegeven terwijl het ook nog om een reparatie gaat die onder garantie valt...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

De garages zijn erg blij met zulke mensen, denk ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:15

_Mar3 schreef:

Ja, dit kan ik ook niet volgen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:18

Hier staan de auto's altijd buiten en we hebben geen schimmel hoor :n Ook niet als we hem langere tijd niet gebruiken.

Het gaat je een hoop tijd en geld kosten om er een zaak van te maken, dan zou ik hem voor je eigen gemoedsrust zelf naar een bedrijf brengen om schoon te laten maken. Gelijk hebben is helaas niet hetzelfde als gelijk krijgen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:23

_Mar3 schreef:

Het word niet normaal gevonden, maar het is natuurlijk onzin dat de schimmel de schuld van de garage is. Als jij je auto droog achter laat en er zit geen lek in dan gaat die auto niet schimmelen, ook niet als hij buiten stil staat in de regen. Dat is echt onzin.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Auto terug gekregen met schimmel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:26

Niemand zegt dat de schimmel de schuld is van de garage, toch? Enkel dat je het niet kunt maken een beschimmelde auto terug te geven, wanneer deze schoon ingeleverd werd.

Los van dat ik het bizar vind dat TS 11,5 week!! moest wachten op een niet correct gerepareerde auto, zit ze ook nog eens met een beschimmelde auto die dat voor inleveren niet was.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:29

Maar dat kan dus wel, het is geen taak van de garage de auto schoon te maken. Als de auto oké zou zijn zou die niet gaan schimmelen en kan die prima een jaar stil staan buiten in de regen. Dus nee de garage hoeft de schimmel echt niet op te lossen. Je kan heel veel moeite gaan doen om er een zaak van te maken maar voor de schimmel ga je dat echt niet winnen. Voor de andere problemen weet ik niet want dat verhaal is me niet helemaal duidelijk, maar daar gaat dit topic ook niet over.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:37

nevica schreef:
Maar dat kan dus wel, het is geen taak van de garage de auto schoon te maken. Als de auto oké zou zijn zou die niet gaan schimmelen en kan die prima een jaar stil staan buiten in de regen. Dus nee de garage hoeft de schimmel echt niet op te lossen. Je kan heel veel moeite gaan doen om er een zaak van te maken maar voor de schimmel ga je dat echt niet winnen. Voor de andere problemen weet ik niet want dat verhaal is me niet helemaal duidelijk, maar daar gaat dit topic ook niet over.

Ik weet niet, maar ik vind het echt geen rare verwachting dat je een bij inleveren schone auto, schoon terug krijgt.

Ik zou er geen zaak van maken, maar zou het zeker wel melden aan de garage. Naast de andere dingen die duidelijk fishy zijn, waar ik dan weer wel de verzekering op zou zetten.

Ik vind het ook wel een aanname er vanuit te gaan dat de auto lek is. Het is niet ondenkbaar dat iemand vergeten is een raampje dicht te doen of een portier goed te sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:55

En dit gaat veel verder dan alleen schimmel in de auto. Ik zou ook boos zijn dat ik m'n auto drie maanden (!!) kwijt ben en de reparatie maar half uitgevoerd is. Dat ie zo beschimmeld terug komt is dan nog een extra frustrerend element.

Maar nee, lekker voor lief nemen en zelf schoonmaken :j

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 16:07

Ik zeg nergens dat ik niet snap dat het frustrerend is he? Ik heb allang PB contact gehad met TS omdat dit mijn werk is. Ik zeg ook niet dat de auto lek is, maar of hij is lek of hij was op de een of andere manier vochtig bij inleveren anders krijg je simpelweg geen schimmel. Als de garage iets fout heeft gedaan (deur of raam niet dicht) zal TS dat moeten bewijzen en dat is onmogelijk. Dus ja, de garage kan dit 'gewoon maken' helaas voor TS. Super frustrerend natuurlijk. Snap ik ook wel hoor. ;)

Edit; en ik heb het dan dus nog steeds alleen over de schimmel. De kwestie van de reparaties is iets heel anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 16:16

Verschil in verwachting dan. Ik vind niet dat je het als garage kunt maken een schone auto beschimmeld terug te geven.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 16:18

Je blijft verkeerd lezen want ik vind niet dat dit kan, maar het kán wél. Dat is niet mijn verwachting, dat is gewoon realiteit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 16:20

nevica schreef:
Je blijft verkeerd lezen want ik vind niet dat dit kan, maar het kán wél. Dat is niet mijn verwachting, dat is gewoon realiteit.

Heel veel mensen hier vinden het blijkbaar wel normaal. En ja, dat het kán is evident. Is wel wat anders dan dat het ook maar normaal moet zijn, denk ik.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 16:29

Niemand vindt het normaal, maar het is niet de schuld van de garage dat je auto kennelijk ergens lek is (wel vind ik het heel slordig dat je hem zo terug krijgt).
Daarnaast kan je ook zelf even actie ondernemen en de auto schoonmaken, krijg je niks van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:00

Ik begrijp ook volkomen wat nevica en Goof zeggen, maar zoals ik net ook al zei gaat het mij meer om een principekwestie in een groter geheel. Hoe er, in de breedste zin van het woord, met TS haar auto wordt omgegaan klopt gewoon niet. Ook wettelijk gezien niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:02

Wat de wet hierover zegt is me onbekend.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:12

Maar er staat wel een heel klein beetje een roze olifant in de kamer hier, want schoonmaken heeft weinig nut wanneer de oorzaak niet wordt aangepakt. Schimmel ontstaat niet door een auto 11 weken buiten te zetten. Schimmel ontstaat door een auto 11 weken buiten te zetten terwijl hij heel vochtig weggezet is, óf lek is ergens. Maar schimmel verwijderen met sopje is in ieder geval geen oplossing (behalve dat je nog meer vocht toe gaat voegen).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:41

Ts, was de kilometerstand nog gelijk aan toen je hem inleverde? En wanneer je nú rijdt hoor je dan ook een wat klotsend geluid?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 18:41

nevica schreef:

Toch wél want de auto is nog in garantie!
Als de auto dus gaat schimmelen omdat er een lek zit, is óók dat garantie en moeten ze dus (op eigen initiatief zou hen gesierd hebben) gaan zoeken naar dat lek, dat oplossen én de schade ongedaan maken (schimmel verwijderen).

Bovendien duurt een ganse koppeling vervangen al geen 11,5 weken, laat staan enkel een hoofdcilinder!

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 18:48

Maar is het wel zeker dat de auto lek is dan? Of kan dit ook gewoon komen doordat de auto 11,5 week buiten stil heeft gestaan?

Daar komt nog bij dat ik het absoluut niet chique vind dat een reparatie onder garantie meer dan 11 weken nodig heeft. := En dan ook nog maar half/half uitgevoerd wordt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 18:55

Nee dat kan niet. Dan zou elke auto die een paar maand of paar weken stil staat buiten, gaan schimmelen en dat is niet zo.

Het kan ofwel ergens een lek zijn, een uitgedroogd rubber, een dichting die niet helemaal meer afdicht...

OF de garage die hem weggezet heeft met een raam op een kier (of helemaal open) of een deur niet helemaal in het slot.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-24 19:14

Tot nu toe geen lek kunnen vinden, ook geen vochtige matten of andere plekken...

Het lijkt mij inderdaad niet dat alleen een doekje eroverheen de volledige schimmel aanpakt, vandaar dat ik zocht naar opties om het dieperliggende probleem aan te pakken. Daarnaast zitten er dus ook echt vlekken in de bekleding (die er voorheen echt niet zaten).. ik wil er niet zomaar op losgaan met van alles en het alleen maar erger maken (of de bekleding vergallen..).

Maandag heb ik contact met een professioneel reinigingsbedrijf en hoor ik wanneer de auto ingepland kan worden.

Little_gift: het ergste is nog dat na al die weken niet de ganse koppeling is vervangen, maar slechts een cilinder.. :+

Maar goed, de schoonmaak kwestie wordt dus opgelost door een bedrijf, omdat ik het zelf niet aandurf :')

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:26

Verstandig van je TS. +:)+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:40

maaikemuis schreef:
Maar er staat wel een heel klein beetje een roze olifant in de kamer hier, want schoonmaken heeft weinig nut wanneer de oorzaak niet wordt aangepakt. Schimmel ontstaat niet door een auto 11 weken buiten te zetten. Schimmel ontstaat door een auto 11 weken buiten te zetten terwijl hij heel vochtig weggezet is, óf lek is ergens. Maar schimmel verwijderen met sopje is in ieder geval geen oplossing (behalve dat je nog meer vocht toe gaat voegen).

Ja dit toch? Blijkbaar heeft de garage ook een lekke auto verkocht..