Wat heb jij wel eens in een pakket gekregen wat niet voor jou was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knuffeldier

Re: Wat heb jij wel eens in een pakket gekregen wat niet voor jou was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 12:54

In plaats van de ene hoekbank (bouwpakket van de Zweede gigant) een halve andere hoekbank gekregen, en een paar spiegels die ik niet besteld had. Halve bank teruggestuurd en daarna de goede gekregen én nog een tweede exemplaar van de fauteuil en voetenbank die ik in de eerste bestelling had besteld.

In een eerdere bestelling ipv een plastic plantje een hele tree plastic plantjes.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:00

Ongevraagd een boek: "de kracht van het geld" - kom je nu overal tegen op tweedehands en kringwinkels, want blijkbaar is dat boek gewoon gratis rond gestuurd in de hoop dat mensen de bijhorende factuur braafjes gingen betalen.

Dat verhaal met dat heilige water, daar win je vast een prijs mee op de radio of zo als ze van die verhalen zoeken omtrent pakjesellende, hahahaa!!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:33

Ik kreeg een keer herenschoenen bij m’n Olaplex bestelling bij de Bijenkorf. Netjes contact opgenomen en de schoenen teruggestuurd met het retourformulier van de Olaplex erbij (zodat ze wisten waar het vandaan kwam). Toen kreeg ik het geld voor de Olaplex terug :')

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 13:52

Captain schreef:
Verkeerde medicatie bij de apotheek.. :=
Ik was wat jonger nog en checkte dit niet even voor ik de deur uit liep.

Grappige was dat het medicatie was wat bestemd was voor een goede vriendin van mij, maar onze namen lijken in de verste verte niet op elkaar, noch onze geboortedatums of adressen. :=

Dit had ik laatst ook. Lees die naam op. Zeg: dat ben ik niet. Kreeg ik als nog de juiste met mijn naam er op. :=

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 14:55

Mijn broer net in de familieapp: ontvangt een poef ipv een bureaustoel :')

Wel goed opgepakt door de klantenservice. Poef mag blijven en de stoel komt alsnog met een mooie korting.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 16:02

voor £600 aan kleding, was een retour van iemand die ook bij ons iets had gekocht en dat ook retour had gestuurd maar schijnbaar was ons label 2 keer gebruikt (wat al niet zou moeten kunnen)
Ik heb zowel onze klant als het bedrijf waar de kleding van was een bericht gestuurd. Onze klant gaf aan dat ze haar geld al terug had, en t bedrijf heeft na 5 emails van onze kant uit nooit gereageerd. Nou ja, dan niet hoor.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 00:22

Had een hondenluik besteld en kreeg er een kattenbak bij :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 00:29

xSwanHeart schreef:
Een literfles glijmiddel bij mijn Wehkamp-pakketje :')

En een keer een enorme rol (150 hoog en 100cm doorsnee) isolatiemateriaal toen ik een kapje om het rookkanaal af te sluiten had besteld. Staat nog steeds in de woonkamer, want wat moet je ermee...

Aan je schoorsteenveger geven, die gebruikt dat wel weer een keer in een rookkanaal :D
Edit: het isolatie materiaal, niet het glijmiddel _O-

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 08:23

Ik heb een keer een vliegenlamp besteld, maar kreeg een volle doos luiers.
Retour gestuurd, geld terug en opnieuw besteld.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 08:31

Een stellingkast besteld bij de hornbach. Kreeg een 25 KG tegellijm :Y)
Wel met mijn adres en alles erop... Ik ben zo benieuwd wie ooit had gedacht bij het inpakken van mijn bestelling dat een stellingkast hetzelfde is als een tegellijm zak....

Moest het weggooien van de hornbach en kreeg de stellingskast opnieuw opgestuurd.. heb het maar gratis weggegeven op marktplaats, want weggooien vond ik zonde. :o

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 08:33

Ooit babyvoeding besteld bij een grote webshop en toen zat er een nintendo switch lite bij in de doos. We hebben dit gemeld maar er werd niks mee gedaan. Het is dat we er zelf al eentje hadden, dus we hebben deze via marktplaats verkocht.

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 10:25

Ik had een paar maanden geleden een nieuw hoofdkussen besteld bij bol.com en kreeg deze keurig geleverd.
Alleen zaten er ook 2 liter flessen Anal Lube bij _/-\o_
Het is een raadsel hoe dit kon gebeuren,er zat ook geen pakbon bij.
Ik heb er in ieder geval een hoop lol om gehad en de flessen heb ik cadeau gedaan aan mijn gay vriend :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:00

Van de zomer kreeg ik een paar sportschoenen Ipv m’n bucas vliegendeken die ik via marktplaats gekocht had.
Hele toestand, ik heb mijn pakket nooit gekregen ( weg geld), de schoenen zijn volgens mij via ingewikkelde wegen wel weer goed terecht gekomen.
Dhl was niet behulpzaam omdat de pakketten omgewisseld waren op een afgiftepunt, snap nog steeds niet wat er helemaal gebeurd was daar.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:13

Ja via Bol.com, ik had een scheer apparaat voor mijn vriend besteld maar kreeg een Satisfyer :') _O-
Kon gelukkig ook netjes Retour

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:26

Bij een dierenwebshop waar ik 3 stuks easypill (van dat kneedspul om makkelijk pillen te kunnen geven ) had besteld voor onze oude poes kreeg ik in plaats van 3 stuks, 3 potten vol met die dingen.

Gebeld maar de vergissing kon niet worden teruggevonden en het meisje aan de telefoon wist ook niet wat ik dan mee moest (?)

Dus gedoneerd aan een plaatselijke animal welfare organisatie in Egypte waar we toch op vakantie gingen. Die waren er erg blij mee, scheelde hun vrijwilligers een hoop tijd.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:39

2x bij bol voor dezelfde bestelling :')
Ik wilde een grill roostertje voor in de airfryer, de eerste keer kreeg ik een kookboek. Dus contact opgenomen, retour gestuurd en mijn grill rooster werd opnieuw verstuurd. Paar dagen later komt poging 2 binnen, maar weer geen grill rooster. Dit keer kreeg ik een kookboek houder
3x is scheepsrecht en nadat ik de houder ook retour had gestuurd kreeg ik eindelijk ons rooster.

Hoe het komt dat de 2 fouten dingen die ik ontving zo goed bij elkaar paste weet ik nog steeds niet, maar ik heb er wel om gelachen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:47

Keell94 schreef:
Ja via Bol.com, ik had een scheer apparaat voor mijn vriend besteld maar kreeg een Satisfyer :') _O-

dat was vast een leuk gesprek met de klantenservice :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 12:59

Omdat ik een hekel aan winkelen heb en online bestellen een uitkomst merk ik toch wel dat er best vaak wat mis gaat.
Pas nog een vleesmes bij de bestelling, gebeld mocht m houden.
Vorig jaar gratis een elektrische fiets. Na een inbraak bij ons moesten er weer nieuwe fietsen komen. Had bij diverse zaken wat in mijn winkelwagen gedaan zodat ik beter kon vergelijken. Uiteindelijk besteld en de rest van de sites afgesloten en dus niets besteld.
Tot een week later een bestelbus de oprit opreed, dacht dat er eerst wat anders werd bezorgd, was uiteindelijk een fiets die toen in de aanbieding 2399.- € was. Had al wel vaker wat bij deze winkel besteld dus vandaar dat mijn gegevens er bekend waren. Bezorger vroeg of de fiets hier kon blijven want hij had een grote retourvracht. De fietsenzaak gebeld, alles uitgelegd, fiets kwamen ze weer ophalen, voor de zekerheid ook een mail gestuurd met naam erin vermeld wie ik had gesproken en een foto erbij van de fiets. Hoorde niets meer. 2 maanden later nog een keer gebeld, nog een keer de 1ste mail door gestuurd en vermelding van het 2e telefoongesprek erbij. We zijn nu ruim een jaar later, fiets staat nog altijd hier en heb m inmiddels in gebruik genomen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:14

Ik had een schommelstoel besteld (voor op de babykamer) maar ik kreeg een traphekje.
Uiteindelijk wel de schommelstoel gekregen en het traphekje bij een lokale vestiging ingeleverd.

komone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:47

Sanet schreef:
Wij wonen aan een straat die door 4 dorpen gaat en 4x opnieuw begint met nummeren, maar dezelfde naam houdt. En dat is drama!!
Dus wij wonen op huisnummer 3 van dorp B. Mijn tandarts woont en werkt op huisnummer 3 in dorp A. En het zijn ook twee gewone woonhuizen op huisnummer 3 in dorp C en D.

Maar met regelmaat wordt er dus bij ons bezorgd wat niet voor ons is en andersom.

Het begon met een bos bloemen van mijn schoonouders die op onze trouwdag bij mijn tandarts bezorgd was. Het eerste jaar dat we hier woonden, net nieuwe tandarts uitgekozen ook, 1x daar geweest. Het is tegen 17.00, ding dong, staat mijn tandarts met een bos bloemen op de stoep. Ik snapte er niets van, je gedachten gaan dan zo snel. Heb ik onze trouwdatum moeten invullen dan? Is dat iets wat ze doen als je in dorpen woont? Moet ik dan hem ook bloemen geven als het zijn trouwdag is? Bzzzzzz in mijn hoofd.
Enniewees gewoon verkeerd bezorgd dus. Tandarts moest er zelf ook smakelijk om lachen en wenste ons nog wel een fijne trouwdag.

Daarna een situatie dat er bij ons gewerkt werd om de twee airco’s te installeren, dus overal stonden grote dozen. En ineens toen de werkmannen weg waren, stonden er nog 2 grote zware dozen buiten. Dus ik zonder kijken, dozen naar binnen gesleept. Volgende dag zijn de mannen er weer, dus ik zeg nog: “Oh jullie dozen stonden gister nog buiten, maar staan in de gang hoor!”
Maar zij hadden geen dozen meer. “Watte?!” Ik heb ook niets besteld. Dus toen toch maar even label gekeken. Tandarts gebeld, die stond korte tijd later op de stoep om z’n spul te halen, want was blijkbaar allemaal heel duur spul en hij had al paniek want er stond bezorgd, maar was niet bezorgd.

Het ergste was dat er een grote vrachtwagen voor reed, dikke grote letters erop: Exclusieve keukens. En die mannen beginnen druk die vrachtwagen uit te laden. Hoogglans rode keuken staat voor een deel op m’n stoep, dus ik toch maar naar buiten. “Uhm, wat komen jullie doen?” Ja, we zijn mooi op tijd, we laden alles uit.
Het kostte me echt bijzonder veel moeite om die mannen te overtuigen dat we echt geen keuken besteld hadden. Toen ze bijna alles uitgeladen hadden, kreeg ik eindelijk de pakbon te zien en inderdaad, niet dorp B maar dorp C. Dus ik uitleggen dat wij dorp B zijn en dat ze echt een km of 5 door moeten rijden naar dorp C.
Ik snap niet zo goed waarom ik moest praten als brugman om te zorgen dat die mannen gingen stoppen met uitladen. Als iemand toch zegt: dat is niet voor mij, dan stop je toch meteen? Maar het was: “Nee hoor, hier moeten we zijn”.
Zou ik dat als bewoner en eigenaar van het huis niet beter weten dan jullie of jullie hier moeten zijn of niet?

Ik heb een collega die ook zo’n adres heeft dat in de naastliggende dorpen dezelfde straatnaam heeft. Toen ze een keer met een nieuwe BMW kwamen voorrijden moest ze toch echt effe slikken om eerlijk te zeggen die is voor het volgende dorp.
Maar ook wel eens gehad dat thuisbezorgd in het verkeerde dorp stond. De bezorger wilde eerst niet toegeven dat hij eerst bij het huis met de nieuwe BMW had aangebeld.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:52

Ja, toen ik in 2014 op mezelf ging wonen, had ik natuurlijk een stofzuiger nodig en online besteld en toen die werd geleverd, vond ik het al apart want de doos was lichter dan je zou verwachten met een stofzuiger erin.

Ik kan mijn eigen foto niet meer vinden maar de inhoud was soortgelijk aan dit _O-

Afbeelding

Ik pieste toen zo wat in m'n broek van het lachen _O- maar ook om de gedachte dat er misschien een klein meisje vol smart zat te wachten op haar roze prinsessenkaptafel en misschien wel een stofzuiger heeft ontvangen _O-

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 16:08

Dat roze kaptafeltje :')
Ik kan me je reactie wel voorstellen

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 17:19

Dat was een vroege realiteitscheck voor dat meisje dan := :')

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:40

Niet het verkeerde, wel gekke situatie.

Had via bol bij grote dierenwinkel een vogelkooi besteld en kreeg een beschadigde geleverd. Kooi retour gestuurd, van bol kreeg ik geld terug, van de dierenwinkel een nieuwe kooi.

Ik kreeg de situatie niet uitgelegd aan klantenservice B-) :(:)
Dus eind van verhaal was dat ik gratis vogelkooi had :+ :Y)

Verder ook wel eens gehad dat we rugzakje met looplijn hadden besteld (oudste wou níet aan de hand en liep weg), maar er (qua uiterlijk netjes zoals besteld, op wat details na) kwam een gewoon rugtasje. Daar kregen we geld voor terug en mochten tas houden, omdat product niet voldeed aan beschrijving.

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 20:16

Kinke schreef:
Keell94 schreef:

dat was vast een leuk gesprek met de klantenservice :D

Haha viel mee gelukkig, vooral mijn vriend zat raar te kijken.
'weet je ckr dat je het goede hebt betsteld?' haha