Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lindsey_99 schreef:Wij hebben ook een waterontharder, van Pentair. Gekocht met korting op Black Friday, en zelf geinstalleerd. Eitje met de aansluitset erbij. Ideaal, het scheelt zo enorm veel poetswerk.
Suzanne F. schreef:Naspoelen met koud water helpt ook al enorm tegen kalkaanslag trouwens.
ikke schreef:Suzanne F. schreef:Naspoelen met koud water helpt ook al enorm tegen kalkaanslag trouwens.
Dat ook en daarnaast vraag ik me af: begin je dan pas met poetsen als je kalkaanslag ziet?
Ja, dan ben je ook te laat. Als je dan ook niet de juiste middelen gebruikt, dan heb je werk. Maar als je gewoon met enige regelmaat schoon maakt, heb je geen aanslag.
Gnome schreef:ikke schreef:Dat ook en daarnaast vraag ik me af: begin je dan pas met poetsen als je kalkaanslag ziet?
Ja, dan ben je ook te laat. Als je dan ook niet de juiste middelen gebruikt, dan heb je werk. Maar als je gewoon met enige regelmaat schoon maakt, heb je geen aanslag.
Dat zal maar je moet hier dan ook echt alles nadrogen etc. Je hoeft het niet te nemen maar dat het je leven echt een heel stuk makkelijker kan maken is naar mijn idee gewoon echt zo. Zeker voor mensen die helemaal geen zin hebben in super vaak schoonmaken.
germie schreef:Lindsey_99 schreef:Wij hebben ook een waterontharder, van Pentair. Gekocht met korting op Black Friday, en zelf geinstalleerd. Eitje met de aansluitset erbij. Ideaal, het scheelt zo enorm veel poetswerk.
Hoe wil je dat zelf installeren? Ik heb een waterput en dan loopt alles onder de vloer, maar de kruipruimte is geen echte kruipruimte,m aar een 'ligruimte' zo laag. Dus daar kan ik niet onder komen bijvoorbeeld.
germie schreef:Lindsey_99 schreef:Wij hebben ook een waterontharder, van Pentair. Gekocht met korting op Black Friday, en zelf geinstalleerd. Eitje met de aansluitset erbij. Ideaal, het scheelt zo enorm veel poetswerk.
Hoe wil je dat zelf installeren? Ik heb een waterput en dan loopt alles onder de vloer, maar de kruipruimte is geen echte kruipruimte,m aar een 'ligruimte' zo laag. Dus daar kan ik niet onder komen bijvoorbeeld.
Mungbean schreef:Ik vond het helemaal niets. Niet lekker. Het gaf ook een andere vage witte waas die lastiger is dan kalk.
Daar is een ouder topic over en daarin vond ik toen dit:
https://sanischoon.nl/vervuiling-door-waterontharder/
germie schreef:Inmiddels is een waterontharder geinstalleerd, eentje van Hydrosoft.
Of het bevalt moet nog blijken. Het installeren was een heel gedoe, ik heb het laten doen. Maar de verkopers van zowel Aquacell als Amysoft als van Meerendonck zeiden allemaal dat het onder de vloer door moest kunnen. Ik had er een hard hoofd in, en inderdaad, dat bleek niet te kunnen.
Dus nu hangt zowel de waterontharder als het zoutreservoir in de watermeterput. Dit had bij Amysoft o.i.d. niet gekund.
Het is dus niet altijd zo simpel als het lijkt.
Of ik echt minder aanslag ga krijgen moet nog blijken, daar heb ik de ontharder te kort voor.
Qua zeepverbruik in de wasmachine merk ik het niet
Ik heb helaas een nieuwe wasmachine moeten aanschaffen nog niet zo lang geleden omdat de trommel was afgebroken. En nu heb ik zo'n luxe ding die zelf bepaalt hoe veel wasmiddel er in moet. Ik heb niet echt het idee dat die rekening houdt met de hardheid van het water. Maar kan ook niet vinden hoe ik de wasmachine dan anders in stel.