Website te mooi om waar te zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Website te mooi om waar te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:38

Goede aktie is dat.

Inmiddels op n Belgische site gelezen dat er een paar mensen net wat besteld hebben op de site van de openingspost . Een iemand had een bedrag in US dollars van haar cc afgetrokken gekregen door een sierradenwinkel...en de anderen hopen, dat t geen oplichting is.

Pfffff.... het werkt helaas wel

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 18:43

Hahaha wat vreselijk naïef zeg :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:07

https://www.facebook.com/abivapublishing

Dit is ook weer zo gek. Deze pagina kreeg ik op mijn tijdlijn met 80% sale op F1 merc. maar ga je dus naar de fb pagina, dan is het een compleet ander bedrijf. Wat dus al wel 11 jaar bestaat maar dan nog. Het gaat over educational items ofzo.

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:15

op Facebook advertentie van ariat Europa.....80% korting

is FAKE

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:17

Er kwam gisteren in het black friday topic ook al een nep site van Horze voorbij - die is inmiddels ook offline. Wel erg voor het merk - je zal maar je zaak en website zo misbruikt zien worden door oplichters.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:21

Het lijkt ook wel of oplichters extra gebruik maken van BF. Ik zie zooooveel fake pagina's voorbij komen, echt niet normaal. En als je dan gaat kijken dan doen ze soms ook echt hun best om mensen het voordeel van de twijfel te geven. Die horze fake hadden zelfs iets van 130 reacties ofzo, allemaal postiief natuurlijk. Ging je verder kijken, dan waren het allemaal mensen uit Azië die niks met paarden hadden. Van die fake profiles dus. Maar die profielen zien er verder gewoon echt uit, zo gek is dat. Ze proberen er dus echt wat van te maken, en blijkbaar trappen er ook genoeg mensen in.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 18:41

wildwestwill schreef:
op Facebook advertentie van ariat Europa.....80% korting

is FAKE

Waar baseer je dat op? Bij mij is het gelinkt naar de officiële site van Ariat en kun je ook gewoon via Klarna betalen.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 19:40

Die van Ariat is inderdaad een scam. Ik heb via Insta de advertentie gezien, site zag er echt uit, daar stond dat de prijs kwam door pakketten die niet waren afgehaald en dat ze daarom de prijzen zo goedkoop hadden.
In de bevestigingsmail die ik kreeg stond dat ik meteen een mail er achteraan zou krijgen met track en trace. Die mail kwam nooit. Zelf gemaild, kreeg antwoord en na nog een paar mails een code die het niet deed.
Degene op de mail zei dat het pakket er allang had moeten zijn. Overal heen geweest met de code en daaruit konden we opmaken dat het pakket uit Amerika was verstuurd, via verschillende steden daar, naar België en toen naar Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam was gestuurd, toen weer terug naar Amerika en daarna weer terug en in de buurt van Rotterdam. Daar zou het moeten zijn. Daar achteraan geweest, bleek om een pakket met van iemand anders te gaan.
Nog een stel mails verder zouden ze een nieuw pakket opsturen. Ik had toen aangegeven dat ze nog hooguit een week hadden om te leveren en dat ik anders mijn geld terug wilde.
Na een week was er uiteraard nog niks en na nog verschillende mails kwam het antwoord: No refunds.
Mail er achteraan gedaan dat er op de website een refund policy staat, daar hadden ze geen antwoord op.
De bank gebeld en ik heb mijn geld terug, maar dat heeft in totaal ruim 2 maanden geduurd, zo´n 40 mails heen en weer en heel veel stress gekost.

Dus nee, die van Ariat absoluut niet doen!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:21

Ik heb via deze site besteld:
https://www.ariat.com/nl/en, dat is de officiële Ariat site voor zover ik kan nagaan. Ik heb gekozen voor achteraf betalen dus ik hoop dat het op deze manier wel goed komt. Wordt wel spannend nu...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:24

Die heb ik ook besteld, ook via klarna, veronderstel dat een scam site geen klarna aanbied. Ook Nederlands contactadres etc. De meeste scamsites vind je niet op Google dacht ik.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:30

Er zijn inderdaad ook wel een hoop nep Ariat sites in omloop maar deze lijkt wel erg echt. Ik verwacht inderdaad ook geen Klarna bij een scam site dus hopelijk komt het goed en anders is er nog geen man overboord gelukkig. De aanbiedingen zijn wel erg goed dus ik ben benieuwd of het daadwerkelijk geleverd wordt...

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:32

Ik hoop het ook voor je. Ik doe het in ieder geval niet meer, heb mn lesje geleerd en rij wel gewoon naar EJ als ik nieuwe Ariats nodig heb.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 21:46

Nou ik snap dat je er wel van genezen bent Eefke85, was jouw bestelling ook via de site waar ik de link van geplaatst heb?

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 10:10

IK heb zondag besteld bij Ariat en de bestelling komt vanavond binnen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 12:00

kimmetje26 schreef:

Hier ook zondag besteld, maar nog geen verzendbevestiging gekregen :\

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 13:22

Cemlys schreef:
kimmetje26 schreef:

Hier ook zondag besteld, maar nog geen verzendbevestiging gekregen :

Die kreeg ik pas vanochtend.
en vanavond komt het pakketje binnen.
Ik denk dat het gewoon heel erg druk is

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 13:30

Ja ik zie nu in de postnl app dat het morgen komt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:27

ellepel schreef:
Ik ben gaan zoeken op het mailadres van de site en kom wel uit op iets waarvan ik denk dat er gewaarschuwd word voor oplichting…ik,ken alleen geen woord Frans :')
https://www.signal-arnaques.com/scam/view/801175

Ja arnaques betekent oplichters. Is een heel fijne site. Als je gebeld wordt door arnaques of mails of sms'en krijgt of sites, kun je daar als particulier een review daarover achterlaten. Helaas al een aantal keren gedaan. En als er meer mensen zijn die bij zo'n bedrijf een arnaque-review achterlaten, dan weet je dus dat je gelijk had en dat het idd een schurk is.

En idd het geldt gewoon echt, als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo.

(beetje o.t. We zochten een pelle, dat is een graafmachine, ik woon dus in Frankrijk. We vinden er eentje on line voor een mooie prijs. Niet te gek dat we het verdacht vonden. Dus we gaan in zee met die persoon, allemaal via email. Maar het ding stond loei ver weg om te gaan bezichtigen. Was geen probleem hij kwam hem wel brengen en als we hem niets vonden dan raakte hij hem bij ons in de buurt wel weer kwijt. Hm, dat vonden we wel gek. Maar goed, why not.
Dus de datum van afspraak kwam en of we dan de reiskosten vast vooruit wilden betalen van het transport à 400 euro. Hm, grotere alarmbel.
Dus toen zijn we gaan zoeken en speuren op internet. We vinden het bedrijf, ja ingeschreven bij Franse kvk, netjes alles geregeld, keurig bedrijf. Dus we bellen het tel.nr op die site. Krijgen we een heel aardige meneer. Hij verkoopt helemaal geen graafmachines. Alleen maar tractors!
Was zijn site dus gehacked en overgenomen en er waren gewoon advertenties bijgezet van van allerlei auto's en machines! We hebben toen samen met die meneer aangifte gedaan van oplichting. Maar daar hoor je nooit meer wat van.)

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 17:52

MerleSimone schreef:
Wauw := Ze gebruiken letterlijk het logo van het merk Horze, en hun prijzen zijn zó laag dat ik toch hoop dat iedereen snapt dat dit niet kan :') Ik kreeg ook een pop-up met 'aanbiedint' dus ze zijn niet super secuur geweest haha. Kan je dit ergens melden?
Bij de hostende partij als abuse. Hosters zijn hier niet blij mee, geeft hun IP-ranges een slechte reputatie waardoor die als spam gemarkeerd worden of zelfs geblokeerd, en hebben vaak ook zero-tolerance policies hiervoor om die reden. Hostende partij kun je vinden met een zogenaamde WHOIS, als je even online zoekt kun je vinden hoe je dat doet. Maar het blijft dwijlen met de kraan open helaas.

Wel ff opletten dat het echt om een scam webshops gaat, of spam mails, of wat voor andere sketchy dingen dan ook. Hoewel een beetje nette hoster zelf ook even onderzoek doet, dus in die zin is een melding bij een vermoeden mogelijk ook nuttig.

Mocht je er gekocht hebben, kun je ook bij de politie aangifte doen van oplichting natuurlijk. Ze zullen (ivm capaciteitsproblemen) weinig doen met 1 melding, zeker als het om een relatief laag bedrag gaat, maar als er een hoop meldingen over 1 partij komen wordt dat anders. En die komen er enkel als men meld.

Overigens zijn scam webshops een enorm groot probleem. De politie heeft zelfs een nepwebshop gemaakt om awareness te verspreiden, want het is wel echt een dingetje.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:01

Wauw goed zeg van de politie! Ik heb ook even geklikt en een legobouwpakket gekocht, LOL.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 21:12

Mijn bestelling van Ariat is gelukkig goed binnen gekomen!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 22:15

Hoe kan je goed zien of een site betrouwbaar is of niet? Ik word toch een beetje huiverig, zeker nu met black friday dat er 50% kortingen of meer soms voorbij komen. Ik wilde schoenen kopen, maar kreeg steeds een foutmelding met creditcard betalen en krijg gelijk achterdocht. Maar kan de site wel terug vinden op review sites (en meestal positief)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 22:48

Als je hem hier post dan wil ik wel met je meekijken, anders users misschien ook wel.

Ik kijk altijd of ik spullen uit China herken, of dat ik dezelfde spullen op AliExpress terug kan vinden. Verder kijk ik ook naar het kvk, het kvk haal ik ook door Google om te controleren of dat overeen komt met wat op de site staat. Verder ook naar de levertijd, 10-16 dagen is vrijwel gegarandeerd een dropshipper.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 23:16

Kijk even naar het contactformulier. Check de facebookpagina. Kijk naar typefouten.
En google de naam van de site. Dat helpt vaak ook al.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 02:30

Kvk nummer controleren, en even kijken of er reviews te vinden zijn. Alleen maar goede reviews is verdacht, veel slechte reviews spreekt voor zichzelf.