Zoolgangster schreef:Zunzuncito schreef:Oh, ik had een collega die altijd heerlijke mandarijntjes kocht en ik ben gaan vragen waar hij ze kocht (kistje, van AH) en dat is nooit meer verkeerd gegaan.
Ik weet wel dat als je de schil een klein beetje met je nagel indrukt en ruikt, dan leer je heel snel welke geur je wil hebben en welke niet. De ene mandarijn ruikt lekker zoet, maar die met dunne zuurderige lichtoranje of gelige schilletjes, liever niet .
Dus jij zit iedere keer in het fruit van de supermarkt te pulken?
Van die (ouwe) vrouwtjes die echt alles door hun handen laten gaan. Ook de bloemkolen. In Coronatijd zei ik daar wat van. "Mevrouw, gaat u die bloemkolen ook ontsmetten, of koopt u ze allemaal" . Vond ze niet zo leuk.....

Ik weet niet hoe oud ze waren, maar ze hadden allebei al fruit op.
. Ze zijn wel wat duurder inderdaad, maar bij mijn groenteboer betaal je per mandarijn dus ik kies precies hoeveel ik er wil. Na aankoop eet ik altijd eerst de zachtere op, daarna pas de hardere. In mijn idee helpt dat ook
. Van rassen heb ik geen kennis. Mijn beste tip voor het schillen is een verticaal beginnetje maken een halve centimeter onder het kroontje, dan in één haal de bovenkant eraf inclusief de witte sliertjes in het midden, dan een keer halfrond schillen, waarna in één haal de onderkant, inclusief witte sliertjes, ook eraf kan. Dan heb je als het ware een soort s-vorm eraf geschild, super handig want een schil in één stuk is veel makkelijker weg te gooien of mee te nemen