black_kelpie schreef:Zolala schreef:Misschien inspireer ik hiermee andere Bokkers zonder tuin! Ik hoop dat in ieder geval in mijn directe omgeving wel te doen.. Want al die kale balkons vind ik gemiste kansen.
Ik weet van in ieder geval 1 persoon met balkon dat je dat al hebt gedaan![]()
![]()
En dit is ook een beetje het doel van het topic, inspireren en bewust maken dat het in het algemeen groener mag, maar dat niet alle groen ook nuttig is voor dieren. En ik heb ook echt wel planten staan die ik mooi vind maar die hier in de verste verte niet vandaan komen. Het punt is ook niet dat alles persé inheems moet, wel dat er een beetje over nagedacht wordt.
En een reiger op je balkon ook, heerlijk
Ha, wat fijn!!

En ja, ik ben zelf dol op seringen, en zou die niet graag willen missen - dus die heb ik in allerlei soorten op mijn 'eigen' balkon aan de andere kant

Ik ben het volledig met je eens dat iedere groene stap er weer één is, de afgelopen maanden heb ik enorm veel gelezen en geleerd over zowel inheems groen, stinsenplanten en -bollen, als vogels en insecten, en het is zo de moeite waard om je er eens in te verdiepen.
Een erg leuk 'instap' boek vond ik trouwens "Het Bijenbalkon", van Caspar Janssen. Die begon ook zómaar, en op die manier leer je al doende met hem mee.
Iemand een leuke naam voor een reiger? Hij/zij komt zo regelmatig kijken of ik ECHT niks voor reigers te eten heb