Trouwjurk, wat te doen na de bruiloft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Trouwjurk, wat te doen na de bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 21:21

Captain, maar jouw jurk kan echt nog heel goed naar een heel mooi feest!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:09

Zag laatst iemand die had een nisje in haar hal van de woning en heeft een grote fotolijst laten maken met glas en de jurk in die nis opgehangen op een paspop. Lijs tmet glas ervoor, lampjes erop gericht en heeft zo een toffe herinnering. Ik heb ook zoon nisje maar ben niet het type om mn trouwjurk daar op te hangen. Bovendien zit die helemaal onder de groene vlekken van paardenkwijl van de shoot.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 10:02

Als ik zou trouwen dan zou ik de jurk daarna op een paspop hangen en in een slaapkamer of op de overloop ofzo zetten denk ik. Als sierstuk. :D

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 12:35

Als ik dit zo lees, ben ik heel blij dat mijn jurk gehuurd was en dat ik er verder geen emotionele band mee kon krijgen. Het is toch eigenlijk best zonde om zo'n duur ding maar 1x te dragen en verder in de kast te laten hangen. Ik zou er afscheid van nemen en weg met dat ding. Dat lucht vast op. Maar goed dat ben ik (en ik heb verder best veel moeite met afscheid nemen van spullen)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 13:15

Dit is de rede dat ik er een huur. Wat moet ik met zo’n jurk daarna.
Daarna laat ik met behulp van foto’s er een miniatuur van maken als aandenken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 13:22

pjer schreef:
Als ik dit zo lees, ben ik heel blij dat mijn jurk gehuurd was en dat ik er verder geen emotionele band mee kon krijgen. Het is toch eigenlijk best zonde om zo'n duur ding maar 1x te dragen en verder in de kast te laten hangen. Ik zou er afscheid van nemen en weg met dat ding. Dat lucht vast op. Maar goed dat ben ik (en ik heb verder best veel moeite met afscheid nemen van spullen)

Nou, dat dus.
Ik heb bewust geen standaard trouwjurk gekocht. Naast dat ik het niet mooi vind, vind ik het ook zonde van het geld. Ik heb een leuk jurkje gekocht dat ik nu nog steeds gewoon kan dragen.
Verder hecht ik er weinig waarde aan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:06

belle_boef schreef:
Dit is de rede dat ik er een huur. Wat moet ik met zo’n jurk daarna.
Daarna laat ik met behulp van foto’s er een miniatuur van maken als aandenken.

Dat is echt een veel beter idee dan er een kopen!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 14:51

Ik ben nog niet getrouwd, maar ik vind optie 4 echt een leuke! Misschien zijn er wel meerdere kledingstukken van te maken zelfs. En het blijft een speciaal kledingstuk op deze manier

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:16

pjer schreef:

Ik heb er ook geen emotionele band mee, maar krijg hem niet weg _O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 15:46

Ik heb achteraf spijt dat ik gekocht heb en niet gehuurd. Echter wilde ik absoluut geen 'say yes to the dress' taferelen met tissues enzo en vooral geen gefrut aan mijn lijf. Ik wil gewoon een jurk passen, mooi? Dan neem ik hem mee. Houdoe en bedankt. Geen gepluk en tierelantijntjes etc. Dus ben naar n speciale shop geweest waar ze geen bullshit hadden, gewoon: wat zoek je? Ok, deze opties even passen, die mooi? Ok dan hier betalen aub.
Zonder afspraak, heel gedoe enzo.
Maar ik heb idd ook geen idee wat ermee te doen. Wel lijkt het me leuk om te kijken of ik er over 5 jaar nog in pas.
Ik kocht mijn jurk in 2022 en trouwde dit jaar pas. Paste nogsteeds!

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 16:24

Mijne na scheiding aan mijn zus gegeven voor de stof geen idee wat ermee is gebeurd was ook goedkope jurk van 100 euro

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 19:25

Mijn jurk hangt bij mijn ouders op de vliering in een hoes. Maar, bedankt voor dit topic, want dan ga ik er weer eens achteraan! Er zit een kleine scheur in het kant, na reparatie kan hij de verkoop in. Ik heb hem tweedehands gekocht, had hem online al gezien toen ik gewoon eens aan het zoeken was. Toevallig kwam ik hem daarna op een soort markplaats tegen, in dezelfde stad en in de goede maat. Als ik hem straks ga verkopen is dat voor 250€ ofzo, lijkt me wel haalbaar.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 22:40

Selina schreef:
Ik heb mijne altijd op zolder bewaard maar nu ik gescheiden ben wil ik er ook eigenlijk vanaf. Maar volgens mij is verkopen vrij lastig? Mensen die daadwerkelijk hun jurk verkocht hebben gekregen?

Ja!
Ik heb mijm trouwjurk een halfjaar na de bruiloft (1994), in overleg met mijn ouders, verkocht via een boetiek voor tweedehands trouwjurken. We woonden in een klein huis, dus die jurk hing in de weg.
Van de opbrengst heb ik een Hartman tuinset gekocht en daar jarenlang veel plezier van gehad.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 23:10

pjer schreef:

Echt he, ik heb ook echt spijt van mijn jurk. Sowieso van de hele bruiloft, zo veel geld voor 1 dagje. Ik ga hem verkopen als het lukt. De jurk is gelukkig wel nog super mooi.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 23:31

Een dressing klinkt als inloopkast (Dressing Room) :) .

De mijne was met bloed zweet en tranen door mijn zus gemaakt. Desondanks (wel met haar goedkeuren) verkocht. Gewoon, via MP. Was uiteraard geen 3000 e, dat dan wel. Zeker na al dat noeste werk jammer als het maar 1x wordt gedragen! Plus ik had hem anders vast al lang en breed in de kliko gekieperd bij een van de vele verhuizingen :+ .

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 00:31

Oh mocht iemand trouwens van haar jurk afwillen en er heel veel anderen een plezier mee doen, in het noorden (vlakbij Leeuwarden) zit Bridezilla. Daar kun je jurken passen voor de lol. Een ontzettend leuk uitje om te doen. Zij heeft een enorme collectie en is altijd wel op zoek naar nieuwe jurken. Ze krijgt regelmatig jurken gedoneerd, geen idee trouwens of ze er ook voor betaald.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 02:30

Hoi,
Ik heb even zitten zoeken, helaas kan ik m niet vinden.

maar ik kan me een topic herinneren van iemand die ook niet wist wat ze met haar trouwjurk moest doen en had zin om er mee te doen, wat op je trouwdag echt NIET doet:
hem enorm vies maken!
Ik kan me foto's herinneren van iemand met trouwjurk op het paard in het water, echt een hilarische fotosessie werd het :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 07:08

Ik heb gehuurd. Ideaal en bovendien niet getrouwd in een jurk maar in klederdracht.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:05

Geen idee of je kinderen hebt of neemt, maar zo wel zou ik het daarvoor bewaren. Prachtig erfstuk!
(Los daarvan zou ik het zelf überhaupt nooit kunnen wegdoen vanwege de emotionele waarde en dus conserveren zonder te laten verpesten. Bijv. In een mooie diepe lijst met je geloften en bruidsboeket..)
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 17-11-24 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:09

Mijn zus heeft het wiegje laten bekleden toen ze zwanger was met de stof van haar jurk.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 11:17

Volgens mij geeft TS in de eerste post aan dat ze geen kinderwens heeft. Dus bovenstaande ideeën zijn leuk, maar niet van toepassing

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 12:52

En als je wel een kind krijgt, is de vraag of die ooit gaat trouwen en dan de jurk van haar moeder wil hebben.
Het lijkt mij een behoorlijke druk op dat kind leggen ( " ik heb die jurk speciaal voor jou dertig jaar bewaard").

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 13:06

Ik heb zelf destijds geen "echte" trouwjurk gekocht, omdat het voor mij niet goed voelde om zoveel geld te spenderen voor dat korte (maar mooie) moment wat mijn trouwen was. En ik was er ook gewoon het type niet voor, ik ben nogal nuchter :)

Zou ik een mooie trouwjurk hebben, dan zou ik de jurk met heel veel plezier schenken aan iemand die zich geen trouwjurk kan veroorloven. Eventueel via een organisatie of zoiets.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 13:19

Trouwjurk heb ik twee weken na huwelijk alweer verkocht, zegt mij eigenlijk niets want dat was toen de regel, je droeg een jurk. Achteraf had ik m’n zin door moeten zetten en gewoon een mooi broekpak moeten nemen.
Ik heb wel de trouwhandschoenen van mijn moeder gedragen, die heb ik nog steeds, 68 jr oud en heel erg aan gehecht.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 14:27

Wij hebben 2 jaar na ons trouwen een trash your dress shoot gedaan

Wij zijn te water gegaan,daarna mijn jurk naar de stomerij gebracht waar hij helaas verloren is gegaan bij een brand in de wasserij.