Nieuwe wasmachine: Miele vs. andere merken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:21

Ik heb sinds kort een Siemens was droog combi en ik ben er boven verwachting tevreden mee. Hiervoor een LG gehad. Ook fijn maar deze is toch nog wel een klasse beter.

Renee1991

Re: Nieuwe wasmachine: Miele vs. andere merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:43

Wij hebben nu bijna 9 jaar een AEG en die doet het super. Bosch/Siemens is ook altijd een goede koop, Duitse degelijkheid :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:45

Draai en droog mijn was al de laatste 7 jaar met een Siemens. Geen klachten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:55

Hier een samsung. Maar dat deuntje wanneer het ding klaar is... Moet dat _O-

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 09:56

Lizenlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:43

Ik heb een goedkope samsung die destijds 300 Euro kostte, werkt al 7 jaar prima en ik draai 2 wassen per dag. De paardendekens gaan er ook in net als de kussens van de katten. Kortste programma is 15 minuten, ideal om nieuwe kleding de eerste keer te wassen. De mogelijkheid om het programma stop te zetten om nog was toe te voegen vind ik ook ideal.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 11:13

Hier een siemens gehad, nog geen 4,5 jaar mee gewassen en nu is de pomp kapot. Kosten nieuwe pomp €200...... Reparatie is dus wel wel mogelijk, maar wat volgt er en wanneer?!
Hierdoor nu de keus gemaakt om even iets meer neer te leggen en te gaan voor een nieuwe machine gezien baby 2 onderweg is en ik straks niet weer zonder wasmachine zit :=
Alleen hebben we door een paar flinke tegenvallers en onverwachte kosten nu niet het budget om voor een a merk te gaan, en komt vanmiddag eindelijk mn nieuwe wasmachine, dit keer een beko.

Mijn ouders hebben nu hun 3e miele in de 35 jaar dat ze getrouwd zijn.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:45

Winged schreef:

Nee, die kun je uitzetten :Y)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:52

Hoe is je gezinssamenstelling/ hoeveel was heb je in de week.
Ik ben alleen en draai 3 wasjes per week, soms 4

Een miele was voor mijn verbruik dan helemaal niet rendabel, de verkoper raadde mij dan AEG of Bosch aan.

Heb je ook geen ruimte om wasmachine en droger op elkaar te plaatsen?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:11

Ik ben alleen bekend met Miele, en daar heel tevreden over.
Maar zoals Evelyne vraagt, kunnen ze niet op elkaar? Wij hadden ze hiervoor op elkaar met enkel een trilplaat er tussen en dat is 5 jaar goed gegaan zonder dat ze gingen schuiven (daarna zijn we verhuisd en konden ze weer naast elkaar).

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:07

ik heb overigens de omgekeerde stap gemaakt, van alleen wassen naar was/droog combinatie.

Ik kan ook alleen maar 1 machine kwijt. Ik ben dus geen droger gewend, maar in de winter duurt het wel erg lang voordat de was droog is en kon je dus niet doorwassen. Nu heb ik 1 was aan de lijn en de volgende in het was/droog programma.

Ik heb allerhande extra's maar merk dat ik ze weinig gebruik. De machine past heel goed de tijd van het programma aan op het gewicht in de wasmachine en de wastijd valt dus ook reuze mee.
Omdat ik een klein huishouden heb is de wasmachine eigenlijk nooit maximaal gevuld en dat scheelt echt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:09

Hier een AEG, prima machine.

Daarvoor een Bosch die dus in de "brand" is gevlogen, goedkopere machine maar nog maar 3 jaar oud.
Gelukkig was ik thuis en heb ik snel de stekker eruit kunnen halen en is het bij roken gebleven.
Dat komt er hier niet meer in.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 14:20

Mellow, wat heftig! Dat lijkt me een nachtmerrie. Weet je wat de oorzaak was?

Ik zag nog wat vragen voorbij komen, nog niet aan toegekomen om mijn laptop te pakken, dus even op deze manier:

- We hebben inderdaad een tweedehands wasmachine gekocht, maar wel van kennissen waarvan we weten dat zij de machine goed hebben onderhouden. Was pas 3,5/4 jaar oud. Wij hebben hem 1 jaar gehad, en machine “overleden” ná komst monteur (zie eind epost).

- We hadden de Powerwash 2.0 was-droog combi.

- Er passen helaas geen twee machines op elkaar omdat we een schuin dak hebben.

- Het liefste zou ik ook een was droog combi hebben, maar niet als die sneller kapot gaan.. In de winter is het wel vooral vervelend. Maar misschien hebben we over een paar jaar wel de ruimte.

- Twee wasmachines naast elkaar zou in theorie passen, alleen omdat het een inham is, zou het deurtje van de machine in de hoek maar half open kunnen.

- We zijn met zn 2en, en de komende paar jaar ook niet van plan om uit te breiden ;)

Een machine met een bovenlade zou dus wél kunnen, maar ik dacht te horen dat die kwaliteit niet geweldig is :P

Met onze machine hebben we, ook volgens de Miele monteur, gewoon ontzettend pech gehad.

Monteur kwam in eerste instantie omdat die niet meer goed droogde. Maar na het bezoek van de monteur is de machine helemaal kapot gegaan: iets met het het elektriciteitscircuit. Wasmachine gaat ook nog wel aan, maar op hele onbetrouwbare tijden. Niet altijd.

Dus ik was ook wel teleurgesteld dat het lijkt alsof het door de monteur erger is geworden :Y)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:44

Heb je geen garantie op de reparatie en of het onderdeel?

De onderdelen zelf zijn vaak niet zo duur, maar als je het moet laten doen, betaal je dat ook natuurlijk.

Misschien kan je kijken naar een kleinere droger? Ik gooi van bovenkleding bijv niet alles in de droger.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 14:46

Desireeeee schreef:
- Twee wasmachines naast elkaar zou in theorie passen, alleen omdat het een inham is, zou het deurtje van de machine in de hoek maar half open kunnen.

En een bovenlader dan?
Als degene in de hoek met bovenlader neemt, past dat dan niet?

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 15:25

Monteur is langsgeweest, wij hadden een all-in vaste prijs, maar die gaf aan dat het niet te repareren was!

daantjuhhh schreef:
Desireeeee schreef:

En een bovenlader dan?
Als degene in de hoek met bovenlader neemt, past dat dan niet?

Klopt, daar heb ik ook aan gedacht (staat wat verder naar beneden in mijn bericht), maar vernomen dat we kwaliteit van drogers en wasmachines met bovenladers minder is? Anders is dat wel een optie denk ik :)
Laatst bijgewerkt door Desireeeee op 05-11-24 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 15:42

Waarom geen wasmachine met een bovenlader dan?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 15:47

Volgens mij is alles te repareren en te vervangen. Vorige week op zoek geweest naar onderdelen en kwam echt elk onderdeel wel tegen.
Laatst ook voor de stofzuiger gezocht. Wij hebben niet zo een bekend merk, maar alles kan vervangen worden.

Dan zal het een zwarte klus zijn geweest? Hij heeft ook garantie op de onderdelen en geeft anders toch gewoon garantie op de reparatie?

Bij een bovenlader zal het eraan liggen hoe de trommel draait denk ik? Ik ken ze in drogers niet, maar mijn ouders hadden heel vroeger een bovenlader wasmachine en de trommel hangt hetzelfde, maar er zat een klep in om de was erin te doen.

Ik heb in mn eerste flatje ene extra smalle wasmachine gehad met mijn man samen.

De was/droger combi's hoor je altijd veel verschillende dingen over. Wij wassen niet zo heel veel, maar denk dat als je 2 wasjes per dag wil doen, het wel een te lang programma is in totaal.
En je moet het dan echt goed schoonhouden. Bij drogers is vooral stof een probleem en dat heb je toch altijd wel.

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 15:57

Nee, het was niet zwart, het was een monteur van Miele zelf. Maar monteur gaf aan dat de kosten van reparatie niet opwegen tegen de kleine kans op succes dat het werkt. Ik denk dat ik daar dan maar op moet vertrouwen..

Wat ik heb gehoord over bovenladers geldt voor zowel wasmachine als droger. :)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:08

Liselot schreef:
Wij zijn heel tevreden over bosch. Voor zowel de wasmachine, de droger, de vaatwasser, de oven en ga zo maar door haha

Hier ook de vaatwasser, wasmachine en de stofzuiger van Bosch!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:18

black_kelpie schreef:
Winged schreef:

Nee, die kun je uitzetten :Y)

Ik ga nu uitzoeken hoe _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:29

Desireeeee schreef:
Nee, het was niet zwart, het was een monteur van Miele zelf. Maar monteur gaf aan dat de kosten van reparatie niet opwegen tegen de kleine kans op succes dat het werkt. Ik denk dat ik daar dan maar op moet vertrouwen..

Wat ik heb gehoord over bovenladers geldt voor zowel wasmachine als droger. :)

Ik weet niet wat er mis mee was, maar ik denk dat dat vooral te maken heeft met het loon van de monteur. Want onderdelen kosten meestal de wereld niet. Het is vooral de tijd ze te vervangen.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:11

Ik heb deze van haier; https://www.coolblue.nl/product/869937? ... duct-share
En heb toen een tweedekans gekocht die wat krassen had op de achterkant (maakt mij dat uit) dus nog wat op bespaard ook. Heeft veel goeie programma's, is naar mijn idee zuinig, en gaat inmiddels ruim 5 jaar mee.

Ik kan sowieso coolblue wel echt aanraden. Als ik me niet vergis nemen ze de oude ook weer voor je mee maar dat zou je even extra moeten checken

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:51

Klopt hoor van Coolblue, mijn dochter had ‘s avonds een nieuwe droger besteld en de volgende ochtend half negen stonden ze voor de deur en brachten hem netjes boven en de oude namen ze mee.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:00

Ik heb een AEG (veel mensen die ik ken ook) en ben er tevreden mee. Alleen mijn handdoeken 'scheuren'. Ik dacht eerst dat ik een slechte batch van de Hema te pakken had, maar bij een andere handdoek gebeurt het nu ook. Geen idee of het door de machine komt.