Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tazzey schreef:Welke pen heb je gekocht? Fijn dat je geslaagd bent daar. Maar de service bij Appelboom niet goed? Daar kijk ik oprecht van op, ik ervaar de service van Joost als uitmuntend. Ook als je achteraf problemen hebt met een nib die je niet lekker krijgt dan staat Anabelle voor je klaar.
Naomi_Jortje schreef:Ik had vroeger hetzelfde als jij en schreef toen een keer met een hele fijne pen van een vriendin en had er gelukkig een foto van gemaakt.
Sindsdien zweer ik echt bij deze pennen en vind ik iedere andere pen niet fijn schrijven. Op kantoor heeft iedereen mijn pennen inmiddels ook gepikt omdat ze ze fijn vinden haha. Zijn gewoon bij de Bruna te verkrijgen
https://schneiderpen.com/nl_nl/balpenne ... 675075901/
Vetra schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen en heb geen tip, dus weet eigenlijk niet of ik dit mag plaatsen. Maar ik vind het erg jammer van inkt van vulpennen, dat die over de jaren verbleekt. Ik heb schriftjes van vroeger waar ik dus niks meer aan heb, om het zo licht is geworden.
Wellicht is de moderne inkt beter maar wellicht iets om rekening mee te houden.
Vetra schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen en heb geen tip, dus weet eigenlijk niet of ik dit mag plaatsen. Maar ik vind het erg jammer van inkt van vulpennen, dat die over de jaren verbleekt. Ik heb schriftjes van vroeger waar ik dus niks meer aan heb, om het zo licht is geworden.
Angelaa2 schreef:Naomi_Jortje schreef:Ik had vroeger hetzelfde als jij en schreef toen een keer met een hele fijne pen van een vriendin en had er gelukkig een foto van gemaakt.
Sindsdien zweer ik echt bij deze pennen en vind ik iedere andere pen niet fijn schrijven. Op kantoor heeft iedereen mijn pennen inmiddels ook gepikt omdat ze ze fijn vinden haha. Zijn gewoon bij de Bruna te verkrijgen
https://schneiderpen.com/nl_nl/balpenne ... 675075901/
Deze zijn top idd. Had ik op mn oude werk ook
Lijsken schreef:Vetra schreef:Ik heb niet het hele topic doorgelezen en heb geen tip, dus weet eigenlijk niet of ik dit mag plaatsen. Maar ik vind het erg jammer van inkt van vulpennen, dat die over de jaren verbleekt. Ik heb schriftjes van vroeger waar ik dus niks meer aan heb, om het zo licht is geworden.
Dat zou inderdaad zonde zijn, zeker met dagboeken…
Heeft iemand tips over waar ik op kan letten bij het kopen van inkt?
En nu ik er over nadenk; ik werk ook best vaak met een combinatie van pen (voor to-do lists) die ik later afstreep met een markeerstift of gewone viltstift. Gaat dat goed met vulpeninkt?
Tazzey schreef:Grappig dat dat zo kan verschillen. Ik heb ook een Kaweco en ik pak hem eigenlijk nooit omdat hij zo licht is, hetzelfde heb ik met mijn Lamy's ook. Ze schrijven fijn qua penpunt maar ik vind ze zo licht.
Ik hou echt van een pen met een fijn gewicht. Mijn Montegrappa is ook zo lekker zwaar. De TWSBI Vac 700r's zijn prima als ze helemaal vol zijn, zodra ze leeg raken vind ik ze ook te licht.
Tazzey schreef:Kleine nuance, maar denk dat je bedoeld dat de pennen in dit set van Lamy licht van gewicht zijn? Ik hoor in dit topic al paar keer "Lamy's X" over Lamy pennen in algemene zin. Maar mijn Lamy pen past bij geen van de beschrijvingen over Lamy zo ver. Die heb ik juist gekozen omdat hij relatief zwaar is, rond, stevig metaal, niet zo dunnetjes als veel goedkope balpoints noch met een extra dikke grip, etc. Ze hebben best veel verschillende modellen met verschillende kenmerken (merkte ik toen ik ging testen in de winkel).Let wel, als je een zwaardere pen zoekt moet je deze niet hebben. Lamy zijn fijne pennetjes maar wel erg licht en plastic