Helaas heb ik nieuwe buren aan de ene kant die de halve nacht tegen elkaar schreeuwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tink89 schreef:Wat zijn sommigen hier lange slapers joh...
Ik heb een veel grotere hekel aan mensen die nog na het avondeten aan de slag gaan met aan de auto sleutelen/klussen/het gras maaien dan aan mensen die om 7 uur beginnen.... dan moeten de kinderen namelijk naar bed en heb ik veel meer last van herrie dan 's ochtends.
Tink89 schreef:Wat zijn sommigen hier lange slapers joh... als wij met onze verbouwing in het weekend pas na 10 of zelfs 12 uur zouden mogen klussen, had het twee keer zo lang geduurd, denk ik. Da's toch geen werkdag, van 12 tot 18 ofzo? Onze buren hebben honden die 's ochtends om half zes beginnen met blaffen en wij hebben een half jaar lang gewoon geklust van 7 's ochtends tot 20 uur ofzo. Ook in het weekend als dat nodig was, al hielden we er dan wel een beetje rekening mee om pas na half 9 ofzo herrie te gaan maken. En na dat half jaar een bloemetje gebracht voor de overlast.
Neonlight schreef:Tink89 schreef:Wat zijn sommigen hier lange slapers joh... als wij met onze verbouwing in het weekend pas na 10 of zelfs 12 uur zouden mogen klussen, had het twee keer zo lang geduurd, denk ik. Da's toch geen werkdag, van 12 tot 18 ofzo? Onze buren hebben honden die 's ochtends om half zes beginnen met blaffen en wij hebben een half jaar lang gewoon geklust van 7 's ochtends tot 20 uur ofzo. Ook in het weekend als dat nodig was, al hielden we er dan wel een beetje rekening mee om pas na half 9 ofzo herrie te gaan maken. En na dat half jaar een bloemetje gebracht voor de overlast.
Niet iedereen heeft een baan tijdens kantoortijden he.![]()
Verbouwen is een ander verhaal, maar de normale klusjes rond huis kan best wel wat rekening met buren gehouden worden als er voor de buren hoorbaar geluid is.
Ik word er echt niet blij van als ik avonddienst heb en om 3 uur in bed ligt dat de buurman om 7 uur gaat bladblazen (en bladblazen is dagelijkse bezigheid nu in deze periode). Gelukkig doet hij dat niet en weet hij ook wanneer wij avonddienst hebben.
As we speak, hij is net begonnen met bladblazen.
Tink89 schreef:Ik heb een veel grotere hekel aan mensen die nog na het avondeten aan de slag gaan met aan de auto sleutelen/klussen/het gras maaien dan aan mensen die om 7 uur beginnen.... dan moeten de kinderen namelijk naar bed en heb ik veel meer last van herrie dan 's ochtends.
Picopico schreef:Tink89 schreef:Ik heb een veel grotere hekel aan mensen die nog na het avondeten aan de slag gaan met aan de auto sleutelen/klussen/het gras maaien dan aan mensen die om 7 uur beginnen.... dan moeten de kinderen namelijk naar bed en heb ik veel meer last van herrie dan 's ochtends.
Dus jouw buren moeten wel rekening met de bedtijd van jouw kinderen houden, maar andersom ben je niet bereid rekening te houden met buren die om wat voor reden dan ook willen uitslapen?
Bellatrix schreef:De wasmachine zet ik op zaterdag ook rustig om 08.00 aan. Ik hoor niemand klagen dus ze zullen het wel niet horen.
Maar 08.00 te vroeg op een zaterdag? Volgens mij zijn veel mensen wel wakker op dat tijdstip op de zaterdag. Sporten, boodschappen doen, hond uitlaten etc. Maar idd, de buren horen mij blijkbaar niet dus ik ga gewoon door.
Maar ik was gewoon even benieuwd...Oh, gras maaien doe ik wel in de middag maar ook gewoon op zondag als het zo uitkomt.
c_alsemgeest schreef:Jessix schreef:Als ik dit soort topics lees ben ik altijd zo blij dat ik geen directe buren heb.
Ik ook
Heeft trouwens niks met kinderen te maken, ik heb geen kinderen maar ben elke dag rond 7u wakker
Tiggs schreef:Ik stofzuig wanneer ik wil, alleen niet meer om 22 uur 's avonds (maar dan wil ik ook nooit). Ik denk dat de wasmachine meer geluid maakt eigenlijk, en die draait wel 's nachts.
Maar ik woon in een nieuwbouwwoning, dus je hoort heel weinig van elkaar.
En ik ben allergisch voor 'zondag = rustdag', dus daar houd ik sowieso geen rekening mee. Want zaterdag vind ik dan net zo goed een rustdag.
Edit: de robotstofzuiger laat ik niet al te vroeg z'n rondje draaien, omdat die nog weleens moeite heeft om ergens overheen te komen. Ik kan me voorstellen dat dat wel irritant is als je in of naast mij woont.
anjali schreef:Maar jij woont volgens je avatar in Z.Afrika? Ik vind dat de zondag wel een rustdag hoort te zijn. Bij streng -Gereformeerden is dat de hele zondag.Dat ben ik niet, hier eerder een R.K. omgeving en op zondag hoort het tot 12 uur stil te zijn . Daarna kan het wel losgaan met recreatieve activiteiten zoals braderieen. Ook kermissen beginnen dan, op zondag vanaf 12 uur (s'middags). Als de zondag geen rustdag zou zijn maar een gewone werkdag, dan zouden mensen ook nooit naar zulke feestelijke gelegenheden kunnen gaan.En voor de gelovigen, niet op zondagochtend naar de kerkdienst. Die is altijd voor 12 uur afgelopen.