Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prrrr schreef:Dus de bewindvoerder zou dit eigenlijk met de gemeente moeten regelen. Want waarschijnlijk had er dan ook eerder met de gemeente overleg moeten zijn over de kosten van de bewindvoering. Die gaat dat mogelijk niet meer met terugwerkende kracht doen. En dan moet je je afvragen of terugvorderen over de eerdere jaren, mede gezien de functie van juist die bewindvoerder zelf, wel redelijk en billijk is, als er nog geen verjaring is.
Apple schreef:Dus de bewindvoerder zou dit eigenlijk met de gemeente moeten regelen. Want waarschijnlijk had er dan ook eerder met de gemeente overleg moeten zijn over de kosten van de bewindvoering. Die gaat dat mogelijk niet meer met terugwerkende kracht doen. En dan moet je je afvragen of terugvorderen over de eerdere jaren, mede gezien de functie van juist die bewindvoerder zelf, wel redelijk en billijk is, als er nog geen verjaring is.
Eerst even de bankrekening nakijken.
Want het is optioneel dat de gemeente de kosten wel gewoon uitbetaald heeft.
Iemand die ik bijsta ontvangt de vergoeding van de gemeente op zijn bankrekening + van dezelfde rekening gaat de vergoeding naar de bewindvoerder.
Precies dit inderdaad. De gemeente maakt de vergoeding waarschijnlijk direct over naar de beheerrekening en de bewindvoerder zou dat er weer af moeten gaan halen.
Als het budgetplan van de Bewindvoerder kloppend is dan zou het missende bedrag dus nog gewoon op de beheerrekening moeten staan.
Anomien schreef:Ik vind het belachelijk!!!
Los van dat het mogelijk juridisch zou kunnen. Slaat dit de plank in de samenleving toch behoorlijk mis?!
Dit vind ik wel een gevalletje, je mag de krant er wel voor bellen. Dan ben je wel je anonimiteit kwijt. Maar ik denk dat je vele lotgenoten zult treffen.
En dit vind ik nu een mooi voorbeeld dat als hier een gofundme voor word opgezet.. ik dus zeker zou doneren!
Voel gewoon plaatsvervangende woede.
Niet dat je er wat aan hebt…tenzij je een gofundme op gaat zetten dan.
PaulSimonFan schreef:Bewindvoerders zijn niet altijd even netjes..
Ik heb t zelf ook aan de stok momenteel. 4 jaar schuldhulptraject achter de rug. Netjes alle post alles doorgestuurd.
Vorig jaar netjes papier vd rechtbank volledig schuldenvrij te zijn.
En nu de bsr in m'n nek. Er blijken 3 jaar gemeentebelasting open te staan. Die de bewindvoerder had moeten betalen/regelen.
Nu heb ik 960 euro af te betalen..
Ik hoop dat je eruit komt ts! Goed dat je je inleest! Heel veel sterkte gewenst!
Marie111 schreef:je kunt ook contact opnemen met de gemeente, vanwege de bijzondere bijstand.
Verder kun je ook contact opnemen met jet PING-loket bij de gemeente.
https://www.ping.nl/
Het kan bij je eigen gemeente een andere naam hebben, bijvoorbeeld team Geldzaken
succes in elk geval
Eleeke schreef:Er komen hier nogal wat onderbuik reacties. Natuurlijk hartstikke domme fout en balen voor TS. Maar zo telezen zijn de juiste stappen al genomen.
Eerst even luisteren naar de bewindvoerder voor je verder gaat.
Waarschijnlijk heeft de gemeente het bedrag voor de bewindvoerder gewoon op de rekening gekregen, alleen is het er door de bewindvoerder niet afgehaald. Het zou dus kunnen dat TS dus geld op de rekening heeft staan dat niet van TS is.
Het is niet zo dat Bewindvoerder rijk wordt van het helpen van TS, daar zijn bedragen voor vastgesteld.
Eleeke schreef:Er komen hier nogal wat onderbuik reacties. Natuurlijk hartstikke domme fout en balen voor TS. Maar zo telezen zijn de juiste stappen al genomen.
Eerst even luisteren naar de bewindvoerder voor je verder gaat.
Waarschijnlijk heeft de gemeente het bedrag voor de bewindvoerder gewoon op de rekening gekregen, alleen is het er door de bewindvoerder niet afgehaald. Het zou dus kunnen dat TS dus geld op de rekening heeft staan dat niet van TS is.
Het is niet zo dat Bewindvoerder rijk wordt van het helpen van TS, daar zijn bedragen voor vastgesteld.
DubbelFun schreef:Misschien een rare opmerking, maar als ik brood ga kopen en de bakker rekent te weinig af is dat zijn probleem en niet de mijne.
Met andere woorden... heeft de bewindvoerder wel recht op dit geld als de fout bij hem/haar zelf ligt ??
Het juridisch loket is goede hulp!
purny schreef:DubbelFun schreef:Misschien een rare opmerking, maar als ik brood ga kopen en de bakker rekent te weinig af is dat zijn probleem en niet de mijne.
Met andere woorden... heeft de bewindvoerder wel recht op dit geld als de fout bij hem/haar zelf ligt ??
Het juridisch loket is goede hulp!
Maar als jij akkoord gaat met het bedrag en het blijkt later een ander bedrag te zijn in hoeverre ben je er dan verantwoordelijk voor?
Heb je ergens op papier staan hoeveel zij mag rekenen?
Voor de volgende keer, nooit iets tekenen zonder dat je weet wat je tekent, je kunt het ook laten controleren door iemand anders
Yonker schreef:Ik heb het vermoeden dat het voor de wet nog niet verjaard is en dat je dus gewoon "verplicht" bent tot de betaling.
De vergelijking met de bakker is niet echt van toepassing want dat is appels met peren vergelijken. Wel is het echt slechte zaak dat de bewindvoerder dit niet eerder heeft aangekaart. Ik zou als ik jou was het gesprek afwachten. Wel heel verstandig dat je, je begeleider mee neemt.
Euro schreef:Polar schreef:Dit is het meest ironische dat ik ooit heb gehoord...
Heb je rechtsbijstand?
Ah, ik zie dat je een begeleider hebt die mee gaat, dat is verstandig.
Bijzonder dat dit kan zo.
Nee geen rechtsbijstand voor zover ik weet. Vandaar ook juridisch loket gevraagd.
nikkel schreef:Dat er dooreen aantal bewindvoerders aan zelfverrijking wordt gedaan, leidt geen twijfel. Ik denk dat het bedrag van de vordering van de bewindvoerder, door de gemeente wel is betaald op de rekening, maar door welke oorzaak dan ook niet volledig aan de bewindvoerder is doorbetaald. Heel sneu voor TS, maar in dit geval is het geld gewoon niet van TS. Het is even puzzelen. dan weet je wat er nu echt gebeurt is.
Paloedie schreef:Bij je onderbewindstelling is er neem ik aan ook gesproken over de maandelijkse vergoeding hiervoor aan de bewindvoerder. Daarmee ben je akkoord gegaan. Daarmee spreek je af dat zij jou een dienst leveren -namelijk het beheren van je financiën- en dat jij hen daarvoor een vast bedrag betaalt. Dit bedrag is als het goed is ook in de jaarlijkse begroting opgenomen.
Dat ze lange tijd een te laag bedrag hebben geïncasseerd is slordig. Ik heb zelf als bewindvoerder gewerkt en verzorgde elk jaar zo'n 200 maal de rekening en verantwoording, hierin stond dus 200x hetzelfde bedrag voor de bewindvoering. Als daar iets afwijkt zou dat dus op moeten vallen. Dat terzijde, het juiste bedrag is begroot, het geld is er dus ook, en er is bijzondere bijstand voor ontvangen. De bewindvoerder rekent zich dus niet onterecht rijk, maar zet een gemaakte fout recht. Van een energiemaatschappij oid zou je ook een naheffing ontvangen.
Ik neem aan dat de bedragen die nu extra naar de bewindvoerder worden overgemaakt niet van je leefgeld afgaan maar van de beheerrekening?
In mijn tijd hadden onze cliënten geen inzicht in de beheerrekening en zouden we je dit bij het jaargesprek hebben uitgelegd. Het mededelen van elke afwijkende afschrijving, verhoging van kosten etc aan onze cliënten zou onze cliënten vooral enorm veel stress hebben opgeleverd en geen enkel doel hebben gediend. Wij waren immers aangesteld om precies dat voor ze te beheren.
Ik hoop dat de bewindvoerder je bij het gesprek helderheid en een duidelijke uitleg kan geven en dat jullie er zo samen uitkomen. Ben je verder wel tevreden over het werk van je bewindvoerder, zou ik dat meer mee laten wegen dan deze fout. Ondanks dat deze fout, en dan vooral hoe lang het niet is opgemerkt, slordig is.
Euro schreef:genja schreef:Zou ook proberen uit te zoeken wat het normale bedrag is wat een bewindvoerder per maand uitbetaald krijgt.
Al best regelmatig in het nieuws geweest dat een bewindvoerder te grote bedragen heeft gerekend.
116.26 wordt er nu betaald per maand terwijl dit 133.10 moet zijn. Voor 2024.