Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Tink89 schreef:In de hal? Heb je dan een gigantische hal?
Zo te horen is het een hele grote hal. Bij mij past er net een kapstok en dat was het.
Suzanne F. schreef:Tink89 schreef:In de hal? Heb je dan een gigantische hal?
Zo te horen is het een hele grote hal. Bij mij past er net een kapstok en dat was het.
_San87_ schreef:Als het nog kan zou ik goed nadenken over je kozijnen/ramen, niet alleen qua isolatiewaarde (temperatuur en geluid), maar ook glas met folie die bijvoorbeeld UV-licht tegenhoudt of inbraakveilig is.
ikke schreef:_San87_ schreef:Als het nog kan zou ik goed nadenken over je kozijnen/ramen, niet alleen qua isolatiewaarde (temperatuur en geluid), maar ook glas met folie die bijvoorbeeld UV-licht tegenhoudt of inbraakveilig is.
UV tegen houden kan niet. Je kunt het hooguit temperen. Dat nut is marginaal.
Als je de keuze hebt kan warmtewerend glas op het zuiden en/of westen nut hebben, beetje afhankelijk van hoe het huis staat maar die keuzes heb je vaak niet en achteraf is dat best een dure aanpassing.
_San87_ schreef:Ik heb t even nagezocht in onze documenten, en het is toch wel meer dan marginaal. De UV-werende folie in onze ramen houdt 98% van de UV-A straling tegen.
Ik weet niet of ts er wat aan heeft, wellicht niet. Maar misschien heeft iemand anders die een nieuw huis bouwt er wel wat aan.
pien_2010 schreef:_San87_ schreef:Ik heb t even nagezocht in onze documenten, en het is toch wel meer dan marginaal. De UV-werende folie in onze ramen houdt 98% van de UV-A straling tegen.
Ik weet niet of ts er wat aan heeft, wellicht niet. Maar misschien heeft iemand anders die een nieuw huis bouwt er wel wat aan.
Wat is dan het nut daarvan San? Die horren vind ik een hele goede tip. Die hebben wij niet en dat is gewoon vervelend in de zomer.
Winged schreef:Geen idee of het al genoemd is: maar een buitenkraan. dat is echt iets dat ik mis bij mijn woning
Suzanne F. schreef:Buffelduke, heb je gekeken naar plissehordeuren? Die kunnen in openslaande deuren of schuifpuien. Ik zou nooit deuren willen zonder horren, ik word gek van beestjes en vooral van muggen.
lucifertje schreef:Hier ook super tevreden met het renovlies behang. Hier zit het er nu bijna 5 jaar op en nergens scheuren. Hebben het toen ter tijd ook door het bedrijf laten verven.