Waterdichte wandellaarzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 09:32

Die uggs vind ik geweldig, enige laarzen waar mijn tenen in warm blijven bij echte koude en idd echt waterdicht. Ik rij er zelfs mee met sneeuw... Maar ik probeer er wel echt zuinig op te zijn

Ik volg het topic even. Ik zoek warme (!) waterdichte laarzen voor het werk op de weide (uitmesten etc).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 16:06

Mandyy schreef:
Ik heb even gezocht op 'rubberen jachtlaarzen' en kwam uit bij deze van Decathlon:
https://www.decathlon.nl/p/warme-rubber ... WART_GRIJS
Ik denk dat ik deze eens ga proberen.

Laat je weten hoe ze zijn als je ze hebt geprobeerd? Ik ben ook nog op zoek.[/quote]

Ik heb deze inmiddels geprobeerd. Ze zitten lekker als je ze aantrekt, maar ik mis toch een iets beter voetbed, dus ik stuur ze toch terug.

Ben nu aan het kijken naar de Muckboot arctic sport.
Iemand ervaring met Muckboots?

_lautje_

Re: Waterdichte wandellaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:18

Hier Dubarrys altijd. Ik doe er ongeveer 2,5jaar mee.
Magellan&Mulloy 2x gehad en 2x binnen jaar stuk en lek. M’n moeder zelfde probleem.

Verder ben ik gek van de Rubberen laarzen van Hunter en LeChameau. Zeker Le Chameau gevoerde laarzen zijn super super warm. Gaan echt jaaaaren mee. Lopen super fijn. Kosten wel snel €250,- maar zijn warmer dan Dubarry.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 10:54

Helaas is mijn ervaring met de muckboot arctic sport niet best: gingen snel kapot. De arctic weekend gingen langer mee, maar die had bijna geen profiel.
Liepen wel zalig trouwens.

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 12:03

Ik ben fan van de gevoerde laarzen van panama jack, ze zijn goed warm en waterdicht. Ik loop door plassen, natte velden en door de stromende regen en heb bij thuiskomst heerlijke droge voeten :D

Ik behandel ze wel om de zoveel tijd met speciale bijenwas voor schoenen om ze goed waterdicht te houden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 12:22

Mmm, zoveel mensen, zoveel meningen en ervaringen dus.
Mijn leren Horka's waren binnen no time niet meer waterdicht, dus ik neig nu meer naar niet-leren laarzen.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 13:36

Ik heb zelf de Muck Boot Arctic weekend en die gaan nu het 3de winterseizoen in. Lopen echt heerlijk en makkelijk onder de kraan af te spoelen. En uiteraard warm en waterdicht.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:25

Muck Boot Arctic Sport II Tall deze heb ik, maar idd heel snel kapot (terwijl ik het alleen in de wintermaanden draag dus amper 5 maanden). Lopen ze als wolkjes? Ja.... Maar ze zijn zeker te duur voor de kwaliteit.. Aangezien ze zo lekker lopen heb ik het er haast voor over om zoveel te betalen (heb moeilijke voeten en veel voetpijn)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 22:23

Ik ben aan mijn 2e paar muckboots arctic begonnen nadat ik het 1e paar in 3 jaar helemaal op had gelopen. Dit tweede paar zit helemaal niet lekker. De rechter lijkt ook kleiner te vallen maar daar kwam ik pas achter toen ik er mee ging wandelen. Daardoor kon ik ze niet meer terugsturen. Mijn advies is dus echt even aanhouden (binnen, of in de winkel) voordat je beslist.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 23:09

Zoo adventures?! Ik zweer erbij, zitten heerlijk, lekker warm, waterdicht en ik doe er minstens 3 jaar mee en bagger overal doorheen inclusief mest, modder en zee water.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 14:59

Ik heb leren laarzen van Human Nature (oftewel de ANWB), heerlijk warm, lopen goed èn waterdicht (nadat ik bij de schoenmaker de zolen heb laten doorstikken want die waren gelijmd)

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 15:19

Na jaren op outdoorlaarzen van o.a. Ariat, Zoo adventure en nog een merk wat ik niet meer weet te hebben gelopen ben ik toch wel helemaal fan van de Muckboot hoor, dat voetcomfort heb ik in geen enkele lederen laars gehad en ze blijven goed waterdicht. Bij de ledere varianten loopt de zool loss of loop je nietsvermoedend ineens met natte sokken (waar ik echt een enorme hekel aan heb)

De Muckboots moet je wel af en toe even behandelen met de rubber spray om de rubber soepel te houden maar dan gaan ze volgens mij behoorlijk lang mee. Funest is natuurlijk om ze weg te zetten met de modder en er nog op.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 15:26

Ik heb zelf slechtere ervaring met leren laarzen, die blijven gewoon niet waterdicht.
Ik neig er toch naar de Muckboots te proberen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 16:07

Goof schreef:
Ik heb deze inmiddels geprobeerd. Ze zitten lekker als je ze aantrekt, maar ik mis toch een iets beter voetbed, dus ik stuur ze toch terug.

Ben nu aan het kijken naar de Muckboot arctic sport.
Iemand ervaring met Muckboots?

Jammer maar nu je het zegt zien ze er zo ook wel uit.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 16:10

Het ligt natuurlijk ook wel echt aan je eigen pasvorm. Ik vind Muckboots echt helemaal niet fijn lopen. Prima voor hier bij stal en om uit te mesten maar niet voor een paar kilometer wandelen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 17:20

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 08:53

Dubarry blijft prima waterdicht als je ze goed behandeld en er geen stallen mee mest. Ik woon er ook in en mest gewoon stal ermee. Dan ben je na 2/2,5jaar wel toe aan nieuwe.
Overigens hebben wij een schoenmaker die er nieuwe zolen onder zet. Dan kunnen ze weer een tijdje mee. Maar meestal koop ik gewoon nieuwe.
Maar vindt maar eens goede laarzen die zulk gebruik 2 jaar volhouden.

Overigens ga ik na mijn huidige paar Dubarrys denk ik wel terug naar Le Chameau voor de winter en op stal en cross en koop ik een paar lage Dubarrys voor net, wandelen, tuinieren, aanschieten, etc erbij.
Die zijn ook echt fijn die lage. Paar jaar terug gehad en heel gemakkelijk in gebruik.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 09:50

Afbeelding
Hier bevallen de muckboots goed, vorig jaar ook mee gehad naar Lapland geen last van koude voeten gehad en lange stukken in de sneeuw gelopen.
Ik heb se pas 1,5 jaar dus weet niet hoe lang ze meegaan.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 14:16

Even een update:
Ik ben uitgekomen bij de Dunlop blizzard.
Prima laarzen, zitten fijn en zijn warm genoeg in de koude blubber en nattigheid.

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:18

Ik heb ze ook voor op stal. Al een aantal jaar en ben er ook heel blij mee! <3

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:39

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 14:41

Mandyy schreef:
Ik heb ze ook voor op stal. Al een aantal jaar en ben er ook heel blij mee! <3

Oh top. Nou als deze (minimaal) 2 winters meegaan ben ik tevreden.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 14:49

Ik heb een paar paar Blizzards gehad, maar bij mij gingen ze hoogstens een paar maanden mee. Hopelijk gaan ze bij jou langer mee. Ik heb van alles geprobeerd en na veel topics volgen, ben ik ook hij de Muckboots uitgekomen. Ik heb inmiddels een hoog en laag paar en tot nu toe zeer tevreden mee. Moest ze wel echt even goed inlopen, maar dat had ik bij andere laarzen ook.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 15:26

Hier ook Blizzards, gekregen van een vriendin die van zand naar kleigrond verhuisde en daar voldeden ze niet meer.
Ik loop er inmiddels ook alweer 3 winters op volgens mij, profiel is nu op aan het raken, dus een keer een paar nieuwe halen, maar ze zijn verder nog heel en waterdicht en warm ook, dus ik ben er blij mee.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 15:51

Ik heb ook een paar staan maar ik krijg er enorm klamme en daarna dus koude voeten in. Ook vind ik het voetbed niet goed genoeg om er langere stukken mee te lopen.