Iemand idee voor woonkamer en te grote bank?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 16:27

friezenfan2 schreef:
Ja je wilt ook niet dat de bank de kamer overneemt dan denk ik dat die in de hoek onder de ramen het best staat.

Verkopen ze van dit model ook een losse stoel? Want dan zou ik die nog weg zetten naast de tv. Of gewoon bij de ikea een mooie stoel halen.

Had wel gekeken maar erg duur. Alleen een hocker was al 520 euro.

We gaan eerst de salontafel vervangen.

En een plant met eenzelfde kleur pot als die in de nis staat kopen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:30

Salontafel eruit lost het visuele wel op maar niet de afstand tot de tv.

Ik zou persoonlijk, als het mogelijk is, opteren voor een muurtje waar de tv ongeveer nu zou moeten komen, ter hoogte van de open haard. Aansluitingen daarin voorzien en tv ophangen. Dan aan de andere zijde die hoek herinrichten. Die banken eruit bijvoorbeeld en tegen dat muurtje een bureau of iets dergelijks maken. De ruimte is dan gezelliger, functioneler en logischer met betrekking tot bank en tv.

Maar misschien is dat net wat te verregaand :+

Mellow

Re: Iemand idee voor woonkamer en te grote bank?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 16:50

Is de bank 1 geheel of zou je een deel eraf kunnen halen en rug tegen rug kunnen zetten?

Lukt het niet om hem tegen die lange witte muur te zetten en dan de tv naar de hoek schuiven waar nu die hoge kast staat?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 16:52

Mellow schreef:
Is de bank 1 geheel of zou je een deel eraf kunnen halen en rug tegen rug kunnen zetten?

Lukt het niet om hem tegen die lange witte muur te zetten en dan de tv naar de hoek schuiven waar nu die hoge kast staat?

We wouden eerst 1 deel.ertussen weghalen maar was geen gezicht. Andere lange deel is 1 stuk.

Tv staat nu tegen dezelfde muur als hoge kast.

Andere muur kan tv niet ivm nis en openhaard.

En als je tv op muur tegenover nis doet dan staat de bank voor de nis en de openhaard kan niet meer open.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:03

Ja ik bedoel ook de tv naar de hoek van de hoge kast maar wel aan dezelfde muur.

Zou je dat ene stuk dan ook tegen de rug van de bank kunnen zetten en dan dus de bank in het midden waar je hem eerst had staan.

Een soort elementenbank idee.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 17:04

Mellow schreef:
Ja ik bedoel ook de tv naar de hoek van de hoge kast maar wel aan dezelfde muur.

Zou je dat ene stuk dan ook tegen de rug van de bank kunnen zetten en dan dus de bank in het midden waar je hem eerst had staan.

Een soort elementenbank idee.

Helaas niet. Hij kan niet solo staan. Klikt in elkaar

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:31

Eén lange bank van maken voor de tv met het hoekstuk waar je het wilt hebben.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:46

Ik zou juist kijken of je niet nog een deel kan vinden wat je er tussen kan doen bij de lounge gedeelte. Maak die bank nog groter :D .
Andere salon tafel, groot kleed erbij en wat planten en het ziet er al heel anders uit. En inderdaad voor meneer een goed excuus om een grotere tv aan te schaffen ;).

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:56

bank laten staan waar die staat op de laatste foto.
Dan die TV weg en de muur witten zodat je een beamer kan aanschaffen en zo TV kijken...heb je cinema gevoel, en dat is heerlijk kan ik je vertellen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:16

De vraag is niet 'hoe moet ik mijn bank zetten', de vraag is waarom staat de tv op zo'n rotplek?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 18:22

_San87_ schreef:
De vraag is niet 'hoe moet ik mijn bank zetten', de vraag is waarom staat de tv op zo'n rotplek?

:j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:29

_San87_ schreef:
_O- _O- Zo mee eens. En echt een keer investeren in kabels anders leggen en je hebt het voor altijd naar je zin. Als je het uit moet besteden kost het wat. Wij hebben het zelf gedaan.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 18:31

pien_2010 schreef:
_San87_ schreef:
_O- _O- Zo mee eens. En echt een keer investeren in kabels anders leggen en je hebt het voor altijd naar je zin. Als je het uit moet besteden kost het wat. Wij hebben het zelf gedaan.

Zoveel opties zijn er niet. De muur van nis kant is geen optie en tegen de muur gaan zitten waar tv staat is ook geen optie want dan staat tv midden in de kamer of op de plek waar bank nu staat voor het raam en vind ik geen gezicht op dat meubel voor de vensterbank

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:36

Ik zou zelf de nis dichtmaken en daar de televisie ophangen. Bank er tegenover, langwerpige salontafel neerzetten, een lekkere grote stoel schuin naar de haard (loveseat bijv.), groot kleed onder de bank en salontafel, en een mooie grote plant in de hoek bij de ramen.

Of de bank aan mij verkopen en een kleinere zoeken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:45

Je zou ook de nis af kunnen schermen (dan hoef je niet breken / verbouwen) en er een akoestisch paneel voor zetten. Netjes afwerken en dan de tv er aan hangen. De bedrading werk je dan weg via de achterkant van het paneel (cq. de nis).

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:51

_San87_ schreef:
Ik zou zelf de nis dichtmaken en daar de televisie ophangen. Bank er tegenover, langwerpige salontafel neerzetten, een lekkere grote stoel schuin naar de haard (loveseat bijv.), groot kleed onder de bank en salontafel, en een mooie grote plant in de hoek bij de ramen.

Ja zo zou ik het ook doen :j

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 18:53

Oscar schreef:
Je zou ook de nis af kunnen schermen (dan hoef je niet breken / verbouwen) en er een akoestisch paneel voor zetten. Netjes afwerken en dan de tv er aan hangen. De bedrading werk je dan weg via de achterkant van het paneel (cq. de nis).

Als ik het voor het zeggen had deden we dat inderdaad. Mooie oplossing

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:58

Misschien moet het idee even wennen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:17

Als je de TV niet wilt verplaatsen dan is de bank in de hoek waar hij nu staat de enige optie denk ik...? Gezien je toch vanaf de bank TV zal willen kijken? Bank iets naar voren zetten en daar achter een relaxhoekje maken of bureautje voor de kinderen ofzo, zou ook een optie kunnen zijn maar dan zit je wel heel pontificaal voor het raam :=

Dan lijkt een beamer voor extra groot beeld, me een fijnere optie :j

Ik denk ook dat ik voor de optie zou gaan van TV om hangen op de muur van het koofje.
Achter de TV kan je dan mooi de kabels enzo kwijt. En / of een geheime kluis ofzo inbouwen <<)

En dan wellicht nog boven de TV een stuk van het koofje houden om dingen in te leggen....?
Afstandsbedieningen, Chromecast/ ontvanger kastjes enzo. En de bank in dat deel van de kamer er tegenover zetten, als dat past? Dan zit je ook niet meer zo te kijk voor de ramen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 20:41

Tieneke schreef:
Misschien moet het idee even wennen :D

We vinden hem erg lekker zitten en toen we vanmiddag voor het raam zaten vond we het daglicht en uitzicht ook wel fijn :j

We gaan rustig aan kijken voor andere salontafel

Naast de bank komt ook nog het hondenkussen. Daarnaast het kleine tafeltje met plant. In de hoek naastbde tv moest de subwoofer :')

Die was ik even vergeten en moest echt blijven :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:14

Qua aansluiting van een tv hoef je je geen zorgen te maken, nieuwe tv's zijn allemaal smart tv's => enkel een stopcontact nodig, internet kan je gewoon draadloos verbinden.

Dus de plaatsing van de tv is dan ook al een stuk simpeler. ik vind de bank nu gewoon goed staan, die rode banken weg, en het is prima zo!

edit: of je zet de Eettafel in die L, en de sofa op de plaats waar nu je eettafel staat?

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:23

Bank zo laten staan en grotere TV kopen, waarbij je ook op grotere afstand moet zitten om lekker te kijken.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:21

Tv ophangen boven de open haard, links naast de nis, bank met de langste zijde tegen de muur er tegenover?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 13:52

Tv ophangen aan een ophangbeugel die je kan draaien of naar voren kan laten komen.
Dan op het moment als je wilt kijken kun je de televisie dichterbij halen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 14:34

Karlijnxxx schreef:
Bank zo laten staan en grotere TV kopen, waarbij je ook op grotere afstand moet zitten om lekker te kijken.
Dit inderdaad :j Wat is de afstand van raam tot tv?
Ik vind de bank trouwens eerder te klein lijken voor de ruimte. Als deze groter zou zijn, dan maak je een mooie zitplek voor de open haard en vul je het stukje naar de tv meer op. De salontafel zou ik zeker vervangen voor een rechthoekig of ovaal exemplaar of 2 vierkante of ronde tafeltje van verschillende diameters/hoogtes. Bijzettafels naast de bank zijn ook altijd fijn.