Handigheidjes in de auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:30

Hhmm, jullie denken wel aan krik en sleutels om een band te wisselen maar als je nu op een hellinkje staat met een lekke band?
Blijkbaar ben ik een van de weinigen die ook wielblokken bij zich heeft?

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:36

Unwritten schreef:
Naast alles wat genoemd is, vervang de stoffen matten voor rubberen all weather matten.. zeker als je ook wil slapen in de auto.

Hier ben ik wel benieuwd naar, waarom? :)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:39

Dahlia85 schreef:
Unwritten schreef:
Naast alles wat genoemd is, vervang de stoffen matten voor rubberen all weather matten.. zeker als je ook wil slapen in de auto.

Hier ben ik wel benieuwd naar, waarom? :)

Niks onprettigers dan natte matten die nog moeten drogen als het buiten ook slecht weer is! Ook makkelijk schoon te maken als je alles bij je hebt met slecht weer in de auto. Ik zou niet meer zonder gaan :)

fjordwijk

Re: Handigheidjes in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:54

En ik heb een schaar in het opbergvakje.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 22:56

Lalidan schreef:
Dat die lifehammer niet werkt, is niet waar. Het werkt niet zoals het bij oudere auto's werkt, namelijk dat je 1 tik tegen het raam heeft en het hele raam eruit klapt (inderdaad, zijraam). Bij gelaagd glas heb je meerdere tikken nodig én je moet daarna tegen het raam duwen, zodat je het er in 1 geheel uit duwt. Het is lastiger, het kost meer moeite, maar het kon nog steeds wel eens je enige kans zijn eruit te komen. Dus gewoon erin leggen dat ding.
Overigens zijn die moderne autos überhaupt een ramp om uit gehaald te worden als er iets fout gaat, maar dat terzijde.

Bij de uitleg van onze nieuwe auto kregen we te horen dat een gewone lifehammer niet werkt, door het speciale glas (lotus) een schietpin dan weer wel. Of een speciale lifehammer met een andere scherpere punt. Maar er zitten gelukkig ook speciale hendels in de deuren die je, in geval van in het water raken en de electronica valt uit, kan uittrekken. Dan schijnt het raam direct volledig naar beneden te klappen (nog niet getest trouwens :P of de hendel werkt en ook niet of een lifehammer het niet kapot krijgt :+ )

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 00:19

Sodeletuut schreef:
Uitvinding van de eeuw (voor elke oudere auto trouwens!!!)

Een FM-transmitter! Daarmee tover je elke auto om tot eentje waar je via je radio, je eigen muziek kan luisteren! Je steekt hem in het sigaretten ding, en zorgt dat hij op een frequentie staat waar geen zender op zit, en daar zet je je radio ook op, en voila! Al het geluid van je telefoon speel je via bluetooth over de radio!

Zo'n ding had ik ook gekocht, wat een #$^^# ding! Werkte voor geen meter!

Nu ook oude auto en daar is een digitale DAB radio ingezet met allerlei leuke functies waaronder Android auto. Lekker allerlei app van je telefoon op je beeldscherm. Je eigen muziek draaien, of USB stick inpluggen. Je mail, WA, agenda, google maps etc en uiteraard ook gewoon bellen via je auto.

Naast het verplichte boord gereedschap (krik, wielsleutel, hesje, driehoek etc) sleep ik mee (station auto) krat met sleepkabel, zware startkabels, 5ltr can motorolie, ruitenkrabbers, sneeuwborstel, ruitenontdooier, remvloeistof, fles water, wc rol, remvloeistof, koelvloeistof, huishoudrol, verloopstekker aanhanger, witte kentekenplaat, reservelampjes, schroevendraaier voor lampen los te draaien om de lampjes te kunnen vervangen. Dan nog paraplu's, plaid, emmer, boodschappentassen in verschillende maten, doosje met klein prul (haarborstel, elastieken, anti kattenharen borsteltje, ontsmettingsmiddel voor handen, doosje pleisters)

Ik heb ook een klein zakje met kleingeld, een vuilniszakje met waterdichte voering, een lifehammer, sponsjes met zeemleer voor condens, een pakje vochtige schoonmaakdoekjes, en vast nog veel meer dan ik nu niet weet.

Eigenlijk teveel spullen dus...

Ohja in de winter nog een ijsdeken voor over de voorruit en handschoenen voor mezelf.

En dan passen er nog steeds met gemak 4 personen in de auto :D

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 14:19

Heeft iemand eigenlijk ervaring met zo'n schiet ding met veer ipv een life hammer waar je mee moet slaan? Ik overweeg er een paar aan te schaffen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 15:10

dioni schreef:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met zo'n schiet ding met veer ipv een life hammer waar je mee moet slaan? Ik overweeg er een paar aan te schaffen.

Geen ervaring in een noodsituatie, maar we hebben er wel 1 in de auto liggen.
Niet een van temu oid, maar deze:

https://bataviastore.com/nl/products/ve ... r-maxxsafe

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 16:13

dioni schreef:

Op werk hebben veel collega's er een bij zich, ik heb er ooit een in actie gezien en toen ging het als een trein. Nu zit 'ie ook maar in m'n tas :D

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 16:25

Naast veel wat al opgenoemd is, hebben wij ook waterdoekjes en een nagelschaar in de auto

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-24 22:11

Ik heb ook een busje verfspray in mn handschoenenvakje. Pepperspray mag niet maar iemand een paar dagen tot smurf omtoveren wel. Makkelijker terug te vinden dan :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 22:32

Een bigshopper. Voor de ontelbare keren dat je wéér boodschappen bent gaan doen zonder tas :’)

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:49

Wat nog niet genoemd is, een reddingsdeken.