[VOLG] Van oma's huis naar ons huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: [VOLG] Van oma's huis naar ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:40

Ik zie dit topic nu pas. Wat is er al veel werk verzet zeg. Ik ga je volgen want wat een fijn huis lijkt me dit. :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:46

Wij hebben zonnenpanelen en 3-fasen inductiekookplaat.
Onze meterkast is ook flink op de schop gegaan.

Overal vloer leggen is wel slim. Net als overal stuccen waar dat nodig is.
Wat een bende geeft stuccen zeg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:58

Mooi huis en leuk project. Het is dat wij de paarden aan huis hebben en mijn oma in Amsterdam woonde, maar heb ook weleens op Funda gekeken of haar huis te koop staat.

Ons huis is ook meer dan 100jr oud en je schrikt wel wat je tegenkomt soms. Inmiddels zeggen wij; we schrikken niet meer, maar zijn vooral verbaasd.

Bedrading vernieuwen is nodig, maar ook een fijn gevoel. Denk ook gelijk aan je melders als je klaar bent en zorg dat je verzekering op orde is.

Wij waren hier gelijk gaan wonen ivm werkverandering op grote afstand en de paarden. Hadden dus de wasmachine even aangesloten op plek die daarvoor aanwezig was.
Al snel begonnen we aan de bedrading en haalden we dus de oude stopcontacten weg. Hele binnenwerk was al aan het smelten.........Je weet niet hoelang het al zo was, maar je schrikt wel.
We hadden wel op dag 1 overal al melders opgehangen voor als......

Wij hebben gekozen voor kunstofkozijnen met houtprint. Op zich mooi en zou dan onderhoudsvrij zijn, maar ik vind het effect van de houtprint iets te weinig. En binnen is wit. Pas later zag ik dat je daar ook keuze in kan maken....

Vooral alles naar eigen smaak doen en ervan genieten. Het is zo Januari en dan is het echt.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 11:14

superpony schreef:
Mooi huis en leuk project. Het is dat wij de paarden aan huis hebben en mijn oma in Amsterdam woonde, maar heb ook weleens op Funda gekeken of haar huis te koop staat.

Ons huis is ook meer dan 100jr oud en je schrikt wel wat je tegenkomt soms. Inmiddels zeggen wij; we schrikken niet meer, maar zijn vooral verbaasd.

Bedrading vernieuwen is nodig, maar ook een fijn gevoel. Denk ook gelijk aan je melders als je klaar bent en zorg dat je verzekering op orde is.

Wij waren hier gelijk gaan wonen ivm werkverandering op grote afstand en de paarden. Hadden dus de wasmachine even aangesloten op plek die daarvoor aanwezig was.
Al snel begonnen we aan de bedrading en haalden we dus de oude stopcontacten weg. Hele binnenwerk was al aan het smelten.........Je weet niet hoelang het al zo was, maar je schrikt wel.
We hadden wel op dag 1 overal al melders opgehangen voor als......

Wij hebben gekozen voor kunstofkozijnen met houtprint. Op zich mooi en zou dan onderhoudsvrij zijn, maar ik vind het effect van de houtprint iets te weinig. En binnen is wit. Pas later zag ik dat je daar ook keuze in kan maken....

Vooral alles naar eigen smaak doen en ervan genieten. Het is zo Januari en dan is het echt.

Goed dat jullie dat hebben aangepakt inderdaad! Je schrikt soms zeker hoe dingen hebben gezeten en hoe het toch al een hele tijd goed is gegaan.
Meteen brandmelders en goede verzekering is een goede tip, Dankje! De overdracht is 1 november dus zal daar even naar kijken.

Ons nieuwe kozijn beneden is gewoon hout en de andere kozijnen worden dus opgeknapt en voorzien van nieuw glas. In het voorjaar moet alles buiten echt geschilderd worden ook maar dan kan het wel weer een paar jaar mee en zien we het dan wel weer. Je bent nooit klaar met een eigen huis denk ik zo maar :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:48

Leuk ik volg! Vind het altijd grappig als er bokkers in detail treden. Zoals die telefoon halverwege in de keuken gemonteerd. Zoekplaatje :)
Ben benieuwd wat jullie er uiteindelijk van maken. Hoe is de achtertuin nu?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 13:47

Hannanas schreef:
Leuk ik volg! Vind het altijd grappig als er bokkers in detail treden. Zoals die telefoon halverwege in de keuken gemonteerd. Zoekplaatje :)
Ben benieuwd wat jullie er uiteindelijk van maken. Hoe is de achtertuin nu?

Er is hier een Funda topic waar dit een sport is, alle rare afwijkingen in advertentiefoto´ s spotten. Gaande van halfnaakte verkoopmodellen tot foute posters aan de muur.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 14:46

Ik zit ziek thuis dus tijd voor nog een update. En langzaam komen we in de buurt van real time :D

De isolatie had meer levertijd helaas dus we zijn begonnen met de plafonds. Zodra het binnen is kunnen ze helemaal dicht maar we zijn wel al een heel eind gekomen.

Beneden is de elektra voor de keuken voorbereid en een nieuw muurtje gemetseld voor de meterkast. Dit was echt een heel bijzonder en armoedig wandje dus dan maar in 1 keer goed, net als de oude doorgang daar om de hoek die ook gemetseld is. Daar zat het oude kozijn + deur nog in met een plaat hout ervoor := Daar komt bij ons een voor zet wandje om alle leidingen naar boven te trekken dus zie je straks sowieso niks meer van.

Foto's!

Hier komt straks een schuif deur, vandaar geen kozijn maar alleen een latei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een beeld van de tegels

Badkamer wand tegels. De wand van het meubel krijgt de groene hexagon <3

Afbeelding

Toilet beneden. Bovenste is de vloer tegen (hele beneden verdieping)
Houten tegel achter toilet en de beige wandtegel die boven ook terug komt
Afbeelding

Vloer tegel beneden en keuken. Deze is iets overbelicht maar geeft een idee
Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:57

Prachtige tegels.
Heel benieuwd hoe het er straks uit gaat zien.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 20:11

Ben erg benieuwd hoe het resultaat gaat zijn maar vind het knap hoe jullie alles plannen en doen!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 11:17

chanicha schreef:
Ben erg benieuwd hoe het resultaat gaat zijn maar vind het knap hoe jullie alles plannen en doen!

Dankjewel! Er gaat achter de schermen ook een hoop tijd in zitten om alles in te kopen qua materiaal, juiste bouwlieden op de juiste tijd en het aansturen hiervan enz maar dit is gelukkig 3 jaar lang mijn werk geweest dus dat helpt enorm. En de project leider / aannemer voor wie ik dit deed komt ook 1x per week even een rondje lopen en stuurt bij waar nodig. Super dankbaar voor _/-\o_ Als het je eigen huis is, is het soms toch ineens anders en lastiger het overzicht te bewaren als op werk :o

Bovendien houd ik ook een goede planning bij, die staat op dit moment op 17 december ‘klaar’ en dan zit er nog wel werk in sausen, afwerken enz maar dat kunnen we zelf in de kerstvakantie dan doen en hopelijk ook verhuizen. Dit is altijd even spannend of het allemaal op planning blijft lopen natuurlijk. En ook de begroting / uitgaven houd ik strak bij en wekelijks even bijwerken. Ik vind het fijn om te weten waar we staan, wat er uitgegeven is en wat er nog komt. Iets met control freak :Y)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 15:40

Leuk, capriootje. Ik ga volgen!
Wat ik me afvroeg, heb je daar geen last van de A44?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 15:53

Fitzroy schreef:
Leuk, capriootje. Ik ga volgen!
Wat ik me afvroeg, heb je daar geen last van de A44?

Nee die hoor je amper hoor. Soms met bepaalde wind maar dan zit de achtertuin nog goed eigenlijk met het huis ervoor. In huis hoor je sowieso niks. Maar ik ben geen goede graadmeter want ben geboren langs de A44 in een ander huis en mijn ouders wonen er nu ook weer naast dus ben het ook gewend.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 15:55

Leuk om te volgen! Wij hebben begin dit jaar ons huis ook helemaal verbouwd, met nog een aanbouw er bij aan.
Heb zoveel plezier gehad aan het uitzoeken van alles en nu zo trots en blij met het eindresultaat :D

Mooie tegels heb je gekozen! De beige wandtegel, is die van Grespania? Lijkt heel erg op onze wandtegel

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 20:20

Marion_ schreef:
Leuk om te volgen! Wij hebben begin dit jaar ons huis ook helemaal verbouwd, met nog een aanbouw er bij aan.
Heb zoveel plezier gehad aan het uitzoeken van alles en nu zo trots en blij met het eindresultaat :D

Mooie tegels heb je gekozen! De beige wandtegel, is die van Grespania? Lijkt heel erg op onze wandtegel

Tof zeg! En ook fijn dat het nu helemaal bevalt. Soms vind ik dat nog wel lastig en spannend hoor. Of het totaal plaatje straks ook zo mooi is als in ons hoofd. :o mijn vriend is heel erg kleurenblind en probeert zich toch met kleuren te bemoeien. Je kan je vast voorstellen hoe dat dan soms gaat haha. Maar we doen het echt samen en het is een heel leuk avontuur <3

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 12:00

Capriootje schreef:
Tof zeg! En ook fijn dat het nu helemaal bevalt. Soms vind ik dat nog wel lastig en spannend hoor. Of het totaal plaatje straks ook zo mooi is als in ons hoofd. :o mijn vriend is heel erg kleurenblind en probeert zich toch met kleuren te bemoeien. Je kan je vast voorstellen hoe dat dan soms gaat haha. Maar we doen het echt samen en het is een heel leuk avontuur <3

Ja dat vond ik ook zo spannend! Wij hebben wel stalen mee naar huis genomen om het in het juiste licht te zien, maar de combinatie van alles vond ik toch spannend. Net als de kleuren van de muren :+
Mijn vriend en ik hebben gelukkig redelijk dezelfde smaak, dus samen uitkiezen vonden wij ook heel leuk.
Met een kleurenblinde vriend lijkt het me wel lastiger!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 12:45

Ik ken niemand die kleurenblind is. Wat ziet hij bij de kleuren die jullie nu hebben gekozen?

Zijn er dan ook kleuren die in principe mooi matchen en voor hem echt storend zijn? Of heeft hij gewoon meer moeite om iets te matchen?

Lastig, want hij moet er ook tegenaan kijken en als het voor hem totaal anders overkomt, moet je toch iets vinden wat beide mooi vinden.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-24 19:30

superpony schreef:
Ik ken niemand die kleurenblind is. Wat ziet hij bij de kleuren die jullie nu hebben gekozen?

Zijn er dan ook kleuren die in principe mooi matchen en voor hem echt storend zijn? Of heeft hij gewoon meer moeite om iets te matchen?

Lastig, want hij moet er ook tegenaan kijken en als het voor hem totaal anders overkomt, moet je toch iets vinden wat beide mooi vinden.

Dat laatste inderdaad. We kiezen dingen die we beide mooi vinden ook al zien we er wat anders in. Heb weleens een baal moment gehad als ik iets heel mooi vind en de match er ook is en hij het niks vind maarja dat kan je ook hebben zonder de kleurenblindheid.

Hij ziet groen en bruin bijv als grijs en kan hij niet uit elkaar houden en vind kleuren matchen inderdaad lastig. Taupe is voor hem ook meer grijs maar vind hij mooi gelukkig, en ik ook haha.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 00:10

Oke, ik denk te ver.

Zat meer te denken dat als voor hem bijv paars en geel bijv overkomen als hele zachte mooie kleuren zoals jij bijv taupe en groen ziet, het wel erg ver uit elkaar ligt.

Of als kleuren die nu mooi matchen voor hem alleen maar grijs zijn.....

Ik heb echt geen idee. Ook niet of alle mensen die kleurenblind zijn weer hetzelfde zien of per persoon kleuren anders zien.
Smaak verschil kan altijd, daar heb je ook weer gelijk in.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 12:55

We gaan lekker *\o/*

Een week lang had ik 2 timmerlieden tot beschikking en het kozijn + de nieuwe ramen voor boven konden zij mooi plaatsen. Ook de deur kozijnen boven staan en we waren echt blij met deze bouwlieden deze week. _/-\o_

Before

Afbeelding

After

Afbeelding

5 x nieuwe ramen, 1 foto voor het idee. Voor de grote ramen is nieuw glas besteld en hier kan het kozijn voor aangepast worden. De draaiende delen konden helaas niet aangepast dus vandaar deze nieuw besteld. Volledig nieuwe kozijnen zaten even niet in het budget dus dat komt over een paar jaar wel :o We kunnen niet alles tegelijk en moeten soms keuzes maken.

Afbeelding

Randen worden uiteraard nog aangesmeerd met cement :D

Afbeelding

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 12:59

Wat gaat het hard.
Ramen en kozijnen zijn prijzig.
Zonder geldboom in de tuin moet je keuzes maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:08

Mooi hoor!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 13:06

Ik hoop dat jullie het nog leuk vinden om te volgen!

Hierbij een update, we komen redelijk in de buurt van waar we nu zijn. *\o/*

De stucadoor is boven begonnen en schiet lekker op. Dit is natuurlijk heerlijk zichtwerk en knapt het enorm van op <3
Ook de loodgieter is begonnen met leidingwerk, we hebben alles eruit getrokken dus hij neemt alles mee. Nieuwe afvoeren, cv leidingen, waterleidingen etc. via een nieuwe route door het huis en naar de cv ketel op zolder.

De oude badkamer word een washok en een apart toilet, dus hiervoor begint hij met de riolering en is hij gestart met de gaten boren naar beneden. Zo ook in de nieuwe badkamer, dit komt uit boven de keuken en hier komt een verlaagd plafond i.v.m. de stalen bind van de uitbouw dus hier kan hij mooi het leidingwerk kwijt.

Beneden gebeurt nu even niet zoveel behalve dat we zelf de gehele riolering hebben vervangen. Dit was nog gietijzer en werkte naar ons weten nog wel goed maar we wilde het wel graag meenemen nu we toch bezig zijn. Dus spullen besteld en vorig weekend erin gemaakt. Uiteindelijk bleek dit de juiste keuze want de aansluiting van het gietijzer van toilet beneden lag al kapot in het zand... Dus enorm blij met deze keuze :j

De stucadoor gaat langzaam ook naar beneden. Hier zit nog wat timmerwerk aan de plafonds en hier word nog nieuw glas geplaatst in de uitbouw maar de opening gebruiken we ook om het glas boven makkelijker en veilig te kunnen plaatsen. Glas is besteld maar heeft een paar weken levertijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de voortuin zat gelukkig al wel PVC
Afbeelding

Helaas vergeten een na foto te maken maar er zit 12 meter nieuw PVC in en de voortuin ligt alweer dicht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 13:36

Heerlijk moment altijd als de smeerders zijn geweest +:)+

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 15:07

Wat een ander gezicht al al de stucadoor bezig is!
Goed bezig hoor!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 15:21

Die PVC buizen kun je aftikken. Niemand ziet het maar o zo belangrijk!
En iedereen ziet het mooie dankbare stuc en verfwerk binnen. Ziet er mooi strak uit.