Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:In de laatste (tig) jaar heb je daadwerkelijk in België gewoond? Of zwervend tussen landen zonder vaste woonplaats?
Waar stond je als wonend ingeschreven (woonadres)
Waar liepen je verzekeringen, Nederland of België? (Aantoonbaar?)
Waar had je je huisarts, etc.
En was je daadwerkelijk legaal in België?
Die vragen zullen waarschijnlijk gaan uitmaken, omdat je voor het aanvragen van een Nederlands paspoort vanuit het buitenland moet kunnen aantonen dat je daar wettelijk en legaal verblijft.
Elisa2 schreef:Ik zie dat een geboorteakte kan worden opgevraagd door een gemachtigde of iemand met een gerechtvaardigd belang.
Wellicht kan je vader helpen met het opvragen van de geboorteakte en kom je zo weer een stap verder?
Hier staat ook veel nuttige informatie:
https://ind.nl/nl/bewijsnood
Elisa2 schreef:Ik zie dat een geboorteakte kan worden opgevraagd door een gemachtigde of iemand met een gerechtvaardigd belang.
Wellicht kan je vader helpen met het opvragen van de geboorteakte en kom je zo weer een stap verder?
Hier staat ook veel nuttige informatie:
https://ind.nl/nl/bewijsnood
poetser schreef:Inderdaad Femke_Tweety, daar zit het volledige probleem. Die officiële inschrijving kreeg ik niet omdat ik geen Belgisch, noch Nederlands identiteitsbewijs kan voorleggen. Zonder die officiële woonplaats kan ik geen van beide documenten in orde maken. Ook heb ik in beide landen momenteel geen recht op financiële of maatschappelijke steun.
Overigens is mijn Nederlandse paspoort niet vervallen, alleen kwijt en daar kwam ik helaas te laat achter.
Ik zag ook de vraag voorbij in welk land ik zou willen wonen. Ik heb persoonlijk geen voorkeur, voel me in beide landen niet echt welkom. Zoon zou heel graag naar Nederland verhuizen.
@DuoPenotti, nee. Die uitkering wisten ze. Die kwam van het OCMW, net als mijn woning op dat moment trouwens. Maar dat is geen bewijs dat ik die bewuste periode effectief in België zat. Daar aanvaarden ze alleen arbeidscontracten en loonbrieven voor.