Glasvezel aansluiting wil niet lukken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosje01

Re: Glasvezel aansluiting wil niet lukken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 14:14

Ik werd zowaar gebeld eind vorige week voor een afspraak op de 18e ik ben benieuwd..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 20:25

De wonderen zijn de wetenschap nog niet uit ze kwamen zo waar vandaag := . Dinsdag komt de odido monteur alles aansluiten en dan zijn we over.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 21:49

Pffff ik word hier echt gek van KPN.

Op ons oude adres hadden ze glasvezel aangelegd eb werden we meerdere keren per week door verschillende call centra gebeld of we wilde overstappen
Uhhh nee!
100x gevraagd of ze onze gegevens wilde verwijderen, maar kon niet. Als we aangaven dat dit telefoon terreur was werd er steenvast opgehangen. Vragen om de optie recht van verzet, idem.

Sinds maart verhuist. Oke hier drama qua kabel. Via ziggo kost ons dit ruim €1400 voor her graven van de normale kabel vanaf de kast.
KPN doet geen nieuwe aansluitingen meer omdat het nog oud koper is. Geen oog nog op glasvezel.

Hoppa opnieuw KPN call centra die belt.
Wilt ons een abonnement aansmeren. Waarop ik aangeef dat er geen glasvezel hier is. Hij beweerd van wel, maar zoals ik al aangaf aan hem. Oude adres, nee was niet waar.
Gevraagd om adres en ja hoor, oude adres
Hij controleert nieuwe adres. Beweerd dat ze 100% zeker op 01-01-2025 gaan graven.
Dus of hij het abonnement vast in orde zou maken.
Wat denk je zelf? Dat ik maanden ga wachten maar betalen?
Kijk daarna via de postcode check, ze gaan helemaal niet graven. Moet eerst zelfs nog een haarbaarheids onderzoek gedaan worden -:(-

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 00:50

Los van het laatste stuk, je betaalt in dat geval nog niet, je gaat pas betalen als de verbinding actief is. Reden dat ze proberen vooraf al contracten af te sluiten is zodat ze verzekerd zijn van een stuk inkomsten als glasvezel uiteindelijk aangelegd is.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 13:11

Nou het is eindelijk allemaal aangesloten en werkend *\o/* . Ruim 2 maanden te laat want eigenlijk zouden ze me op 19 augustus aansluiten. Maar ben blij dat het eindelijk rond is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 13:15

Dat valt nog niet tegen :+

Maar fijn dat je het nu hebt :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 13:27

Ja zeker ben nu 2x zo snel en aangezien wij veel online gamen is dat heel fijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 14:02

Fijn hè zo'n snelle verbinding. Wij hebben nu twee lijnen aangesloten op de router en hebben nu twee keer 1000. Zo fijn als je een vent hebt die de lijn echt flink zwaar kan belasten met zijn werk en hobbies.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 16:13

Ja die heb ik ook idd :=

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:06

cissy schreef:
Gefeliciteerd Morganlefay!

Ik heb gisteren voor mijn werk bij een pand van ons een glasvezel aansluiting aangevraagd bij O-di-do. Zou 1 dec effectief worden en voor die tijd wordt eea naar binnen geleid (kabel ligt bij voordeur) en aangesloten. Ik ben benieuwd!
Het regelen duurde een kwartier, nu de uitvoering nog.

Zoals ik toen al dacht gaat dit met horten en stoten.
Weken geleden al de doos met modem etc binnen gekregen. Intussen ook monteurs op locatie gehad. Ze konden nergens de kabel onder de grond vinden, hebben echt wel gegraven en gezocht maar niks gevonden.

We zouden gebeld worden voor nieuwe afspraak. Ik kreeg een mail dat ze nog geen reactie op hun kaartje in de brievenbus hadden gehad voor maken nieuwe afspraak.
Ja duh... we zijn aan het verbouwen en de modem moest ook niet voor niks naar ander adres, ik had telefoonnr gegeven bij het afsluiten van contract, bel dat dan even ipv kaartje door de bus bij een bouwput.

Zucht... ik dus gebeld naar klantenservice om die afspraak te regelen. Ik kreeg een dame ad telefoon die van alles wilde weten, incl naam contractant. Ik heb alle gegevens verteld (want ik had het zelf afgesloten iov mijn werkgever) nee hoor, ze moest persé degene spreken wiens geboorte datum op contract stond.
Die was op klantenbezoek en niet bereikbaar, is zijn broer de mededirecteur ook goed? Nee.

Hallo het gaat hier om het maken van een afspraak moet je daar persé de 'grote baas' voor spreken??? Ja, dat moet.

Weer zucht....
Grote baas een mail gestuurd of hij zelf even wilde bellen.
Hij gebeld, kastje muur en weer terug.
Nu gaat O-di-do mij weer bellen om een afspraak te maken...
Echt...

1 dec gaan we niet meer halen denk ik. De halve straat moet open om die kabel te vinden, nou is het toch nog een bouwput en Stedin moet ook nog graven voor de elektra.

Nou kan ik over Stedin nog een soortgelijk topic openen want we zitten al sinds april op aansluiting te wachten en dat schuift steeds op en wordt nu april, althans als we dat halen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 21:39

Geen glasvezel, want zoveel snelheid kan mijn simpele laptopje toch niks mee. Maar wel heel fijn dat die kabel ervoor al tot in de meterkast zit na het lezen van deze verhalen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-24 22:09

2 maanden is nog snel. Ik heb bijna 2 jaar moeten wachten tot ze de kabel naar binnen konden brengen :')
Aangemeld voor een aanbieding bij t mobile. Zou in gang gezet worden. Bedrijf dat kabel uit de stoel naar het huis zou schieten. Daarna bedrijf die de kabel naar binnen zou brengen en dan tmobile die modem aan zou komen sluiten.
Heeft echt maanden gestuurd voordat bedrijf die kabel uit de stoep haalde. Ondertussen hadden ze Ziggo al afgemeld en mij de modem gestuurd. Steeds smoesjes dat ze contact met me hadden gezocht maar het niet konden krijgen enz.
Ondertussen t mobile over gegaan naar odido. Gelukkig mn contract bij Ziggo nog actief gebleven.
Paar x tmobile gebeld maar ze zouden contact met me opzoeken. Hierna gingen ze over naar odido. Na een jaar het maaropgegeven. Nooit meer aan gedacht en ineens bericht van odido dat ze in gegeven van tmobile zagen dat ik nooit aangesloten was...
Kreeg van hun ook een modem. 2 weken later iemand voor kabel naar binnen. 2 dagen daarna iemand van odido en meteen alles online. Nu een paar maanden en echt super. Geen klachten. En heel netjes: na 2 jaar wachten betaal ik gewoon het bedrag van de aanbieding van 2 jaar geleden zonder aansluitingskosten enz.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-24 22:56

Het ligt ook echt niet aan odido maar vaak aan de tussenliggende partij die de aansluiting naar binnen moet regelen. Hier nog steeds tevreden met de verbinding.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 23:45

Het verhaal gaat hier nog even door. Kabelpartij is geweest, twee man sterk. Konden kabel nergens vinden buiten.
Poosje lopen graven zonder resultaat.
Zou nieuwe ploeg komen met kraantje.

Geen reactie meer dus zelf weer gebeld, twee dagen later (best vlug!) weer een ploegje mannen in een Opel Corsa dus mijn collega vroeg al: waar is het kraantje? Huh kraantje??
Duh....
Ook weer lopen zoeken maar geen kabel gevonden. Nu denken ze dat de kabel door het gasbedrijf kapot is gemaakt toen bij de buren eea is aangesloten.

Ik ga morgen maar weer even bellen.