Help! Welke broek afzwemmen B?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 17:00

Afbeelding

afgelopen woensdag heeft mijn zoontje hierin afgezwommen voor zijn B diploma.
Gewoon joggingbroekje die haast aan de kleine kant is, gaat licht verkleuren na al het chloor dus wou geen nieuwe/goede broek gebruiken.

PS shirt in de broek doen heeft ook geholpen (sommige hadden zo'n luchtbel in de nek)

Komende dinsdag zijn eerst zwemles voor C, dan krijg hij er een trainingsjasje bij aan.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:24

Tink89 schreef:
Ik vind maar drie van de tien lessen met kleding aan zwemmen trouwens wel echt bizar weinig. Hier is dat elke les het eerste kwartier en zo doen ze wel echt conditie en spierkracht op. Hoe moeten ze iets nou leren als ze het zelden oefenen?!

Hier een buitenbad (nationale raad zwemveiligheid)

Hier is het pas met testzwemmen zelfs. Zwemmen wel heel het seizoen met shirt met lange mouwen, heel de les.
Maar volledig (broek, shirt,jas, schoenen) met test zwemmen en afzwemmen pas.

Daarentegen zwemmen de kinderen 3 tot 4 keer per week. Dus met kracht is er geen een die er problemen mee heeft.

Denk dat er veel verschil zit als je maar 1 keer per week lest, dan heb je minder conditie/kracht.

Mijn zoon is vandaag geslaagd voor zijn zwemvaardigheid 1 *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 07:05

Zo vaak zwemmen is wel super inderdaad!
Moet denk ik ook wel in een buitenbad, dat je met het seizoen zit en anders nooit aan je diploma komt...? Gefeliciteerd, goed hoor *\o/*

Die van ons kon helaas maar een half uurtje per week zwemmen vanwege drukte....dan duurt het echt eeuwig -O- Maarja hier waren ze wel heel goed, lief en betrouwbaar en heeft hij weer vertrouwen en wat plezier gekregen want bij het vorige zwembad hebben ze het zo finaal verkloot (heel verhaal, maar korte versie is dat ze hem onder water getrokken hebben) dat hij doodsbang geworden was....

Ze zeggen altijd dat het het beste is om minstens 2x per week te zwemmen.

Mri

Re: Help! Welke broek afzwemmen B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:02

Mijn dochter moet voor A zwemmen met lange broek en lange mouwen.
Elke les

In het begin was het alleen een t-shirt. Daar kwam een korte broek bij. Daarna werd het lange broek en nu lange broek en lange mouwen.

Haar broek was de bovenste broek uit dr kast toen ze de 1e keer met lange broek moest zwemmen :')
Een knal blauwe flaired. Lekker dik stofje :')
Voor de vakantie kwam de melding dat ze na de vakantie met langemouw moest zwemmen. Hier zitten er altijd korte mouwen onder een trui, dus met zwemles ook. Dat was ff wennen. Juf heeft toen aangegeven dat een longsleeve zonder tshirt kortemouw eronder genoeg was. :=
Ach, ze kon ook zwemmen met dr trui aan ~~}>

Wat ze voor B aanmoet weet ik niet. Wel dat ze gewoon weer elke les met kleding moet zwemmen. Ik ga ervanuit dat het nog steeds lange broek en langemouwen is.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu gewoon de "zwemles broek en het zwemles shirt" direct uit de droger in de zwemtas stop.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:10

Hier was het gewoon dezelfde lange broek en longsleeve als bij A. En bij C dan een jasje erbij. Best zonder capuchon anders wordt het helemaal sneu :=

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 05:07

pmarena schreef:
Hier was het gewoon dezelfde lange broek en longsleeve als bij A. En bij C dan een jasje erbij. Best zonder capuchon anders wordt het helemaal sneu :=

Hier is a b én c weer met jas :')
(ABC shirt lange mouwen,Lange broek en jas)

Wel veel verschil overal hoor.
Ik hoor het ook van het zwembad naast ons. Die zwemmen dan wel maar 1x per week. Maar die zwemmen met korte mouwen en korte broek elke les even. En zo zwem je ook af.
Terwijl bij ons korte mouwen/pijpen een no go is

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 05:12

pmarena schreef:
Zo vaak zwemmen is wel super inderdaad!
Moet denk ik ook wel in een buitenbad, dat je met het seizoen zit en anders nooit aan je diploma komt...? Gefeliciteerd, goed hoor *\o/*

Die van ons kon helaas maar een half uurtje per week zwemmen vanwege drukte....dan duurt het echt eeuwig -O- Maarja hier waren ze wel heel goed, lief en betrouwbaar en heeft hij weer vertrouwen en wat plezier gekregen want bij het vorige zwembad hebben ze het zo finaal verkloot (heel verhaal, maar korte versie is dat ze hem onder water getrokken hebben) dat hij doodsbang geworden was....

Ze zeggen altijd dat het het beste is om minstens 2x per week te zwemmen.

Dankjewel! *\o/* Ja anders duurt het heel lang denk ik. Nu heeft onze zoon 2,5 seizoen meegemaakt, ik vind doordat ze juist zoveel herhalen ze het heel makkelijk oppakken. 8 weken les het eerste jaar( pas toen zijn vriendjes gingen wou hij ook), 2e seizoen a en b gehaald en dit seizoen c en zwemvaardigheid 1. Volgend jaar wilt hij door voor de volgende zwemvaardigheid en snorkelen.
Maar het moet passen. Het is druk en ik heb er zelfs ouderschapsverlof voor opgenomen. Maar ik vind het zo belangrijk, en hij vind het leuk (en stiekem doet het z’n astma ook goed doordat hij zo z’n longen traint)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 06:22

Ik weet niet meer wat ik aanhad met mijn diploma zwemmen, long time ago...
Maar ben ook door gegaan met zwemvaardigheid, totaal 27 zwemdiploma's. Heb ook diverse keren met winterkleding gezwommen, ook en zeil met gaten die in het zwembad waren gespannen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 07:27

just_kiki: ik zou ook met alle liefde zo vaak gedaan hebben, maar er waren meer door de andere zwembaden wat getraumatiseerde kindertjes dan dat er lessen beschikbaar waren, dus we moesten al blij zijn met die ene keer per week dat we daar terecht konden.

En eerlijk gezegd was dat in het begin ook wel vaak genoeg, omdat hij er zo tegenop zag en echt weer rustig wat vertrouwen op moest bouwen :(:)

Zwembad daarvoor deden ze ook maar 1 keer per week, maar dan wel een les van een uur.
Maarja een week ertussen dat is gewoon best lang....

Echt fijn dat het zo kon bij jullie +:)+

Whoooow 27 diploma's!! Bewaar je die dan in een speciale zwemdiploma ordner ofzo :))

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:48

Ik heb er ook wel echt veel. A en B (er was nog geen C), een hele zwik sterrenplandingen, zwemvaardigheid, synchroonzwemmen, reddingszwemmen en dan nog een hele zak medailles en bekers van zwemmenopsnelheid-wedstrijd. Limburgs kampioen geweest op diverse afstanden...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 12:07

Jeeeee ass we speak mag m’n dochter volgende week afzwemmen voor B
Doet ze in trui/ legging/ sokken en Waterschoentjes

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 12:22

Hier lange broek met rits en knoop en een longesleeve.

Hoeveel lessen doen jullie kids gemiddeld over B?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 12:46

Ladygiroc schreef:

Hier (met 1 keer per week drie kwartier) doen ze 1-1,5 jaar over A en dan 3 maanden over B en 3 maanden over C. We zwemmen eens per kwartaal af.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:39

Ladygiroc schreef:

Mijn dochter is in laatste weekend van mei afgezwommen voor A en nu het laatste weekend van september zwemt ze af voor B.
Ook in de vakantie zijn wij structureel wezen doorzwemmen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:45

Ze zeggen meestal ruim een jaar voor A. En dan een uurtje of 12 voor B en weer een uurtje of 12 voor C.
Mits kind natuurlijk niet heel bang is ofzo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:51

Hier een jaar over A, half jaar over B en C is gehaald tijdens het schoolzwemmen in groep 3.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:42

Zwemjuf hier! Meeste kinderen dragen een linnen of dunne zomerbroek voor A en B! Hier zijn die eisen gewoon hetzelfde namelijk qua kleding. Alleen de afstand is voor B 4x zoveel met kleding aan ;) . Harde zolen moeten ook trouwens. Mogen dus die harde plasticen waterschoentjes zijn, maar geen slipstops of surfschoentjes! Bij C komt er inderdaad een jas bij, meestal raden we een regenjas aan, omdat die lekker licht is, maar uiteraard maakt het niet uit wat voor 1, als er maar een rits in zit ;) .

De broek met als regel; knoop en rits, die sommige zwembaden hanteren, is eigenlijk om aan te tonen dat een sport-/joggingbroek, pyjamabroek of legging dus GEEN juiste broek is!

Wij laten hier de kinderen na ongeveer 10-15 lessen in het diepe voor A met kleding zwemmen, elke week! Meestal 10-15 min van de 45min. Voor B en C meteen na het afzwemmen ook elke week en dan ook die 10-15min per 45min. Voorheen deden we dat niet, deden we dat voor A alleen met het proefzwemmen, éénmalig en merkte je dat de meeste kinderen daar moeite mee hadden!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 14:48

Hier ook gewoon begin van elke les met kleding aan, vanaf dat het mogen afzwemmen voor A-diploma een beetje in zicht kwam. In water springen met kleren aan. Watertrappen. Baantjes zwemmen. Jezelf op de kant hijsen en die hele zooi afstropen := En dan in zwembroek weer verder.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:04

Waarom geen surfschoenen?
Hier ABC met surfschoenen laten zwemmen, ging prima. Andere schoenen zijn toch niet geschikt voor in het water?

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 15:39

verootjoo schreef:
Hier ABC met surfschoenen laten zwemmen, ging prima. Andere schoenen zijn toch niet geschikt voor in het water?

Ik gok omdat dat niet het soort schoenen zijn waarmee ze in het water vallen en daar wil je ze wel op voorbereiden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:01

_chou schreef:
verootjoo schreef:

Ik gok omdat dat niet het soort schoenen zijn waarmee ze in het water vallen en daar wil je ze wel op voorbereiden.

Je mag wel volgens dezelfde post met die hardplastic waterschoenen en die draagt ook niemand buiten de zwemles.
En ik ga niet de nette leren schoenen van 100€+ vernaggelen in de zwemles. Spijkerbroeken en alles droogt wel, maar je goede schoenen gaan eraan.
Dus hier gewoon surfschoenen. Laarzen enzo vallen ook uit.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:32

Hier voor A waterschoentjes, voor B dichte schoenen, wij bewaren voor dat kwartiertje een oud paar gympen. Dat is zo veel zwaarder! Goed om mee te oefenen dus.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:36

Wij hebben geen oud paar gympen := geen schoenen die ik wil vernaggelen met chloor en water.
Maar hier werden die surfschoenen ook juist voorgeschreven :') vandaar dat we die hebben, ik heb precies die van het plaatje gekocht.

Vind het gek dat het zo per zwembad verschilt. Ik lees hier allemaal verschillen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 16:52

Ja je vernaggelt de schoenen samen met de kleding in het zwembad....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 17:09

Die kleding heb ik speciale lelijke kleding bij de zeeman voor gehaald. Ik ga dat idd niet met de nette merkkleding doen.