Wat ontbijten / lunchen jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:10

Ik ben met avocado asociaal tegenwoordig en koop de diepvries blokjes. Want het is te herkenbaar om er 4 te moeten hebben voor 1 goede :') Die blokjes zijn altijd goed en kan ik elke dag een deel ontdooien.

Verder lees ik even mee. Ik kan wel wat inspiratie gebruiken. Want het brood ben ik even zat, maar heb ook geen zin om echt te 'koken' voor de lunch.
En ontbijt is nog vervelender want alles is zowat havermout als je recepten of ideeen zoekt en ik vind het echt vreselijk. Terwijl ik juist pap enzovoorts lekker vind, maar ben heel gevoelig voor structuur en dit is echt een no go.

Zoals ik al emer mensen zag schrijven, ik kan echt lange tijd elke dag hetzelfde eten. Maar dan ben ik er klaar mee en krijg ik het niet meer weg. Tot ik echt geen idee meer heb wat ik moet en wil eten
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 12-09-24 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Re: Wat ontbijten / lunchen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:11

Ik herhaal mijn vraag nog ff, zijn die diepvries avocado blokjes net zo lekker als verse? Of vooral geschikt om ergens doorheen te doen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:16

Ik vind ze vaak dus juist beter. Degene die ik heb zijn hetzelfde als dat he die zeldzame perfect rijpe avocado hebt. Ik eet ze ergens door, bijvoorbeeld poke bowl, maar ook op brood. Overal waar ik verse zou pakken, maar juist alsnog geen avocado had omdat ze weer niet rijp, of bruin of dradig waren.
Weet niet wat je ermee zou willen doen? Alleen zo'n blokje eten zonder iets? Ik vind ze dus beter als 99 procent van de avocado's die je koopt. :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 11:40

Goof, smoothie geeft wel een suikerpiek (afhankelijk van wat je erbij gooit) maar je krijgt alsnog wel je vitamine binnen, beetje 50/50 dus! Maar jouw ontbijt met kwark, lijnzaad en heel fruit (in stukjes gesneden met niet geblendeerd) hoort geen suikerpiek te geven en is juist netjes gezond.

Suliko, ik ben altijd jaloers op jouw eten :') van je fiets topic.
Heb je receptjes van je overnight oats?

Gevarieerd eten is het beste inderdaad, zo krijg je van alles wat binnen. Maar moet wel bij je passen.
Voor mij werkt dat ook niet haha, zeker door de weeks ontbijt is 90% hetzelfde.

Mywishmax, ik wil vooral avocado op geroosterd brood (met een bonk kruiden waardoor je de avo zelf eigenlijk niet meer proeft :+ ). Zal vanmiddag eens die uit diepvries halen en van de week proberen! Hopelijk is dat wat want ik mis m'n avo toast echt wel.

Kwa structuur krijg ik 's ochtends echt geen kwark / yoghurt weg! Alleen Alpro maar dat is zo gezoet en vult voor geen meter bij mij.
Misschien kun je eens eiwit muffins proberen? Hartig en kun je ook van te voren al bewaren en dagen bewaren.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:46

Qua suikerpiek lijkt het me niet enorm uitmaken of het fruit door de blender is geweest of niet? Het nadeel van fruit door de blender is volgens mij dat je vaak ongemerkt meer fruit tot je neemt zonder dat je de verzadiging/vertering hebt die je krijgt vanuit het rustig eten/kauwen van je fruit.

Alpro heeft ook suikervrije varianten van yoghurt, wellicht is dat een optie Nyaleti? Gecombineerd met vezels, vetten en/of iets anders wat je eiwitten geeft (denk aan noten en zaden, fruit, of een granola zoals Holie Granola die laag in suikers is en hoger in eiwitten/vezels) vult dat je wellicht beter?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:48

Oh, het gaat er niet om dat het fruit door de blender is gegaan of niet. Het gaat erom dat de combinatie yoghurt en fruit al goed is voor een hoeveelheid van 3 of 4 suikerklontjes. Dat vind ik gewoon wel flink.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 11:48

Diepvries fruit wordt vaak zo zacht en snottig, maar dat vind ik bij avocado niet. Die blijft gewoon stevig en ik vind het echt een uitkomst.

Yoghurt krijg ik wel weg s ochtends, maar nu op uitgekeken. En de versie die ik het lekkerste vind zijn die ingrediënten te duur nu... Ei muffins heb ik wel eens gemaakt maar eet ik juist liever tussen de middag.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-24 12:30

De exacte theorie van fruitsuikers weet ik zo uit m'n hoofd niet meer maar gaat er om dat je bv bij aardbeien de vezels kapot maakt in een blender en dan de glucose zo opgenomen kan worden. Eet je zo een hele aardbei dan heb je ook de vezels etc dus moet het eerst nog afgebroken worden en heb je geen suikerpiek.

Hhilde, de Mild&creamy vind ik erg lekker, ook kwa structuur (maar zoooo duur..). Heb toen eens zitten kijken voor een goede topping uit de supermarkt maar kreeg niks gevonden hier. Wil wel de crunch van Crusli maar alle varianten zaten vol met suikers. Online kun je wel wat bestellen maar ook weer zó duur! Die naam die jij noemt, ga ik eens googlen :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 12:46

Ah, op die manier Nyaleti :) Holie Granolie bevalt mij heel goed, maar er is sinds kort ook Cruesli in meerdere suikervrije smaken. Wellicht kun je kijken of die voedingswaarden passen bij wat je zoekt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:32

Dank voor de avocado info! Ik ga de diepvries proberen. Ik wil ze op brood met wat hummus oid eten. En in een salade. Dat gaat goed komen dus. Ik eet het nu nooit omdat ik het gokken met avocado's zat ben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 13:57

Ir111 schreef:
Dank voor de avocado info! Ik ga de diepvries proberen. Ik wil ze op brood met wat hummus oid eten. En in een salade. Dat gaat goed komen dus. Ik eet het nu nooit omdat ik het gokken met avocado's zat ben.

Ik heb het ooit bij de online boodschappen gehad voor bij kerstdiner toen de normale uitverkocht waren. Baalde enorm, maar voor het eerst geen zorgen of ze goed genoeg waren. Ik twijfelde enorm, omdat idd normaal diepvries fruit niet gewoon zo te eten is, veel te zacht.
Daarna nog paar keer verse gekocht, omdat ik ze niet overal kon krijgen uit de diepvries, maar precies zoals jij dat gokken is vreselijk. Nu heb ik altijd goede in huis haha

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 14:16

Die diepvriesavocado, welke hebben jullie?

Die van de Lidl vind ik namelijk echt niet te doen :r

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:36

Die heb ik nooit geprobeerd := wel AH en jumbo.

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 15:42

Mijn ontbijt is vaak, een smoothie met magere kwark, half banaantje wat diepvries fruit, en wat optimel o,0%. Dan neem ik vaak rond 10.00 een cracker met eiwitten, zoals kipfilet of een eitje. en als lunch dan meestal een salade of bruin brood met lekker eiwitrijkbeleg :P of een tosti, een volkoren wrap met ligt roomkaas kipfilet en sla is hier ook wel favoriet :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-24 18:26

Gepofte spelt, haverzemelen, hennepzaad en weetabix met haverdrank (zonder toegevoegde suikers en andere rotzooi ) en een banaan als ontbijt.
Kan ik gemakkelijk 50km op fietsen (niet elektrisch :+ ) zonder bijtanken, dus voedzaam is het wel :D
Groentensmoothies is ook een optie als ontbijt in de zomer.

Lunch is een aardappel, vlees, vis of ei en veel groenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 20:19

Kommetje yoghurt kalverliefde, candarel en daarna een sigaret.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:43

Citaat:
en daarna een sigaret.

:')

Ik rook ook af en toe maar niet in de ochtend. Is niet lekker bij het ontbijt :))

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:59

Pandora2 schreef:
Citaat:
en daarna een sigaret.

:')

Ik rook ook af en toe maar niet in de ochtend. Is niet lekker bij het ontbijt :))

Is een goede combi bij een bak sterke zwarte koffie. Goed voor de stoelgang _O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:34

:))
Maar nope. Ook geen koffie voor mij. Nooit :D

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-24 12:50

De avocado uit de diepvries bevalt hier ook prima! Ik had nu van de Appie.
Wel wat natter dan een verse natuurlijk maar het wordt niet bruin met ontdooien ofzo.
Top tip :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 12:52

De avocado uit de diepvries ligt hier as we speak te ontdooien. Ben heel benieuwd hoe het gaat smaken. :D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 13:06

Ochtend meestal een warme havermout variatie (ei/kaneel/bakpoeder/havermout/chiazaad/ rood fruit, 30 min op 180 graden) dit wissel ik af met verschillende varianten eiwitpoeder, verschillende soorten fruit en soms rozijnen, goji bessen of zaden en pitjes.

Middag vaak wokgroenten (of restjes vd avond ervoor), soms in een wrap, soms ook gewoon zo of ik gooi eea aan groenten in een paprika of rol ze in een blad sla met wat kaas erop of hüttenkäse erin.

Ik wissel ook nog weleens af met boekweit pannenkoekjes of een soepje of een cracker met kipfilet en een eitje.

Ik heb last van brood daarom maak ik soms zelf kwark brood zonder gist, dit gaat wel goed.

Kwark/yoghurt vind ik te zuur en dus niet lekker. Wel pak ik weleens een proteïne puddinkje.

Nooit te lang hetzelfde achter elkaar want dat ben ik snel zat v