Hoe en waar vind je een goede huishoudelijke hulp?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:02

Gianti schreef:
Mensen hier ervaring met sopje of iemand via werkspot?

Wij zijn opzoek in Adam, maar vind toch best eng via marktplaats.. :’)

Een kennismaking-gesprek vooraf plannen kan je toch doen en zo even aftasten of iemand bij je past? En hoe de persoon is?

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 08:48

Douce schreef:
Ik begrijp dat 20 euro als veel klinkt maar reken eens uit..

Het minimumloon per uur is €13,68
Met vakantiegeld erbij zit je dan al op €14,77

Als je vervolgens beseft dat iemand in diverse gevallen voor die €15 dus geen arbeidsongeschiktheidsverzekering krijgt, geen uitbetaalde vakantiedagen etc.. zit je dus veelal onder het minimumloon.

Dat snap ik, maar ik verdien zelf (ook) geen 20 euro per uur netto (ook niet inclusief vakantiegeld en ja, dan heb ik wel secundaire arbeidsvoorwaarden). Dan kan ik alsnog beter minder gaan werken, dan iemand inhuren, kort door de bocht genomen. Op de langere termijn loont meer werken natuurlijk. Maar alsnog vind ik het een behoorlijk uurloon. Zeker als je de ervaringen hierboven leest van niet komen opdagen, veel pauze nemen en slecht werk leveren. Maar dat zijn hopelijk de uitzonderingen. Zat ook te kijken op de site van werkster (die werd hier ook genoemd) en daar stonden er een paar op die in de buurt zitten. Dus wellicht dat daar iemand tussen zit. Nextdoor ken ik niet, maar zal ik ook nog even naar kijken.

Via werkspot een keer een ervaring met een tegelzetter. Laten we zeggen dat dat geen succes was. We waren dusdanig ontevreden dat de beste man geeneens meer een factuur heeft durven sturen. Staat ook tegenover dat hij de klus niet heeft afgemaakt en we zelf het herstelwerk hebben moeten doen. Les die ik geleerd heb is dat als zogenaamde vakmensen op korte termijn plek hebben, dan is er meestal wel iets aan de hand in de zin van dat ze helemaal geen vakmensen zijn. In dit geval was het een startende ondernemer met vijftien ervaring (zei hij), dus die wilde ik wel een kans geven. Had het beter niet kunnen doen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:51

Moska schreef:
Douce schreef:
Ik begrijp dat 20 euro als veel klinkt maar reken eens uit..

Het minimumloon per uur is €13,68
Met vakantiegeld erbij zit je dan al op €14,77

Als je vervolgens beseft dat iemand in diverse gevallen voor die €15 dus geen arbeidsongeschiktheidsverzekering krijgt, geen uitbetaalde vakantiedagen etc.. zit je dus veelal onder het minimumloon.

Dat snap ik, maar ik verdien zelf (ook) geen 20 euro per uur netto (ook niet inclusief vakantiegeld en ja, dan heb ik wel secundaire arbeidsvoorwaarden). Dan kan ik alsnog beter minder gaan werken, dan iemand inhuren, kort door de bocht genomen. Op de langere termijn loont meer werken natuurlijk. Maar alsnog vind ik het een behoorlijk uurloon. Zeker als je de ervaringen hierboven leest van niet komen opdagen, veel pauze nemen en slecht werk leveren. Maar dat zijn hopelijk de uitzonderingen. Zat ook te kijken op de site van werkster (die werd hier ook genoemd) en daar stonden er een paar op die in de buurt zitten. Dus wellicht dat daar iemand tussen zit. Nextdoor ken ik niet, maar zal ik ook nog even naar kijken.

Via werkspot een keer een ervaring met een tegelzetter. Laten we zeggen dat dat geen succes was. We waren dusdanig ontevreden dat de beste man geeneens meer een factuur heeft durven sturen. Staat ook tegenover dat hij de klus niet heeft afgemaakt en we zelf het herstelwerk hebben moeten doen. Les die ik geleerd heb is dat als zogenaamde vakmensen op korte termijn plek hebben, dan is er meestal wel iets aan de hand in de zin van dat ze helemaal geen vakmensen zijn. In dit geval was het een startende ondernemer met vijftien ervaring (zei hij), dus die wilde ik wel een kans geven. Had het beter niet kunnen doen

Ooh wow.. Had deze geen reviews op werkspot?

Allejandro schreef:
Gianti schreef:
Mensen hier ervaring met sopje of iemand via werkspot?

Wij zijn opzoek in Adam, maar vind toch best eng via marktplaats.. :’)

Een kennismaking-gesprek vooraf plannen kan je toch doen en zo even aftasten of iemand bij je past? En hoe de persoon is?

Ja maar als je toch dingen lees hier van bestolen worden enzo... wil ik liever iets van bureau erachter of dat je reviews hebt

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:10

Vandaag is mijn hulp begonnen. Ze had zelf een oproepje via Facebook buurtgroep gedaan dat ze meer wilde werken. Ik betaal haar €17,50 per uur. Ik ga zelf naar kantoor als ze er is. Ik wacht nog even met een sleutel geven.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:29

ik ben zelf al heel lang huishoudelijk hulp.
Omdat het voor de hulp zelf ook even weer wennen is in een nieuw huis is het vaak wel fijn als je de eerste twee keer even thuis bent.
Dan kun je aangeven wat je graag gedaan wil hebben en beetje in de gaten houden hoe het gaat.
Even checken ook of je het goede materiaal hebt.
Een stofzuiger die het goed doet is wel fijn en gewoon genoeg goed spul,ik geef vaak zelf ook aan wat ik graag gebruik.

s1993

Re: Hoe en waar vind je een goede huishoudelijke hulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:34

Wij hebben de schoonmaakster via vrienden en die hebben haar via marktplaats gevonden :) Ik zie hier op nextdoor ook regelmatig oproepjes staan. Onze schoonmaakster kreeg eerst 15 euro per uur en hebben we recent opgehoogd naar 17,50 per uur. Ze komt om de week 4 uur en dat helpt ons enorm, is ook een stok achter de deur om op te ruimen voor ons. Ze is niet super secuur maar heel eerlijk, ik ben dat zelf ook niet met schoonmaken en ben blij dat ze het doet. Één van ons is altijd thuis aan het werk als ze komt omdat we ook honden hebben. Als zij beneden bezig is neem ik de honden mee naar boven, is ze boven bezig ben ik met de honden beneden.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:47

Moska schreef:
Dat snap ik, maar ik verdien zelf (ook) geen 20 euro per uur netto (ook niet inclusief vakantiegeld en ja, dan heb ik wel secundaire arbeidsvoorwaarden). Dan kan ik alsnog beter minder gaan werken, dan iemand inhuren, kort door de bocht genomen. Op de langere termijn loont meer werken natuurlijk. Maar alsnog vind ik het een behoorlijk uurloon.

Ja en nee. Ikzelf ga liever mijn werk doen wat ik leuk vind, dan schoonmaken. Ik word daar gewoon echt niet gelukkig van en ben zelf ook veel langzamer dan mijn schoonmaakster. Financieel gezien kan je misschien net zo goed het zelf doen en minder voor de baas gaan werken, maar geldt dit ook voor je geluksgevoel? Voor mij weegt dat ook mee.

Edit: Mijn schoonmaakster heb ik ook via de buren, daar kwam zij al. Net zo makkelijk voor alle partijen :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:57

Ik heb hetzelfde. Zij houd aan een uur werken netto ongeveer net zoveel over als ik. Maar ik zit liever een uur te programmeren dan schoon te maken. Ik heb daar zo’n gruwelijke hekel aan.

Plus het levert ons veel meer op dan een schoon huis. De ritme en regelmaat die het geeft en de stok achter de deur om het huis op te ruimen voor ze komt, dat krijgen wij gewoon niet voor elkaar (autisme/adhd).

Het geeft ons zoveel rust.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 13:00

Zit ook wat in natuurlijk

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 22:17

iemand al meer succes in het vinden?

Had vrijdag een afspraak met eentje (via werkster.nl) en deze zei last minute af :( heel vervelend omdat we een bbq hadden die avond en juist daarvoor nog even boel schoon wouden hebben. Vandaag kwam een ander en opzich was het schoonmaken zelf goed gebeurd, maar niets was terug gezet. Stoelen niet aangeschoven, nadat er gezogen was, dingen die op grond stonden die even weg gezet waren voor stofzuigen niet terug, lagen nog her en der schoonmaakdoekjes en schoonmaakmiddelen :') Dus dan loop je uiteindelijk op te ruimen achter je schoonmaakster aan _O- en dat nadat je 20€ per uur betaald hebt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 08:07

Daarom neem ik ook geen werkster. Ik ben bang dat ik het zelf nog na ga doen omdat ik denk dat ik het beter kan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 08:34

Ja weet je, ik denk dat als er wel goed schoongemaakt is er even wat tijd in moet investeren zodat er ook weer word opgeruimd.
Maak anders even een papier met de tekst er op, is alles terug gezet en opgeruimd en laat die persoon dat anders even afvinken?
Dan heb je zelf een kleine moeite gedaan voor iets wat misschien na een paar keer wel al gewoon gebeurd.
Je kunt het aangeven hè dat ze dat vergeten is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 09:29

ellepel schreef:
Ja weet je, ik denk dat als er wel goed schoongemaakt is er even wat tijd in moet investeren zodat er ook weer word opgeruimd.
Maak anders even een papier met de tekst er op, is alles terug gezet en opgeruimd en laat die persoon dat anders even afvinken?
Dan heb je zelf een kleine moeite gedaan voor iets wat misschien na een paar keer wel al gewoon gebeurd.
Je kunt het aangeven hè dat ze dat vergeten is.

Ja snap wat je bedoelt, tegelijk vind ik dit iets zeggen over je oog voor detail. Vooral omdat er echt wel in elke kamer wat was (wat best knap is, omdat wij echt niet veel spullen hebben _O- )

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:16

Maar zette je het dan eerst zelf aan de kant? Zelf maak ik ook schoon, in het verleden meerdere adressen gehad. Maar ik haal zelf dingen aan de kant en zet het terug.

Wanneer zij dit deden, liet ik het ook zo staan: geen idee waar het hoort dus dat mochten ze zelf terug zetten. Ene adres had vanalles op bed zodat ik overal bij kon. Maar die zette het naderhand zelf terug.

Uiteraard haal ik zelf de stoelen ff aan kant en zet ze dan weer terug, dat vind ik logisch.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:20

Marocje schreef:
Maar zette je het dan eerst zelf aan de kant? Zelf maak ik ook schoon, in het verleden meerdere adressen gehad. Maar ik haal zelf dingen aan de kant en zet het terug.

Wanneer zij dit deden, liet ik het ook zo staan: geen idee waar het hoort dus dat mochten ze zelf terug zetten. Ene adres had vanalles op bed zodat ik overal bij kon. Maar die zette het naderhand zelf terug.

Uiteraard haal ik zelf de stoelen ff aan kant en zet ze dan weer terug, dat vind ik logisch.

Nee zij heeft zelf dingen aan de kant gezet, snap idd dat je anders het niet weet! Dingen van grond op bed, vaas die op spiegel stond eraf etc. Zijn allemaal kleine dingetjes, maar allemaal kleine dingetjes zorgt er wel voor dat je erna zelf nog rondje door je huis moet doen

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 17:57

Oh! Née dat is niet fijn. Echt op dezelfde plek terug zetten, anders had je het bijna net zo goed zelf kunnen doen..

Ik heb wel 1 keer gehad dat ik ergens nieuw kwam schoonmaken, zij was voorheen ook huishoudelijke hulp. Kwam daar de tweede keer, had ze de hele wc leeggehaald? Tja, maakte makkelijker schoon maar geen idee waar nu alles weer moest. Dus laten staan.

Kreeg dat dus te horen de derde keer, dat het haar zoveel moeite kost (vanwege de rolstoel). Ja begrijpelijk, maar ik wil dat sowieso zelf doen.. (Maargoed, dat was ook een miscommunicatie want ik had ergens gezegd dat sommige mensen spullen aan de kant zetten. Dat heeft zij opgevat alsof zij dat moest doen maar dat had ik totaal niet bedoeld.)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 15:32

Toch maar gezwicht voor iemand die 20 euro per uur vraagt. _O- Ik ben er zo blij mee, ze is net voor het eerst geweest. Ik heb zo weekend en m'n huis is schoon! *\o/*

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 15:33

Captain schreef:
Toch maar gezwicht voor iemand die 20 euro per uur vraagt. _O- Ik ben er zo blij mee, ze is net voor het eerst geweest. Ik heb zo weekend en m'n huis is schoon! *\o/*

Dat is het belangrijkste *\o/*

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 15:39

Hier nu ook eindelijk een goede match :):) heeeeel blij mee! Via werkster.nl gevonden

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:22

Heeel fijn meiden! Proost op een langdurig en ontzorgend partnerschap ;-)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 10:50

Nice Captain! Hoe heb je haar gevonden? O:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 12:21

Via Marktplaats, maar heb een hele hoop halfjes moeten afwijzen hoor. :=